Beschermende kleding, het waarom..(+foto's)

Wel goed die pics.

Draag principieel altijd mn kleding ook bij 40 graden.
Maar ik merkte dat dat sterke principe kracht begon te verliezen.

Nu geen last meer van. :r
 
Ik heb er in mijn carriere als ambulancehulpverlener al zo ontiegelijk veel van t asfalt geschraapt dat ik er niet warm of koud meer van wordt, ik rij geen meter zonder volledige alles er op en er aan al is t 50 graden boven nul bij wijze van spreken. Iedereen die dat niet doet, doet dat op zn eigen verantwoording en ik heb daar dus totaal geen medelijden mee als ze schaafwonden oplopen na een sullige val waar ze normaal geen enkele schade van zouden hebben ondervonden behalve een krasje op t leer. Die jongen van 22 echter had waarschijnlijk ook met volledige kleding zijn knie aan flarden gehad want tegen breuken helpt het beste leren pak nog niet.
Wat echter het ergste is zijn die moorddadige vangrails die we hier langs de snelweg hebben, tot nu toe al drie maal bij een ongeval geroepen waar dus gewoon stukken geamputeerd waren door de scherpe rand, een maal geen hulp meer aan omdat het ter hoogte van de hals was, twee maal een been, leer of geen leer, daar helpt niks meer aan............. :(
 
Die arm en dat been zijn hebben dus nix met die handschoen of die laars te maken aangezien de schade buiten de bescherming is...dus dat zegt nix
 
Al is het nog zo warm, heb altijd mn pak aan... en maar goed ook, want na 3 jaar nooit onderuit te zijn gegaan, heb ik 2 weken geleden een goede schuiver gemaakt... voornamelijk mn pak en helm goed beschadigd, schouder zwaar gekneusd, schade aan de motor gelukkig minimaal door vrij zachte bermlanding.

Maar IK had er heel anders uitgezien als ik een kort broekie en shitje had aangehad...

dude wat een smerige foto's... :r
 
Zit net 2 boterhammen filet american te eten.

Kan er goed tegen maar herinnerd me wel aan dat je beschermd moet rijden.
 
Ik heb er in mijn carriere als ambulancehulpverlener al zo ontiegelijk veel van t asfalt geschraapt dat ik er niet warm of koud meer van wordt, ik rij geen meter zonder volledige alles er op en er aan al is t 50 graden boven nul bij wijze van spreken. Iedereen die dat niet doet, doet dat op zn eigen verantwoording en ik heb daar dus totaal geen medelijden mee als ze schaafwonden oplopen na een sullige val waar ze normaal geen enkele schade van zouden hebben ondervonden behalve een krasje op t leer. Die jongen van 22 echter had waarschijnlijk ook met volledige kleding zijn knie aan flarden gehad want tegen breuken helpt het beste leren pak nog niet.
Wat echter het ergste is zijn die moorddadige vangrails die we hier langs de snelweg hebben, tot nu toe al drie maal bij een ongeval geroepen waar dus gewoon stukken geamputeerd waren door de scherpe rand, een maal geen hulp meer aan omdat het ter hoogte van de hals was, twee maal een been, leer of geen leer, daar helpt niks meer aan............. :(
Als het niet helpt, waarom zitten dan die protectoren in een pak? Ik ben met mijn knie op het asfalt gevallen en ik had een grote blauwe plek boven mijn knie waar de knieprotector in mijn been had gedrukt. Lijkt me toch dat ik mijn knie ws. aan barrels was gevallen als ik mijn pak niet aan gehad had. :? Zelfde geldt voor mijn onderarm...
 
Als het niet helpt, waarom zitten dan die protectoren in een pak? Ik ben met mijn knie op het asfalt gevallen en ik had een grote blauwe plek boven mijn knie waar de knieprotector in mijn been had gedrukt. Lijkt me toch dat ik mijn knie ws. aan barrels was gevallen als ik mijn pak niet aan gehad had. :? Zelfde geldt voor mijn onderarm...

Protectoren vangen de klap op zoals bij jou gebeurd is, maar als je iets raakt (paaltje) of ongelukkig terecht komt breken je botjes alsnog. Tegen dat soort breuken helpt een pak dus niet, tegen jouw soort breuken-als-je-geen-pak-aan-had weer wel. :)
 
idd als het niet zou helpen zat ieder1 in zn blote r**d op de motor,
nou ik draag altijd mijn pak, ook al is het nog zoon klein stukkie want juist op de kleinste stukkies gebeuren de meeste ongelukken....

en de protectie help niet tegen breken maar verminderd de kans erop wel en ook op van die lekkere schaafwonden......
 
Om mijn mening over het euwige gezaag van beschermende kleding te geven ...

Tja; en zo zijn sommige het beu over topics over Wheelie/ Voorstellen/ Tourtochten/ Techniek/ etc etc....

Als ik een topic niet intressant vind lees ik het niet; en reageer al helemaal niet als het mij niet boeit.
Van jou is helemaal geen mening
nooo.gif
Een mening zou zijn of het verstandig is beschermende kleding te dragen of niet
yes_new.gif
.
Maar ja; dit is weer mijn mening ;)
 
Protectoren vangen de klap op zoals bij jou gebeurd is, maar als je iets raakt (paaltje) of ongelukkig terecht komt breken je botjes alsnog. Tegen dat soort breuken helpt een pak dus niet, tegen jouw soort breuken-als-je-geen-pak-aan-had weer wel. :)
Zekers, maar als je dat paaltje op de verkeerde manier raakt of ongelukkig valt, helpt er helemaal niets meer. Wat ik maar wou zeggen is dat de protectoren de kans dat je er ongeschonden vanaf komt vergroten, doordat ze, in sommige situaties, de klap opvangen.

(Overigens denk ik dat dat ook niet echt de discussie is... Bijna iedereen is het er wel over eens dat leer (of textiel) en protectie de kans op letsel verkleinen. Het verschil zit 'm vooral in hoe men het risico op letsel inschat en welke kans op letsel men acceptabel vindt.)
 
De website is hier al vaker op het MF voorbij gekomen.

Maarre over beschermende kleding zijn ook al tig topics gestart. Word er wel een beetje moe van :Z

Ik word moe van mensen die steeds klagen dat iets al eens besproken is.
Lees het dan niet!!! :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Laat een ander ergens 100 keer over praten als hij dat wil..
 
Moet je ook een helm opzetten als je op een trapje loopt , je kan vallen.
handschoenen aan met brood smeren, messeN kunne scherp zijn .
Laarzen altijd aan, je kan een kwade hond tegen komen .

Lekker binnen blijven en/of in bed blijven liggen , Dan kan je niet veel gebeuren.

ik rijd ook vaak in wat beschermde kleding , maar ik ga echt geen handschoen van 150 euro of laarzen van 350 euro kopen .
Laatste was er een gast die zich bij zafe volledig liet kleden, hij was meer kwijt dan zijn bike waard was . :(
Laat iedereen lekker aantrekken waar hij zelf zin in heeft , diegene moet ook zelf lijden .

En een pak is wel makkelijk voor de broeders , kunnen ze je zo bij je kraag onder de vangrails of van een boom pellen .
 
Ik ben vorige week vrijdag ook met mijn motor en al over het asfalt geschoven. Had gelukkig ondanks het warme weer al mijn kleding aan (jas, broek, laarzen, helm en handschoenen), en ik ben achteraf echt blij dat ik die aan had. De volgende ochtend heb ik mijn helm en jas nog maar eens goed bekeken, en op mijn helm mist ongeveer 15 vierkante cm lak, en er zitten ook nog stukken in waar echt diepe krassen instaan. Achterop mijn jas mist ook de nodige hoeveelheid stof, en ook daar is de rugprotectie iets beschadigd. Ook al reed ik op dat moment niet hard (45 km/u), als ik daar zonder kleding had gereden was ik er niet met een beetje hoofdpijn en een stijve nekspier vanaf gekomen. Ook al mag het dan nog zo lekker zijn om zonder kleding te rijden, ik houd mijn pak in ieder geval aan.

Groeten Maarten
 
Fijne foto's ;)
Zou verplicht moeten worden bij de rijschool om zo'n foto's te bekijken !!! :} :} :} :}
Zulle der misschien een paar man meer een lederen pakkie dragen :)
 
die foto van die hand lijkt wel op die van de terminator :+
[me]MaRRioBlade rijdt altijd int pak[/me]
 
:? vaak zijn het toch schuivers die gemaakt worden? op een paaltje kun je je niet kleden dat is waar, maar ik ben 2 weken geleden op mn bek gegaan, pak helemaal naar de klote, ik heb alleen een gekneusde schouder en een geschaafde helm. Dat zou heel anders uit hebben gezien in mn korte broek, dat weet ik wel... maar iedereen moet zeker zelf weten wat ie zelf doet, maar ik heb ook totaal geen medelijden met die morons die in hun korte broek op hun bek gaan.
 
ik rijd ook vaak in wat beschermde kleding , maar ik ga echt geen handschoen van 150 euro of laarzen van 350 euro kopen .

Weet je wat een operatie kost :?

Tja iedereen moet het lekker voor zichzelf weten. Iemand die met korte broek die op zijn bek gaat en alles open heeft liggen zou ik nooit zeggen:" tja had je maar .....". Dat denkt die persoon dan zelf wel ;)
 
Op vrijdag 18 juli 2003 15:03 schreef Orpheus het volgende:Zekers, maar als je dat paaltje op de verkeerde manier raakt of ongelukkig valt, helpt er helemaal niets meer. Wat ik maar wou zeggen is dat de protectoren de kans dat je er ongeschonden vanaf komt vergroten, doordat ze, in sommige situaties, de klap opvangen.
Idd, ik moet er niet aan denken wat er met me gebeurd zou zijn als ik m'n pak (Dainese K)niet aan had gehad toen ik met 80+ op m'n plaat ging en 5-6 meter verder head-first onder een vangrail schoof.
Kwam o.a. met m'n schouder tegen het paaltje van de vangrail en met een been tegen de motor en vangrail, en krijg nog steeds de rillingen als ik eraan denk wat er met me gebeurd zou zijn als ik m'n pak niet aan had gehad.
En gelukkig heeft mijn pak naast de gebruikelijke schouder- en kniebescherming ook scheenbescherming waardoor ik er met slechts een gekneusde schouder vanaf ben gekomen.
M'n fiets was flink total daarentegen. ;(
 
Tja,

Ieder die zegt dat het hem/haar niet zal raken komt gewoon zichzelf tegen.Bedenk wel dat het aantrekken van een motorpak slechts 5 minuten kost, ook voor een vijf minuten ritje naar het tankstation. Revalidatie (als er al te revalideren valt!!) duurt veeeeeel langer. Ben blij in bovenstaande reacties te lezen dat velen het nut van beschermende kleding onderschrijven.
Heb een half jaar in Italië moeten werken (wat een prachtig motorland) en met vele italiaanse machho's discussies gehad over het nut van motorpakken, want ze vonden die hollanders die altijd in het leer reden maar raar. Dat was spontaan afgelopen toen een van hun zichzelf op een bergpas onderuit reed in zijn sportbroekje en sneekers.

Ik heb begrepen dat het behalen van een A-rijbewijs tegenwoordig alleen mag als de examenkandidaat degelijk gekleed is: stevige schoenen, stevige broek, dito jas en handschoenen. Motorkleding schijnt nog niet te hoeven, maar ook dat zal er wel van komen.
 
Kan er niet wakker van liggen.
Moet er alleen niet aan denken me zonder beschermende kleding op snelwegen en autowegen te begeven.
 
Op vrijdag 18 juli 2003 17:30 schreef BuGs_BuNnY het volgende:Weet je wat een operatie kost :?

Ik bedoel er alleen maar mee dat ik ze niet voor die prijs koop. :)

Normale motorlaarzen en handschoen zijn ook goed.
Ik hoef niet allemaal van de hogetechniek spul.
Ik stond eens bij zave naar wat handschoen te kijken, bleken die met een R1 logo 60 gulden duurder :?

en een operatie heb ik allang betaald van al mijn belastingen en premies :(


Maar dat geld besteden ze liever aan het ombouwen van personen omdat het tussen hun oren niet goed zit :Z
 
Om mijn mening over het euwige gezaag van beschermende kleding te geven ...
Sorry hoor maar ga eerst een papiertje halen en pas als je weet wat het is om met hoge snelheid een schrikmoment te krijgen of zelfs onderuit tegaan mag je hierover op deze manier praten... :(

Ik weet wel dat ik hartje zomer richting scheveningen toen ik aangereden werd door een koekblik ik maar wat blij was met mijn kleding.... O-)

[me]Tafkaf zit nu te vloeken na zo'n domme opmrking en heeft maar 1 woord maar dat mag hier niet...[/me]
 
Draag zelfs nu ik (helaas) nog op mijn scooter rijd altijd al een jas en handschoenen, word wel eens voor gek verklaard.
maar als ik dan reageer met "waar vang jij je mee op als je valt/aangereden word?" dan zijn ze stil *D

Vandaag ook weer 2 motorrijders gezien die in hun T-shirt reden |(

Als ik strax mijn rijbewijs heb, zeker dat ik dan motor-kleding aan doe, en natuurlijk ook tijdens de rijlessen of als ik achterop zit :)
 
men gaat wel heel erg ver in de reklame

beschermende kleding ok dat moet :X

maar in kleding reklame

vraagje ????hoe ver kun je gaan////////
andwoord ???tot op het bot hehe }) }) })
 
Terug
Bovenaan Onderaan