Beschermende kleding verplicht???

Mengor

MF'er
1 okt 2004
121
0
Ik vraag me eigenlijk af of beschermende kleding tijdens het rijden verplicht is.
En geld dit dan ook voor de duo passagier?
 
Nope. Maar nu niet meteen met je duo naakt op de motor stappen, want daar kun je dan wel weer een bekeuring voor krijgen :+
 
Alleen een helm is verplicht zover ik weet. Dus je kan gewoon in je zwembroek op de motor.
 
Nope. Maar nu niet meteen met je duo naakt op de motor stappen, want daar kun je dan wel weer een bekeuring voor krijgen :+

Dat hoeft ook niet iedereen te zien... laat ze maar iets te fantaseren hebben ;)

Maareh..... Mooi naakt is niet lelijk :+
 
beach.jpg


:+
 
:?
Wat denk jezelf...
Weet jij hoeveel werk ze hebben, aan heikneuters, die na een schuivertje,
op de spoed-eisende-hulp-tafel terecht komen???
??? spijkerbroekie...gympies...geen leren hanschoenen...wapper jassie... ????
Weet jij hoe diep die vezeltjes kunnen komen?
Hoe lang het duurt voordat die vuiligheid van de staat, uit je lijf ge-etterd is?
:(
wel centjes voor een flitsende bike........
maar zichzelf goed aankleden en ook de persoon achterop, :X

..sommigen....je zou wensen dat ze terplekke op hun b :X k gingen.
 
:?
Wat denk jezelf...
Weet jij hoeveel werk ze hebben, aan heikneuters, die na een schuivertje,
op de spoed-eisende-hulp-tafel terecht komen???
??? spijkerbroekie...gympies...geen leren hanschoenen...wapper jassie... ????
Weet jij hoe diep die vezeltjes kunnen komen?
Hoe lang het duurt voordat die vuiligheid van de staat, uit je lijf ge-etterd is?
:(
wel centjes voor een flitsende bike........
maar zichzelf goed aankleden en ook de persoon achterop, :X

..sommigen....je zou wensen dat ze terplekke op hun b :X k gingen.

maar goed dat jij geen grenzen hebt :X


ps. je praat als een moraalridder.
(laat toch iedereen lekker aantrekken wat hij fijn vind, niet dat ik het altijd verstandig vind)
 
even in de eerste plaats, ik ben geen moraalridder en iedereen moet wat mij betreft zelf weten wat ze doen. En ja dit is inderdaad het zoveelste kledingtopic.
Ik sta alleen wel verbaasd. In de auto moet je je gordel om, kinderen verplicht in een zitje en binnekort is het zelfs zover dat je oma in een kinderzitje moet gaan vervoeren als ze wat te klein wordt :X :+
Als je op de trapfiets een kind achterop neemt moet hij/zij ook in een kinderzitje.
Maaaaaaaaaaar, als je een kind mee neemt op de motor mag het in een zwembroek met de blote beentjes op de losse stepjes, als het maar een potje op heeft. Eigenlijk heel krom.
 
Als je gaat zoeken dan zal je zien dat er al meerdere topics over geweest zijn. CBR stelt tegenwoordig wel eisen bij het examen, maar verder dan 'deugdelijke' kleding en schoeisel dat de enkel bedekt komen ze niet. Komt ook omdat er nog geen volledig Europees keurmerk is voor motorkleding. TÜV-Rheinland heeft wel zo'n keuring. Die test niet alleen de kleding zelf, maar ook het produktieproces wordt onder de loep genomen. Ook zijn er al wat EN normen voor motorlaarzen en rugbeschermers.

Zolang er geen Europees keurmerk is voor alle kledingstukken, zal goedgekeurde motorkleding op de motor nog niet verplicht worden gesteld. Denk wel dat we over een aantal jaren iets kunnen gaan verwachten in die richting.
 
Beschermende kleding (dus incl. goeie laarzen en handschoenen) zou verplicht moeten zijn. O-)





































Dus in de zomer lekker zweten! :+
 
even in de eerste plaats, ik ben geen moraalridder en iedereen moet wat mij betreft zelf weten wat ze doen. En ja dit is inderdaad het zoveelste kledingtopic.
Ik sta alleen wel verbaasd. In de auto moet je je gordel om, kinderen verplicht in een zitje en binnekort is het zelfs zover dat je oma in een kinderzitje moet gaan vervoeren als ze wat te klein wordt :X :+
Als je op de trapfiets een kind achterop neemt moet hij/zij ook in een kinderzitje.
Maaaaaaaaaaar, als je een kind mee neemt op de motor mag het in een zwembroek met de blote beentjes op de losse stepjes, als het maar een potje op heeft. Eigenlijk heel krom.

je hebt volkomen gelijk ;)

En over dat zweten in je pak wat iemand hier noemt..Ik las vandaag in de motor dat iemand zei: je moet bewondering hebben voor het verstand en de wilskracht van motorrijders die zomers hun pak aanhouden O-)
 
Laatst bewerkt:
uhm je kan nu een cooling systeem kopen van merk stand12 ofzo en dat had sete gibernau laatst aan maar rossi had dat eigenlijk allang als je goed naar zijn pak kijk zie je aantal buizen bij zijn borst lopen dat je afkoelt.

En je kan beter een motorpak laten maken dan kopen der is een merk dat pakken maakt voor rond 300 euro this goretex en leer door elkaar heen. 2 modellen en die ik alleen ken maar je kan wel zelf de kleuren kiezen. This te koop bij een minibike zaak maar de pak heeft ook beschermings stukken dus zoveel schilt het niet met een motor pak. Moet nog kijken of er CE keuren opstaat maar denk wel dat je op een motor er mee mag rijden want regelement voor mini bike staat dat je een degelijke motor pak moet hebben. Je kan gaten laten perforeren zodat er meer lucht door laat ook.

meeste zullen ze hebben gezien op de rai bij de minibike stand

full
 
MAG vecht al jarenlang tegen betutteling en gevaarlijke maatregelen jegens :] :] .

Ook al lid?
Vreemde stellingname als je er goed over nadenkt.

Geleiderails moet veiliger, staaldraden zijn kaassnijders, asfalt moet ruw zijn, geen plakstrippen of verf op de rijbaan, want de motorrijder moet worden beschermd. Toch? Veiligheid voor de motorrijder staat voorop. Toch?

Maar als het gaat om het verplicht stellen van beschermende kleding dan is het ineens betutteling. Dan moet de motorrijder toch zelf weten wat hij draagt. Iedereen mag dus zorgen voor de veiligheid van de motorrijder en moet er het zijne aan bijdragen, behalve de motorrijder zelf. :r
 
Vreemde stellingname als je er goed over nadenkt.

Geleiderails moet veiliger, staaldraden zijn kaassnijders, asfalt moet ruw zijn, geen plakstrippen of verf op de rijbaan, want de motorrijder moet worden beschermd. Toch? Veiligheid voor de motorrijder staat voorop. Toch?

Maar als het gaat om het verplicht stellen van beschermende kleding dan is het ineens betutteling. Dan moet de motorrijder toch zelf weten wat hij draagt. Iedereen mag dus zorgen voor de veiligheid van de motorrijder en moet er het zijne aan bijdragen, behalve de motorrijder zelf. :r


het klinkt krom, maar ik kan me er wel in vinden.

De zaken waar de MAG zich hard voor maakt zijn gevaarzettingen waar iedere motorrijder mee te maken heeft en hier zelf geen invloed op uit kan oefenen. Kleding is een individuele keuze. Jouw veiligheid is er niet bij gebaad als ik in mijn zwembroek danwel in een harnas rondrij.
Ik kan voor mezelf de keuze maken hoe veilig ik wil rijden, wat betreft de keuze voor kleding, rijstijl etc. maar ik kan niet de vangrail uitkiezen waar ik met mijn zwembroek omheen ga liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan