Beschermende kleding verplicht stellen...

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
A

Anoniempje551

Guest
Een helm is verplicht op de motor.
Beschermende kleding niet. Je krijgt er hoogstens een waarschuwing voor terwijl je voor het niet dragen van een helm een fikse boete kan krijgen.
Eigenlijk vindt ik dat een beetje krom.

Het is een ieders verantwoordelijkheid natuurlijk om al dan niet beschermende kleding en schoeisel te dragen.
Maar...een ieder die op zijn/haar muiltje is gegaan noemt het feit dat ze blij waren met hun leren pakkie bv.
Die meneer Darius (uit gizzmo's topic), had niks beschermends aan verder en noemt in zijn stukje tekst toch wel dat het belangrijk is.

Waarom niet verplicht stellen net als een helm :?
Waarom is niet iedereen zo verstandig om "beschermd" te gaan rijden :?

Het stukje "mij gebeurt niks" gaat niet op!!!

PS: Bij de rijschool waar ik heb gelest is het verplicht om "beschermd" te lessen. Heb je zelf niets, dan hebben zij een flinke collectie zomer- en winterkleding te leen tijdens de les.
Is ook niet bij iedere rijschool :?
Terwijl zij naar mijn mening met "het juiste voorbeeld" moeten komen!!!
 
misschien is het moeilijk een universeel keurmerk te
krijgen om een bepaalde kwaliteit te garanderen.

Met een helm doe je makkelijker een valproef dan
met motorkleding in allerlei soorten.

Maar of verplicht stellen zin heeft, beetje
eigen inzicht en verantwoordelijkheid kan geen
kwaad..


O ja, ik ga in full leather bij alles boven de
20 km.
Anders wil ik nog wel eens een spijkerbroek
aanhebben...weet het..stom |( maar ja, gemakzucht
 
Laatst bewerkt:
Ik vind toch dat het je eigen keus moet zijn, maar de helm is wel heeeel erg belangrijk.
Als je neergaat met een redelijke snelheid knalt je hoofd in 9 van de 10 gevallen (mischien nog wel meer) tegen de grond en dan is het snel gebeurd vrees ik.

De rest van de kleding is vooral tegen schuifschade om het zo maar te zeggen.
En als ik even op de motor naar iemand toe ga aan de andere kant van wereldstad Hengelo trek ik m'n pak echt niet helemaal aan hoor, wel jas en handschoenen.

En nu naar school heb ik vaak ook alleen Jas en hanschoenen aan als bescherming, vind ik niet slim van mezelf maar ik ben gewoon dom.
Ik moet namelijk een kilometer of 10 over een best wel bochtige en druke 80km/u weg.


Wel zou ik een soort van subsidie ofzo voor beschermende kleding wel iets dat zeker ingevoerd moet worden! Erg stom dat dat er nog niet is!
 
Er is al niet genoeg verplicht in NL :j

Does rustig aan man met je agressief gedrag altijd!
roflmao.gif
 
Laatst bewerkt:
Jammer voor sommige mensen dat ze eerst moeten vallen voordat het lichtje aan gaat..
We zullen het weer zien als het straks een graadje of 25 is.. T-shirts, zelfs korte broeken, gympen etc etc.. |(
 
Ik mis de optie "Bijna altijd"
Als ik door de stad rijd, dan doe ik echt geen leren broek aan. Veel te onhandig. Ringwegen ed vermijd ik dan wel! Rijd dan dus niet boven de 50km/h.
 
De PR dame van MQP zei tegen mij nadat mij MQP pak gescheurd was (de naat) bij een stevige crash:
Er wordt gewerkt aan een Europeese norm voor beschermende kleding, maar dat dat niet zo opschiet, omdat er in de diverse landen verschillende soorten asfalt enzo zijn, waardoor je niet zomaar kan zeggen 'dit pak doet het goed in europa'. Er is inmiddels van alles bedacht over 'hoelang moet 'ie het houden' enzo. Maar er is dus nog steeds geen keurmerk (dit verhaal is overigens al bijna 2 jaar oud).
 
Hou nu toch op met: "Ik rijd maar 50" en "ik vermijd de ringweg".. Dat is dus geen reden om zonder pak te rijden. Jullie willen niet weten wat een crash met 30 km p/uur al met je lichaam doet.. Geen pak aan op de motor is gewoon spelen met je leven.
 
Nee, aub niet alles verplicht stellen.

Ik rij vrijwel altijd beschermt, maar dus niet altijd, en wil graag in die keuze gelaten worden.

Ik weet wat voor risico's ik neem als ik zonder beschermende kleding rij, en die neem ik dus bewust. En ik ben niet dom.

Rijden zonder helm is levensbedreigend, kleding niet, of iig een heeeeeeel stuk minder.
Ik ben ook tegen verplicht dragen van de gordel.
Ik voel mij zelf mans genoeg om mij eigen beslissingen te nemen.

En waar ik het meeste bang voor ben, is dat dit alles veelste veel doordraaft, nog even en alles wordt voor mij beslist, nog even en roken wordt verboden, daarna waarschijnlijk de reclame op drank, dan drank, dan snoep, dan vet eten en ga maar door.
Uiteindelijk lopen er allemaal gefrustreerde personen rond, en maken we elkaar om het minste geringste dood.

Neem het verkeer in Nederland, niks mag, iedereen doe wat verboden is, en door alle onzin controle's doen we het dan ook maar overal.
Neem Duitsland als voorbeeld: Waar het kan mag je harder rijden, en iedereen houdt zich aan de snelheid daar waar het nodig is, wegwerkzaamheden en dorpjes.

Neem voorbeelden in het bedrijfsleven: geef werknemers meer eigen bevoegdheden, en iedereen doet beter zijn best.
 
Ik doe altijd me pak aan.
Ik voel me op de één of andere manier niet fijn zonder pak. Erg kaal ofzo. Weet niet hoe ik het moet zeggen.
Gewoon geen veilig gevoel.

Dat spul is natuurlijk niet voor niks uitgevonden. Oké, er wordt geld mee verdient, maar ik denk wel dat de verschillende pakken ed hun nut hebben bewezen ondertussen.
 
Het zou waarschijnlijk de wachtlijsten in de zorg oplossen als iedereen beschermende kleding zou dragen. Dus verplicht stellen kan geen kwaad.
Iedereen die zegt rustig te rijden zonder bescherming daar wordt ik gewoon zo moe van. Een hoop ongelukken gebeuren omdat iemand anders je aanrijdt dus daar heeft je eigen rijstijl weinig invloed op.
Maar sinds volendam en enschede hebben ze extra capaciteit in Beverwijk.......
 
Hou nu toch op met: "Ik rijd maar 50" en "ik vermijd de ringweg".. Dat is dus geen reden om zonder pak te rijden. Jullie willen niet weten wat een crash met 30 km p/uur al met je lichaam doet.. Geen pak aan op de motor is gewoon spelen met je leven.

Dan zou iedereen op een brommer ook full-leather moeten rijden... Heb 3 jaar brommer gereden zonder pak (alleen handschoenen en helm). Een keer op een putdeksel uitgegleden, paar schaafwonden (reed iets langzamer dan 30) en een keer boven op een auto geknald, hoop schade aan brommer/auto zelf niets. Ik heb nu een stuk meer ervaring. K trek nu dus echt geen leren broek aan als ik naar vrienden toe rijd ofzo. (mits ik door de stad rijd.)
 
Ik ben er ook voor om het verplicht te stellen dat je met mes en vork eet, nooit met volle mond spreken en natuurlijk condoom als je neukt.

Maar even serieus, je kan alles wel gaan vastleggen in regeltjes. Feit blijft dat niet alles valt te controleren in het leven. Niet verplicht stellen dus....

[edit]oh ja, ik rijd zelf wel beschermd[/edit]
 
Laatst bewerkt:
ik dacht dat bij de nieuwe exameneisen van September een beschermend pak en schoeisel bij het praktijkexamen verplicht werd, dat is al een stap in de goeie richting.

eigenlijk moet het dus voor iedereen verplicht worden, beter afzien in een beschermend pak, dan afzien op de intensive care !!!!
 
Het zou waarschijnlijk de wachtlijsten in de zorg oplossen als iedereen beschermende kleding zou dragen. Dus verplicht stellen kan geen kwaad.
Iedereen die zegt rustig te rijden zonder bescherming daar wordt ik gewoon zo moe van. Een hoop ongelukken gebeuren omdat iemand anders je aanrijdt dus daar heeft je eigen rijstijl weinig invloed op.
Maar sinds volendam en enschede hebben ze extra capaciteit in Beverwijk.......

Beetje kort door de bocht dat alleen motorrijders de wachtlijsten in de zorg zouden kunnen oplossen.

Ik zeg niet dat ik het slim vind om zonder te rijden, maar laat mij aub de keus.

Vergeet niet dat in velen ogen motorrijden al gevaarlijk is, dus volgende stap zou het verbieden van motoren in zijn geheel kunnen zijn.
Dit is niet geheel onwaarschijnlijk, kijk maar naar de uitspraken van Neeeetelenbos, zie naar bepaalde strategie in die richting in de Scandinavische landen.
 
Ik rij zelf altijd beschermd, maar ik denk niet dat het verstandig is om dit nou ook nog 'ns verplicht te stellen.

De overheid bepaalt al zoveel, ze zijn te vergelijken met een vader die z'n kind wil leren fietsen maar het kind niet los wil laten in de angst dat het kind dan valt.
 
Ik heb wel eens ooit in een spijkerbroekje gereden (Maar dan had ik wel laarzen, motorjas en handschoenen aan). Maar dan rijd ik echt als een krant, ik durf een bocht dan niet normaal in te sturen. Sterker nog ik vind het rijden dan geen hol aan. Da's denk wel de belangrijkste reden dat ik altijd beschermd rij.

Maar om het nu verplicht te stellen, vind ik wat ver gaan. Het is |( om zonder beschermende kleding te rijden. Sommigen moeten het op de harde manier leren.

Ik verbaas me er ook iedere keer weer over als je motorrijders zonder handschoenen ziet rijden. Ik zwaai iig nooit naar mensen zonder beschermende kleding en/of handschoenen. Verder houd ik er ook totaal geen rekening als er mensen met mij meerijden die geen beschermende kleding aan hebben.
 
Zelf draag ik altijd beschermende kleding. Ik heb zowel een full-leather pak voor lente/zomer, als een hefst/winter outfit waar beschermende stukken in zijn verwerkt.

Ik denk dat het niet verstandig is om beschermende kleding altijd te verplichten, omdat veel motorrijders zich daar juist tegen af zullen zetten. Het is volgens mij beter om het te verplichten boven een bepaalde snelheid, b.v. op de snelweg. Vrijwel iedereen ziet daar het nut van in, zonder het gevoel te krijgen dat de overheid je weer een regeltje door de strot duwt.

Nogmaals, persoonlijk vind ik dat je altijd beschermende kleding moet dragen en dat gasten in t-shirt en sandalen ongelooflijk fout bebzig zijn, maar je moet proberen te voorkomen dat motorrijders zich het probleemgeval van de verkeersdeelnemers gaan voelen.


edit: hmm verkeerd gestemd op die poll, ik dacht dat de vraag was of je vindt dat beschermende kleding verplicht gesteld moet worden |( naja, ik draag dus altijd beschermende kleding..
 
Laatst bewerkt:
Ik verbaas me er ook iedere keer weer over als je motorrijders zonder handschoenen ziet rijden. Ik zwaai iig nooit naar mensen zonder beschermende kleding en/of handschoenen. Verder houd ik er ook totaal geen rekening als er mensen met mij meerijden die geen beschermende kleding aan hebben.

Waarom zou je niet zwaaien?? Wat kan jou het nou schelen dat zij hun handen open hebben liggen wanneer ze onderuit gaan?? Denk je dat ze voortaan wél handschoenen aantrekken omdat jij niet groet??? :j ;)

edit: Ben met je eens dat rijden zonder handschoenen uiterst dom is, handen zij zeer kwetsbaar en complex. Lastig te repareren dus.

Edit2: FF wat extras toegevoegd om het wat minder agressief over te laten komen.
 
Laatst bewerkt:
Verder houd ik er ook totaal geen rekening als er mensen met mij meerijden die geen beschermende kleding aan hebben.
Die mensen komen bij mij dus niet achterop.
Ik voel me erg verantwoordelijk voor mijn passagier. Het kan maar één keer misgaan.

En sjaap: Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij/zij aandoet. Maar die brommer-rijders lopen wel degelijk gevaar, alhoewel zij daar vaak geen besef van hebben.
 
En sjaap: Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij/zij aandoet. Maar die brommer-rijders lopen wel degelijk gevaar, alhoewel zij daar vaak geen besef van hebben.
Ik heb zelf het gevoel dat die gasten het wel "ruig" vinden om zonder handschoenen te rijden... |( moet je eens kijken hoe ruig het is als je met je knokkels over de straat schuurt..
 
Dan zou iedereen op een brommer ook full-leather moeten rijden...

Ik moet zeggen dat ik weleens de, mischien niet zo aardige, gedachte heb,
als ik weer van die gladiolen mij zie inhalen in "Jodi Bernal kledij"...ga jij maar ergens liggen.

Vorige week maandag ook weer één, óp de motor óp de snelweg in ze blousie met korte mouwen |(
In mijn hart hoop ik natuurlijk dat niemand dat meemaakt,
maar helaas kan ik de gedachte niet altijd wegstoppen.

Me ex is eens op een klaverblad met niet geringe snelheid op ze plaat gegaan in spijkerbroekie.
Die heeft weken niet kunnen zitten/liggen.

En zo hebben we allemaal een voorbeeld van hoe het kan aflopen.
Al dan niet zelf meegemaakt.
 
Het is volgens mij beter om het te verplichten boven een bepaalde snelheid, b.v. op de snelweg. Vrijwel iedereen ziet daar het nut van in, zonder het gevoel te krijgen dat de overheid je weer een regeltje door de strot duwt.
Is de snelweg nu niet juist één van de veiligere plaatsen om te rijden :? (mits je niet 210 gaat rijden }) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan