Beschermende kleding verplicht stellen...

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
Op maandag 27 mei 2002 09:28 schreef The Saint het volgende:
(...) Je mag toch maar 50 km/pu. (...)

Eehhmm....het is dat ik geen foto toestel bij de hand had en dat ik wel eventjes aan wat anders dacht, maar ander had ik je nu een foto-sessie laten zien van een knie. Op zich is een knie niks bijzonders, maar eentje waarbij je direct op de knieschijf kijkt en de stukken spijkerbroek letterlijk en figuurlijk IN de knie zitten, dat heeft denk ik toch wel tot gevolg dat je een keertje extra knippert.

Ik heb er gelukkig niets aan over gehouden, behalve dan een heel mooi babyzachtroze-litteken-knie.

Oh ja, dit alles was het gevolg van een slippertje bij nog geen 30km/u!!!! Als iemand mij dus komt vertellen dat ie een spijkerbroek genoeg beschreming vind....IK weet wel beter!!!
 
ik bijna altijd
motorjas ik denk 99,9% van de tijd ( vorig weekend 1 ritje naar tankstation en winkel om de hoek zonder was eerste dit jaar :D )
handschoenen denk ik 95% van de tijd maar heb afgelopen week allemaal zomerhandschoenen om uit te proberen omdat ik niet meer zonder wil rijden wegens veiligheid.
Schoenen 100% ik loop al 6 jaar de gehele dag op kissies dus dat zit wel snor.
broek 0% van de tijd ik ga niet 6x per dag een motorbroek aan trekken
ik gebruik mijn motor als primair vervoersmiddel.
heen en terug van het werk
heen en terug naar de winkel en heen en terug naar vrienden en alle andere zaken.
nee een broek ik denk er wel aan voor de langere ritten maar doordeweeks is dat niets voor mij.

verplichten vind ik ook niet dat ze dat moeten doen.
1 hebben ze weer een regel om de kas te spekken
2 gaan de goedgekeurde kledij meer kosten want ze zijn goedgekeurd en dat heeft de fabrikanten geld gekost.
3 iedereen moet die goedgekeurde kledij gaan aanschaffen.
4 dat keuren wordt dan natuurlijk weer door een TRAGE KLOTE overheidsinstantie gedaan ( zegt opzich al genoeg !! )
 
idd, ook ik draag alleen beschermende kleding als ik ga raggen en op mijn grens rijden, ik bedoel dan een pak (van ouderwets dik leer)
goede handschoenen en zeker goede laarzen.
ga ik normaal rijden dan heb ik niet mijn full dress leren pak aan maar gewoon een motorjas waar de protectors uitgehaalt zijn en een spijkerbroek.
bij het toeren ruil ik mijn spuikerbroek voor een op maat gemaakte broek van leer (dikker dan de meeste broeken.
maar vindt het erg overdreven om iedereen op een bike te verplichten om zich in goedgekeurde en beschermende kleding te steken.
het moet wel spannend blijven .
de enigste keer dat ik in korte broek reed ( ik was 18 jaar )brande ik mijn been aan de off road uitlaat van mijn yammie 175, sinds dien gewoon een broek aan :)
er wordt hier net gedaan of het de gevaarlijkste manier van vervoer is en dat je alleen veilig bent met al die kleren.
je schaaft alleen wat minder maar je breekt net zoveel als je onder vangrail duikt of over een stoeprandje glijd.
 
Op maandag 27 mei 2002 20:48 schreef F@zertje het volgende:
...de enigste keer dat ik in korte broek reed ( ik was 18 jaar )brande ik mijn been aan de off road uitlaat van mijn yammie 175, sinds dien gewoon een broek aan
Jouw Yammie :? Wat heb jij met Yammie gedaan dat je daar je been aan verbrand hebt? Je moet ook geen uitlaat onder die gozer schroeven! :P
 
Een kennis van me heeft op diverse afdelingen in het ziekenhuis gewerkt. Je wilt niet weten wat daar aan 'defecte' motorrijders binnen wordt gebracht. En zonder beschermende kleding heeft een huidtranspantatie toch geen zin meer, want die liggen tot het bot toe open. Dus aan al die sandalenmannen op de snelweg, succes ermee!
 
Ik rijd altijd volledig beschermd. Ik heb maar al te veel de gevolgen gezien van onbeschermd rijden. Maar om nou te zeggen dat het verplicht moet worden, nee. En trouwens hoe gaat men dat controleren, met flitspalen? Nee iedereen moet zijn eigen verantwoordelijkheid kennen en zo niet, dan lekker ervaren hoe het is om onbeschermd op je plaat te gaan.
 
Optie:

Als de verzekeringmaatschapij de mogelijk zou geven om
* heel goedkoop te verzekeren met alles d'r op en d'r an
* en niet uitbetalen als je geen beschermende kleding aan had...

zou ik gelijk doen, rij altijd met mijn pak aan

maar NIET VERPLICHT STELLEN gewoon de mensen zelf de keuze laten maken
 
Eehhmm....het is dat ik geen foto toestel bij de hand had en dat ik wel eventjes aan wat anders dacht, maar ander had ik je nu een foto-sessie laten zien van een knie. Op zich is een knie niks bijzonders, maar eentje waarbij je direct op de knieschijf kijkt en de stukken spijkerbroek letterlijk en figuurlijk IN de knie zitten, dat heeft denk ik toch wel tot gevolg dat je een keertje extra knippert.

Ik heb er gelukkig niets aan over gehouden, behalve dan een heel mooi babyzachtroze-litteken-knie.

Oh ja, dit alles was het gevolg van een slippertje bij nog geen 30km/u!!!! Als iemand mij dus komt vertellen dat ie een spijkerbroek genoeg beschreming vind....IK weet wel beter!!!

Oke, je kan eens pech hebben. Maar je mag ook wel eens geluk hebben. Ben een keer met mijn Pizza brommer geschept met 90 km/pu vanaf de zijkant door een onverzekerde automobilist. Vanaf de ziekenauto weet ik het weer maar daar heb ik eh... volgens mij niets aan over gehouden. Gelukkig droeg ik een helm die niet vast zat, die vloog dus als eerst van mijn hooft. Voor het zelfde geld doe ik me er pijn aan. Maaruu zo kan het dus ook.

Al heb je meestal minder geluk.
 
Hou nu toch op met: "Ik rijd maar 50" en "ik vermijd de ringweg".. Dat is dus geen reden om zonder pak te rijden. Jullie willen niet weten wat een crash met 30 km p/uur al met je lichaam doet.. Geen pak aan op de motor is gewoon spelen met je leven.

Ik ren sneller dan 30 km/uur... moet ik dan ook een pak aan ????
50 redt een goede wielrenner ook met gemak, zonder pak....

Ach ja, pak is zeker belangrijk en draag hem 90%, maar om nu te zeggen dat het ook noodzakelijk is met lage snelheden...
 
Ik ren sneller dan 30 km/uur... moet ik dan ook een pak aan ????
50 redt een goede wielrenner ook met gemak, zonder pak....

Ach ja, pak is zeker belangrijk en draag hem 90%, maar om nu te zeggen dat het ook noodzakelijk is met lage snelheden...

En als je met 200 kg staal/plastic boven op je been over het asfalt schuurt?
 
Tis heel simpel, iedereen weet de risico's en moet zelf maar beslissen of hij of zij het risico wil lopen om zonder pak te rijden punt.
 
Tis heel simpel, iedereen weet de risico's en moet zelf maar beslissen of hij of zij het risico wil lopen om zonder pak te rijden punt.

:^

Maar Boefje maakte de vergelijking tussen fietsen en motorrijden. Volgens mij schat je de risico's dan niet erg goed in.
 
Maar Boefje maakte de vergelijking tussen fietsen en motorrijden. Volgens mij schat je de risico's dan niet erg goed in.
En volgens mij rijden fietsen meestal op een fietspad. Daar heb je stukken minder kans om aangereden te worden door een eikel/eikelin in een auto. En dan kan je nog zo netjes 50 rijden, als diegene 80 gaat dan zou je toch blij zijn met je pak.
 
Ik ren sneller dan 30 km/uur... moet ik dan ook een pak aan ????
50 redt een goede wielrenner ook met gemak, zonder pak....

Ach ja, pak is zeker belangrijk en draag hem 90%, maar om nu te zeggen dat het ook noodzakelijk is met lage snelheden...

ALs jij verwondingen wilt verminderen is het noodzakelijk.
Ik verbaas me altijd over die wielrenners die met 50-60 van een berg racen met blote armen en benen. Geeft trouwens ook erg lelijke wonden als je als wielrenner over het asfalt schuift :9 . Zal effe zoeken of ik die plaatjes nog heb.
 
En volgens mij rijden fietsen meestal op een fietspad. Daar heb je stukken minder kans om aangereden te worden door een eikel/eikelin in een auto. En dan kan je nog zo netjes 50 rijden, als diegene 80 gaat dan zou je toch blij zijn met je pak.

Ik had het niet over de kans om te vallen, maar over de gevolgen van een eventuele valpartij. ;)

Feit is gewoon dat een fiets (en ook brommer) gewoon veel lichter is dan een motor. Als je valt met een fiets lig je sneller stil.
Door het gewicht schuift een motor veel verder door. Meestal zal je een stuk met de motor meeschuiven, omdat je niet meteen helemaal los bent van de motor. Of erger nog, je kunt ook klem komen zitten motor en wegdek.
 
hallo luitjes waar zijn we mee bezig .
praten over wel of niet verplichten van kleding.
ik vind dat een ieder vrij is in het dragen van veiligheids kleding of niet .
ik rijd zelf iedere dag op de motor.
heb zelf niet altijd de goede kleding aan.
ik ga natuurlijk ook niet altijd denken mischien kan er wel wat gebeuren .
want als ik op zo ,n manier moet gaan rijden dan kan ik beter op houden .
ps regels en verplichtingen zijn er al genoeg .
dacht ik lekker vrij te zijn komt er weer iemand met van die rare ideeen .
voor mij is motorrijden vrijheid laten we het alstublieft zo houden.

groet theo :]
 
Op zondag 02 juni 2002 00:07 schreef bluesfreak het volgende:
hallo luitjes waar zijn we mee bezig .
praten over wel of niet verplichten van kleding.
ik vind dat een ieder vrij is in het dragen van veiligheids kleding of niet .
ik rijd zelf iedere dag op de motor.
heb zelf niet altijd de goede kleding aan.
ik ga natuurlijk ook niet altijd denken mischien kan er wel wat gebeuren .
want als ik op zo ,n manier moet gaan rijden dan kan ik beter op houden .
ps regels en verplichtingen zijn er al genoeg .
dacht ik lekker vrij te zijn komt er weer iemand met van die rare ideeen .
voor mij is motorrijden vrijheid laten we het alstublieft zo houden.

groet theo :]

Tsja, ik ben nou eenmaal beetje raar... })

En waar we mee bezig zijn: Elkaars mening vragen/lezen over zaken.
Zelfde wat jij doet > je mening geven.
Prima toch...en anders niet reageren zou ik zeggen.
 
Druk je duim eens stevig op het asfalt. Goed drukken! Trek nu je hand naar opzij weg ..... weet je meteen wat beschermende kleding doet! Snelheid nog geen 10 km/u.
Ik ben vanmiddag bij Motoport geweest en daar hebben ze een bord aan de muur hangen met diverse soorten kledingstukken en beschermende kleding waarop testen zijn uitgevoerd.
Onze nieuweling (Raptor) heeft meteen een goede indruk gekregen wat een spijkerbroek doet ;)

Vroeger (heel vroeger :( ) reed ik alleen met een helm. Later kwam pas de jas. Veel later pas de handschoenen en pas sinds vorig jaar de broek.
Ik weet het, enorm stom, maar geld speelde toen een grote rol.
Tegenwoordig gooi ik er maar flink wat geld tegenaan voor mijn eigen veiligheid.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wat tegen regeltjes allerhande en voor mij hoeft een helmplicht ook niet per se. Dus ook het verplichten van aangepaste motorkledij zie ik niet zo goed zitten.

Zelf draag ik altijd m'n helm (uiteraard) en m'n leren broek en textiel vest (Richa), Sidi-laarzen en MQP-handschoenen, ongeacht de weersomstandigheden en ook al zweet ik me verrot.

Heb echter wèl m'n bedenkingen bij mensen die met een t-shirt of jeansbroek op hun motor zitten. Bijzonder lichtzinnig als je het mij vraagt (grens aan idiotie volgens mij).

Maar zover gaan als het verplichten van het dragen van degelijk beschermende kledij wil ik zeker niet gaan.

Polletje werkt niet goed denk ik; de balkjes verschijnen niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan