beschermen tegen diefstal

Jij moet haast wel een heel moeilijk leven hebben én op de een of andere manier te veel tijd hebben _O-
 
Hej, leuk eerste bericht.

Welkom?

Voor de rest van je vraag Google je maar of lees je eerst gewoon eens dit forum.

Niet echt een spetterende binnenkomer.


Ik parkeer hem elke dag zo boven mijn boot die ik iedere keer 16 mijl uit de kust vaar en daarna zelf met een roeibootje terugroei naar de kant.
[afbeelding]

Ik zoek alleen nog een goede manier om mijn roeispanen te behoeden voor diefstal.

*Edit*

Owh ja, de boot wordt bewaakt door hongerige Ethiopische/Somalische ex-piraten met grote sjaken.


_O- _O-
 
Haha een vriend van mij had een dief op heterdaad betrapt terwijl die in zijn auto bezig was. Met een knuppel een harde knal tegen zijn achterhoofd gegeven, daarna de hele nacht 4 uur lang mishandeld :9 , had die 's ochtends voordat die na werk ging de politie gebeld mocht die zelf ook mee wegens mishandeling hahaha. Dus 1 tip! Na mishandeling van een dief nooit de politie bellen!


hulde om dat zo te doen!! echt en wat mij betreft krijgt de dief in kwestie nog een trap van de politie na ook...

en idd gewoon in elkaar rossen ( geen politie bellen ) en vastbinden en dan 300 km verderop uit de auto trappen in zn blote reet met een bord om zn nek ik ben een dief...

99,9999% zeker dat die dief in 1 klap genezen is van zijn beroep

we zijn hier in nederland veel te soft hoe we met dit soort gespuis omgaan.
 
Ik heb wel eens gehoord dat er ergens in pakistan ofzow dat een inbreker gepakt is en toen zijn plasser is afgesneden en in zijn keel is geduwt , gestikt in zijn eige pik .
 
Ik vraag me af, als een wildvreemde op straat aan je vraagt hoe je je motor beveiligt, zou je het dan ook uit de doeken doen?
 
Ik heb wel eens gehoord dat er ergens in pakistan ofzow dat een inbreker gepakt is en toen zijn plasser is afgesneden en in zijn keel is geduwt , gestikt in zijn eige pik .

verbaasd me niks ,...een land vol met imbicielen :/
 
Ik zet hem altijd in de kelder, ik deel hem met een kerel in één of ander pak.
Hij zegt dat niemand weet waar tie is...

batcave.jpg
 
De honden hier laten je wel toe het terein op te komen (ze blaffen niet, ze grommen niet en ze komen ook niet naar je toe), maar eenmaal op een bepaald punt op het terein kom je er ook niet zonder toestemming meer van af. Dat gaat gewoon niet gebeuren :)
Behalve de postbode, want die kennen ze (maar altijd sh*t als er een ander de post doet).
 
Hej, leuk eerste bericht.

Welkom?

Voor de rest van je vraag Google je maar of lees je eerst gewoon eens dit forum.

Niet echt een spetterende binnenkomer.


Ik parkeer hem elke dag zo boven mijn boot die ik iedere keer 16 mijl uit de kust vaar en daarna zelf met een roeibootje terugroei naar de kant.
[afbeelding]

Ik zoek alleen nog een goede manier om mijn roeispanen te behoeden voor diefstal.

*Edit*

Owh ja, de boot wordt bewaakt door hongerige Ethiopische/Somalische ex-piraten met grote sjaken.

Ai, lijkt heel veilig, maar...... je valt dan niet meer binnen een landsgrens, m.a.w. is ie dan nog wel verzekerd ;-)
 
Waakhond :Check!

full


Nieuwsgierige buurvrouw: Check!

istockphoto_13308209-nosey-neighbour-at-the-window-with-binoculars.jpg


Valse eigenaar }) : Check!

woman_gun-294x300.jpg




En rijdend krijgen ze hem toch niet weg. Die motor van mij heeft zijn eigen diefstalsysteem. :+
 
Gewoon de sloten gebruiken die de verzekering voorschrijft en thuis de motor achter slot en grendel. Als ze hem jatten keert de verzekering wel uit. Kan ik weer lekker shoppen voor een nieuwe...

Maar mocht ik een dief op heterdaad betrappen....dan wil ik er ook nog wat lol aan beleven. Ik ben ook niet de beroerdste om iemand te helpen bij wie zijn fiets ontvreemd is.
 
Mijn motor staat in een goed afgesloten schuur.
Om de motor een schijfremslot en een kettingslot EN natuurlijk mijn alarmsysteem:

DSC02102-1.jpg
 
eigenlijk is er niks te bedenken waardoor je motor niet kan worden gestolen.... :/

je kunt 't hooguit on-interessanter / risico-voller voor een dief maken , door de benodigde diefstal-tijd behoorlijk voor 'm te verlengen.

flink veel licht en alarm-herrie kun je daarbij nog als extra toevoegen .
 
en "sociale controle" ,....zorg ervoor dat je op goede voet staat met de omwonenden/buurtjes waar je motor gestald staat ,....zodat die bij onraad kunnen waarschuwen of ingrijpen/verhinderen.

en doe dat zelf ook ,....sta niet in je broek te schijten als je een vreemde ziet kloten aan een garagedeur van iemand die je kent , maar stap er op af en vraag hoe 't zit .
 
Jaa mannen, nieuwe motor, beschermt met hetgene wat ik al had aangegeven. Maar zoals sommigen zeggen, als ze je motor willen hebben, kun je er niks aan doen. Ik hoopte op wat betere beveiligingstips maar parkeren in de garage blijft het veiligst zo te zien :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan