Beschermende kleding, het waarom..(+foto's)

Van de eerste 4 motorrijders die ik vandaag tegenkwam reden er 3 in korte broek en T-shirt. Tja, niet slim maar moeten ze zelf weten. Ik heb er geen moeite mee ofzo, en groet ze ook gewoon. Hoop voor ze dat ze niet crashen. :)
 
Oke hij is op, een juiste beslissing van me om m eerst op te eten....gadver :r . Ik draag 9vd10x een pak tijdens t rijden maar soms heb je van die ritjes waarva je zegt.....10 min rije....pak uitlaten....niet meer dus. Altijd me koe aan voortaan!!!
 
Nu we toch met z'n allen bezig zijn:

Heb een vriend die bij een begrafenis onderneming werkt. Hij had er schrik van dat ik een andere motor had gekocht. Dat was een CBR. Hij vertelde mij dat hij er heel wat van het asfalt had moeten rapen.
Ik was door zijn verhalen zeer onder de indruk en denk er iedere dag aan om geheel gekleed en zorgzaam te rijden. Ben vader van 4 kinderen en zeer gelukkig getrouwd.

Toen ik hem vroeg om een profiel te schetsen van het aantal verongelukte motorrijders, vertelde hij mij dat het bijna alleen maar motorrijders waren die met gewone vrijetijds kleding op de motor zaten!
Merendeel waren het rijders die alleen in de zomer hun motor uit de mottenballen haalden en de weg op gingen.

Hoe je het wend of keert tis en blijft gevaarlijk. Je moet vooral nadenken of een ander je ook heeft gezien.
Verder zoals ik ergens op het forum heb gezien.
"Nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen! O-) "
 
Als verpleegkundige mocht ik van de week mee met de GGD van Rotterdam kwamen we ter plaatse bij Mercedes van Dijk en dan de afrit was een motorrijder op zijn plaat gegaan in zijn korte broek ( driekwart ) geen handschoenen aan.
( naar motorport rotterdam toe ) Wond op zijn kop ( helmbandje niet vast )

Gevolg, hand ontvelt tot op het bot, been knie weggeslagen! Gozer ( 22 ) is voor zijn leven lang invalide.
Gegil van die gozer zit nog in me oor! Morfine intraveneus deed helemaal niets.
Trauma arts heeft ter plaatse spinaal ( rug ) een verdoving toegediend

Daar wordt je als hulpverlener niet blij van ( agente van 21 jaar viel flauw! )
Piccies!!!


Op vrijdag 18 juli 2003 10:42 schreef Ohjajoh het volgende:


En, als je durft, kijk eens naar de foto's. Ik werd best wel geconfronteerd met de letselschade. Ikzelf wil namelijk nog wel eens in korte broek en T-shirt naar de Boulevard van Scheveningen rijden.

En ja.. Het blijft levensgevaarlijk om zo te rijden.. |(

En dat "Piccies!!!" is natuurlijk gelul....

Ik doe het zo min mogelijk, maar toch... dat stukkie met 40, 50... naar de snackbar moet gewoon kunnen, in burgerkleding. Zo hard rij je -onbeschermd- met de brommer, on zelfs met de fiets ook
Als verkeersdeelnemer ben je als bestuurder van een kinderwagen ook kwetsbaar, moeten die dan ook in het leer?

Hoe eenieder de (snel)weg opgaat moet-ie zelf weten, maar laten ze nondeju wel een clausule inbouwen dat je ook zelf voor de kosten opdraait als je letsel had kunnen voorkomen.

 
Laatst bewerkt:
Zat al weer enige jaren geleden bij de Haagse Pliesie.
Zat ook op de motor.
Werd naar de Boulevard in Scheveningen gestuurd voor een ongeval.
Hij en zij op de motor in korte broek en Tshirt.
Wilde stoer doen en trok een wheelie, geheel achterover.
Beiden naar Beverwijk ivm brandwonden (eigenlijk schaafwonden) over het hele lichaam.
Drie jaar geleden kwam ik ze weer tegen, waren nog steeds onder behandeling, zij had vier keer een huidtransplantatie gehad, hij drie keer.
Daarnaast waren beiden arbeidsongeschikt verklaard.
Reden ook geen motor meer.

Rijd nu zelf 23 jaar, ben meerdere keren kneedown geweest, ook dingen gebroken, maar had altijd leder aan. God zegene de koe voor zijn huid. :}
 
Toen ik hem vroeg om een profiel te schetsen van het aantal verongelukte motorrijders, vertelde hij mij dat het bijna alleen maar motorrijders waren die met gewone vrijetijds kleding op de motor zaten!
Merendeel waren het rijders die alleen in de zomer hun motor uit de mottenballen haalden en de weg op gingen.


Rij toch door die winter!!!
 
Gewoon lekker in leer/textiel pak rijden! Het is op defensief rijden na je enige bescherming op de motor. Benutten dus!!! (SP-1Remmetje was errrugg blij met z'n pak maaandag j.l. met z'n schuivertje op t circuit *D )

De chirurgen wisten m'n broertje vorig jaar ook te vertellen dat z'n been alleen gebroken was dankzij z'n pak en laarzen! Zonder dat had er heel wat naarder uitgezien (verbrijzeld waarschijnlijk)
 
De website is hier al vaker op het MF voorbij gekomen.

Maarre over beschermende kleding zijn ook al tig topics gestart. Word er wel een beetje moe van :Z

maar toch moet er eigelijk op blijven hameren want er zijn nog genoeg stomme idioten die het niet doen
met beschermende kleding rijden
 
Op zondag 20 juli 2003 00:04 schreef rob RD het volgende:Piccies!!!Hoe eenieder de (snel)weg opgaat moet-ie zelf weten, maar laten ze nondeju wel een clausule inbouwen dat je ook zelf voor de kosten opdraait als je letsel had kunnen voorkomen.


ja en dan ook als je ongezond eet ,rookt,sport,sex hebt, enz :?
 
Vroeger....., toen wisten ze het al. :Z

Beschermende kleding op 1 pk. 8-)

En een lans voor de flitspaal....

BBjoramrambo1.jpg
\

Ad.
 
Goed dat het toch weer eens aangehaald wordt, persoonlijk vind ik dat er niet genoeg over gezegd en geschreven wordt, afgelopen week is er nog eentje onderuit gegaan in het groepje van 4 man waarmee we aan het rijden waren, hij had net 4 weken zijn rb, en is op een geleende racer voor mijn ogen onderuit gegaan in de bocht, welliswaar nam ie de bocht geheel verkeerd, maar dat doet er nu ff niet toe, een gewoon spijkerbroekie en een gewoon leren jasje aan, hij heeft gelukkig niet over het asvalt geschraapt, maar is in de berm pas onderuit gegaan, waardoor hij over het gras gleed, maar wel net langs een ijzeren paaltje met naambord af, gewoon ontzettend veel geluk gehad. Zelfs voor 5 min draag ik mijn complete leren pak, een ongelukje is zo gebeurd of niet dan, en je hoeft het zelf nog niet eens te veroorzaken.

Veel veilige km's aan iedereen toegewenst.
 
Het onderstaande heb ik gepost in gelijkaardig topic over rijden in korte broek, maar vond het interessant genoeg om nog een te vermelden.

Op dinsdag 22 juli 2003 22:11 schreef Relax het volgende:
Hey mensen,

't vrouwtje komt mij net vertellen dat kennis van ons met z'n motor op z'n snuit is gegaan. Af te leggen afstand: 100 m, kledij: t-shirt en korte broek. Hij rijdt normaal ALTIJD met beschermende kledij, maar dacht nu: goed weer, niet ver, ben extra voorzichtig, er kan niks gebeuren.
Dus, hij op de bike en weg. Rijdt aan 50 km/h achter een auto aan, tot er plots een kasseisteen (voor de Nederlanders: geen idee, maar Parijs - Roubaix is er bekend om) voor z'n wiel opdook. Vol tegenaan en de grond kussen.
Resultaat:
* tand gebroken
* neus en lippen kapot
* kin lijkt nu op die van John Cleese
* schouder ontveld (verbrand)
* buitenkant linkerarm: geen vel meer te bespeuren (Verpleegster komt elke dag verzorgen en nieuw verband leggen. Komt zijn temperatuur op 38 °: hospitalisatie)
* onderarm rechts in verband, ook ontveld
* beide handen kapot (vel weg)
* beide knieën kapot (vel weg)
* linkerkuit kapot (vel weg)
* rechterbil geschaafd
Conclusie dokter: tijdelijk volledig arbeidsongeschikt.

Aan zij die zo wensen te rijden: veel plezier op de motor, maar laat ons aub niet voor de kosten opdraaien, ik betaal al genoeg aan vadertje staat.
Aan zij die zich beschermen: veel plezier op de motor.

Aan allen: wees voorzichtig.

PS Het argument dat sommigen onder jullie opgooien dat beschermende kledij je niet vrijwaart van kwetsuren, houdt absoluut geen steek. F1-piloten dragen ook beschermende kledij en ik heb nog niemand horen refereren aan het ongeval van Senna om er geen te moeten dragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan