Beschermende kleding verplicht stellen...

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
Op zondag 26 mei 2002 22:27 schreef Joris het volgende:BTW Sjaap, wat ben je toch lekker naief :z

Leg eens uit.
Tuurlijk weet ik dat ik risicos loop. En dat het onverstandig is. En dat ik pijn heb wanneer ik onderuit ga. En daar pas ik mn rijstijl/snelheid op aan. Heel simpel. Zoals ik al eerder heb gezegt: Ritjes door de stad kan je net zo goed gaan fietsen, en dat doe ik meestal ook. Dat ik dan toch op de motor ga, heeft dan zo zijn redenen.


Edit: Oops, het ging ergens anders over. Laat maar.
 
Laatst bewerkt:
Kijk maar eens in de crash topics hier op MF. Bijna allemaal hadden iets met een bocht te maken.

Vertegenwoordigt het forum heel motorrijdend blabla dan.
Nee...Er zijn genoeg ongelukken die niets met een bocht te maken hebben.
Evenals dat de "crashers" hier wel beschermende kleding aan hadden tijdens...

We zullen natuurlijk nooit weten hoe het gedrag wordt van mensen wanneer het wel
verplicht zou worden zoiets.

Verder ben ik het roerend eens met Gizzmo over "hoe meer regels, hoe meer verzet"
Wat betreft te hard rijden zet het ook geen zooien aan de dijk en wordt er nog steeds te hard gereden.
 
Op zondag 26 mei 2002 22:38 schreef Lage CB het volgende:Vertegenwoordigt het forum heel motorrijdend blabla dan.
Nee...Er zijn genoeg ongelukken die niets met een bocht te maken hebben.
Evenals dat de "crashers" hier wel beschermende kleding aan hadden tijdens...

Mee eens. Maar hier op MF lees je meer over bocht-crashes dan andere niet bocht gerelateerde crashes. Daarom denk ik dat dat bij de rest van motorrijdend blahblah ongeveer net zo is.
 
Verplicht stellen helpt denk ik gewoon niet zo heel veel. Ik zou er meer voor zijn dat rijscholen er veel betere informatie en voorlichting over zouden geven. Ik heb mij rijinstructeur er nooit over gehoord. Maar ja, ik had dan ook al mijn eigen leren pak en helm voor ik begon te lessen. Toch heeft hij nooit tegen de andere leerlingen gezegd: neem een vb aan haar oid.

Heeft er iemand ervaring met die jeans (met protectie :? ), die je in een motorzaak kan kopen?

Loop je er toch nog een beetje hip bij in de stad of op school.

Het nadeel van die dingen is dat ze op de plekken waar niks zit net zo hard open glijden als een gewone spijkerbroek. Daarbij de plekken waar wel bescherming zit daar gaat de spijkerstof ook snel weg en dan moet je maar hopen dat de bescherming het houdt en er niet uitvalt. Ik vind dat ze een vals gevoel van zekerheid geven. Neem dan een broek van Cordura met beschermstukken. Dit is de stof waar ook die all-weather pakken (de betere) van gemaakt zijn en je hebt dus ook zomerbroeken zonder die warme voering erin. Dit glijdt minder snel open dan een spijkerbroek.

Leer is het beste.
 
Het wereldvreemde ambtenarenapparaat kennende zal, als beschermende kleding verplicht wordt ook de verplichting komen dat de motorkleding knal rose of fel oranje moet zijn in het kader van de verbeterde zichtbaarheid op de weg met als extra een brandend knipperlichtje op je helm. Rijdende kerstbomen...

Zitten we daar op te wachten? Er wordt al te veel betutteld in dit land. Ik denk dat een ieder voor zichzelf wel kan uitmaken in welke mate hij of zij zich beschermend wil kleden.
 
Op zondag 26 mei 2002 22:44 schreef HElske het volgende:
Verplicht stellen helpt denk ik gewoon niet zo heel veel. Ik zou er meer voor zijn dat rijscholen er veel betere informatie en voorlichting over zouden geven. Ik heb mij rijinstructeur er nooit over gehoord. Maar ja, ik had dan ook al mijn eigen leren pak en helm voor ik begon te lessen. Toch heeft hij nooit tegen de andere leerlingen gezegd: neem een vb aan haar oid...

Een leuke fotocollage doet wonderen. Iemand wat pritt en aardige :r foto's? :P

Leer is het beste.

:^

:}

btw dat piccie van die opengerete voet moet er zeker bij.
 
Helske...Die Cordura, zijn dat die broeken die Safe in oa. zandkleur verkoopt of niet :?

Joris...vlieg op met die misselijkmakende piccies ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor mij hoeft het niet verplicht te worden.
Het is je eigen lichaam en je moet zelf weten hoe je die behandeld/beschermd.
 
Mee eens. Maar hier op MF lees je meer over bocht-crashes dan andere niet bocht gerelateerde crashes. Daarom denk ik dat dat bij de rest van motorrijdend blahblah ongeveer net zo is.

Maar jij stelde zoiets van...
Ik maak minder kans op een schuiver omdat ik niet zo snel door de bocht ga.
Tijdens wat voor situatie dan ook, kan je net zo goed op je muil gaan.

"Ik zat ff niet op te letten en daar lag een flinke plas olie :? "
(En niet met me vingers tussen de castagnette }) )

ik zeg dat ik minder kans maak op een schuiver dan iemand anders die sneller de bochten neemt bv.
 
Je gaat de bergen toch ook niet in op naaldhakken?

Eska 8-)

Ook dat heb ik gezien.
Onvoorstelbaar |(
Op de Rettenbachgletscher in Oostenrijk fijn een stukje wandelen op de hoge hakken
tussen de rotsblokkies door.
Waren dan wel geen naaldhakken, maar dat het goede bergschoenen waren :?
 
Op zondag 26 mei 2002 22:58 schreef Lage CB het volgende:Maar jij stelde zoiets van...
Ik maak minder kans op een schuiver omdat ik niet zo snel door de bocht ga.
Tijdens wat voor situatie dan ook, kan je net zo goed op je muil gaan.

"Ik zat ff niet op te letten en daar lag een flinke plas olie :? "
(En niet met me vingers tussen de castagnette }) )

Er stond toch echt bij bv (bijvoorbeeld). Je hebt het zelfs nog opgemerkt. Voorzichtig rijden betekend bij mij dus niet alleen bochten minder snel nemen, maar een gewoon rustigere rijstijl.

Maargoed, we zijn het er denk ik wel over eens dat rijden zonder beschermende kleding niet verstandig is, en dat je dat dus beter wel kan doen. Ik ben er zelfs voor om besch.kled. verplicht te stellen. In duitsland is het zelfs als verplicht d8 ik. Er zijn genoeg mensen die zonder rijden op snelwegen etc. die de risicos niet inzien, en om die personen tegen zichzelf te beschermen zou het dus verplicht moeten worden.
 
Helske...Die Cordura, zijn dat die broeken die Safe in oa. zandkleur verkoopt of niet :?

Ik ben dan wel geen Helske maar codura is volgens mij gewoon waterafstotende ademende stof die ook in het zwart te krijgen.
Zit iig ook in mijn jas en/of broek.
 
Op zondag 26 mei 2002 23:06 schreef Sjaap het volgende:
Er stond toch echt bij bv (bijvoorbeeld). Je hebt het zelfs nog opgemerkt. Voorzichtig rijden betekend bij mij dus niet alleen bochten minder snel nemen, maar een gewoon rustigere rijstijl.

Daar heb je helemaal gelijk in. Waar het mij om ging (in algemeenheid dan nu), dat overal een gevaar ligt. Of je nou rustig aan doet of niet.
 
Ik ga wel eens tanken, dat is drie minuten rijden over een klinkerweg. Ik rijd er 40 à 50 of zo. Ja als ik zou vallen dan had ik beter m'n leren pak aan kunnen hebben.

Maar voor dat kleine stukje doe ik dat dus wel eens niet.

Zelfde is de motor naar de garage brengen, ook zoiets. Of boodschappen doen, dan blijf ik binnen het 'stadsgebied' waar je eigenlijk niet harder rijd dan 40...

Ik vind dat dat moet kunnen. Als ik de fiets pak zou het zelfde kunnen gebeuren.

Maar inderdaad motorrijscholen zouden zeker een goed voorbeeld moeten geven.

Dus nee ik vind niet dat ze het verplicht moeten stellen. Mensen moeten zelf nadenken. Er wordt al zoveel verplicht, je houdt geen eigen verantwoordelijkheid meer over zo!
 
Daar heb je helemaal gelijk in. Waar het mij om ging (in algemeenheid dan nu), dat overal een gevaar ligt. Of je nou rustig aan doet of niet.

Ok, dat ben ik met je eens. Maar als je sneller en onvoorzichtiger rijd blijf je een hogere kans op een ongeluk hebben! Mee eens??? :)
 
ff als attachment, kreeg deze morgen wat te felle reakties

man met motor op sandalen aangereden door koekblik

Ikzelf altijd vest laarzen en handschoenen

heeel zelden spijkerbroek
+10km altijd full leather
 
Helske...Die Cordura, zijn dat die broeken die Safe in oa. zandkleur verkoopt of niet :?

Joris...vlieg op met die misselijkmakende piccies ;)

Dat denk ik niet, want ik denk dat je de Uvex-broeken bedoeld en dat zijn echt all-weather broeken. Die broeken die ik bedoel zijn niet veel dikker dan een spijkerbroek.

Op zondag 26 mei 2002 23:10 schreef bogarde het volgende:Ik ben dan wel geen Helske maar codura is volgens mij gewoon waterafstotende ademende stof die ook in het zwart te krijgen.
Zit iig ook in mijn jas en/of broek.

...En dat is maar goed ook... ;)

Cordura is een stof die goed tegen glijden over het asfalt kan.

Voor het waterdichte/ademende gedeelte wordt er een membraam in je jas/broek gezet, zoals bijvoorbeeld Gore-Tex.
 
Bij de rijschool waar ik les is motorkleding niet verplicht. |(
In het begin reed ik in mn spijkerbroek en gympen (wel met eigen helm en handschoenen), maar heb afgelopen week toch maar een jack, broek en laarzen aangeschaft; voor het gevoel al een stuk veiliger. En droger ook, aangezien die regenbuien maar niet verdwijnen. :(
 
Normaal gesproken rijd ik wel in een leren pak.
Op vrijdag "casual day"wil ik nog wel eens in spijkerbroek en leren jas+ handschoenen op de motor stappen. Dat is puur omdat ik geen zin hen om me op kantoor om te kleden en ik denk dat een leren motor pak iets te veel casual is voor De Bank. Als ik echter in spijkerbroek file aan het rijden ben voel ik me toch niet helemaal safe. Ik ga dan vanzelf een stuk defensiever rijden.

Verplicht stellen heeft volgens mij geen enkele zin omdat degene die nu nooit in een spijkerbroek rijden het dan ook niet zullen doen en degenen die nu ook (af en toe) in spijkerbroek rijden zich daar echt niet door laten tegenhouden. Hoeveel mensen rijden er nu niet te hard/zonder gordel/bellend/met drank op in de auto. Terwijl daar volgens mij allemaal regeltjes voor zijn gemaakt
 
Terug
Bovenaan Onderaan