Beschermen van stekkers tegen vocht/regen/corrosie

NielsThijssen

geblokkeerd account
30 aug 2001
7
0
De stekkers wil ik beschermen tegen corrosie en regen (voch-probleem).

Zeker nu ik met de Blade de winter door rijd (deze week passer ik de 80.000km sinds ik hem in Juni98 gekocht heb (nieuw)).
Welke spray/middelen werken goed of juist niet?
 
WD40, is meer bedoeld als smeermiddel, je kunt het beste gewoon ff naar de halfords gaan en een bus vochtverdrijver ophalen, heb ik ook gebruikt in mijn auto (met scheur in de verdelerkap) en ik had nergens geen last meer van......
 
WD40, is meer bedoeld als smeermiddel, je kunt het beste gewoon ff naar de halfords gaan en een bus vochtverdrijver ophalen, heb ik ook gebruikt in mijn auto (met scheur in de verdelerkap) en ik had nergens geen last meer van......

WD40 is een vochtverdrijver, smeermiddel en schoonmaakmiddel in één, kopen dus! Heel handig spul! Ik gebuik het zelf voor mijn CB350 en werkt prima. Keertje vergeten = stilstaan in de regen.
 
als ik een motor nieuw koop
wordt hij thuis altijd uit elkaar gehaald en alles van wat meer vet voorzien (vooral balhoofd lagers en achterbrug lagers zijn je dankbaar ).
bij het terug in elkaar zetten worden alle stekkers propvol met zuurvrij vaseline gedaan en daarna in elkaar gestoken.
het vet komt er dan aan alle kanten uit.
alles wat je niet ziet(onder het zadel kontje tank enz) daar gaat blanke tectiel op en de rest van frame en kabels worden ingespoten met zuurvrije vaseline(hema) en wd 40.
this wat veel werk maar dan kun je ook gewoon mee in het kanaal rijden })
en na de winter alles een keer goed zuiver maken en weer verpakken in de wd40
 
mmmm, WD40 doet veel, maar smeren?

Kijk GuZ, weer wat geleerd:

http://www.wd40.com/Brands/wd40_product_info.html (www.wd40.com/Brands/wd40_product_info.html)

Ik gebruik het o.a. voor het smeren van de ontsteking van m\'n CB. D\'r draait een asje waarover een geleider loopt (veroorzaakt naar piepend geluid, wanneer die niet gesmeerd is). Dit geleidertje moet gesmeerd worden. Speciaal daarvoor zit er ook een piepklein sponsje waar ik WD40 in gooi => weg piepgeluid! 8-) . Het zit er al zo\'n 8 a 9000 km in en het piept nog steeds niet (ik heb namelijk lopen experimenteren met smeermiddelen, naaimachineolie werkte niet :P , dat was binnen 2 weken uitgewerkt/op).
 
da geleidertje is de fiber van je puntjes (ja ze zijn er nog )
en niet smeren met wd 40
gewoon mototrolie gebruiken! bij wd40 is de smeer film te dun .


ja weeer wat geleerd })
 
http://www.wd40.com/Brands/wd40_product_info.html (www.wd40.com/Brands/wd40_product_info.html)
tja, reclameteksten staan bekend om hun objectiviteit.
Ik ben grootgebruiker van WD40, en weet dus uit ervaring dat het inderdaad een hoop piepjes verhelpt, maar het is geen *echt* smeermiddel... Het vervliegt te snel, vaseline e.d. is vaak beter kwa smeren.
 
hmmm, kijk daar gaan we al....bedoeld voor 1001 dingen.......maar waar je het voor gebruikt doet ie weer net niet goed.......althans, niet zoals een middel wat er specifiek voor gemaakt is.
 
En WD40 is deze week als het goed is in de aanbieding bij de Aldi. Die verkopen als een van die akties die ze wel eens hebben. Dus de mensen die het nodig hebben, sla je slag.......

PS: Ik werk niet voor de Aldi en heb er ook gene belangen. Dit is dus niet bedoeld als reclame voor de Aldi, maar als tip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan