beschermende kleding

hayahan 2004

Rookie
28 mei 2003
17
0
raalte
even een vraagje
wat is nou beter leer met protectie
of textiel met protectie.
in de prijs maakt het niet zo veel uit , maar het lijkt mij dat glijden met textiel eerder scheurt.

groet han
 
0p de zoekfunctie staat over het algemeen dat je beschermende kleding moet dragen.
NIET WELKE VAN DE 2 BETER OF VEILIGER IS.
Vandaar mijn vraag

han
 
Wel zover ik weet gaat goede (dikke) leer veel langer mee met over het wegdek schuiven dan textiel.

Zo das de voornaamste reden wrom ik leer draag.

Verder vind ik leer persoonlijk ook mooier(Zit over het algemeen veel strakker) Dus minder windweerstand etc.
 
Kijk, eindelijk iemand met verstand, zelf heb ik beide ( draag wel eens textiel op hele hete dagen zoals vandaag), als je eenmaal plat gaat en je gaat schuiven zal alles beter zijn dan een spijkerboek of nog erger korte boek/ t shirt, die mensen zullen hun hele leven spijt hebben dat ze zo stom zijn geweest.
Ik heb eens een schuiver gemaakt in mn spijkerbroek,nou dat doe je maar 1 keer in je leven.
Het is bewezen dat leer het beste is, mits inderdaad minimaal 1.2mm dik, vraag eens aan de mensen die een leuke schuiver hebben gemaakt.
Hoe dan ook, neem ( lederen) kleding met protektie, denk ook aan de rug!
volgens mij staat er ook een artikeltje op motorzoom.nl
Textiel is goed, maar hoe dan ook de bescherming is minder, niet kan leer imiteren, daarom dragen koeien ook leer, en geen textiel

P.s. vergeet je handschoenen niet aan te doen in de zomer!, laat die stommerikken die zonder rijden met dit weet maar eens op het asfalt duiken en leegbloeden op die wonden, leren ze dat ook meteen af!

als slot, waarom denk je dat KLPD en zo in leder rondrijden? doen ze ook niet voor de lol in de zomer........ *D
 
volgens mij maakt het niet zo gek veel uit zolang het maar kwaliteitsspul is.

vroeger (vroegah) was leer eigenlijk de enigste optie, maar met sterke 'draden' zoals kevlar e.d. is textiel ook een goeie optie geworden.

wat van belang is, is of de kleding je lichaam goed omsluit.

en dan is er meer te vinden in het lederen segment dan textiel. hoewel daar ook wel 'strakke' broeken en jassen zijn, maar toch minder heb ik het idee.
 
Er zijn ondertussen vele verschillende textiel-stoffen op de markt gekomen die
vooral volgens hun fabrikanten uiterst sterk zijn( moeilijk zelf te testen en
maar weinig vergelijkende testen hierover).
D-Stone bv is een materiaal van Dainese dat beweert zelfs sterker te zijn dan
leder met minder gewicht en dezelfde waterdichtheid als leder te hebben...andere
voordelen zijn het hoge draagcomfort en de perfecte pasvorm( deels elastisch).
Ik verwacht uiteindelijk dat leder inzake veiligheid zijn eerste plaats zal moeten afstaan aan textiel maar zover zijn we nog niet...
Bovendien vind ik de pasvorm en het perfect zitten van protektoren zeer belangrijk...en een dosis geluk bij de valpartij!

Het Tobruk(D-stone) pak van Dainese is in ieder geval een mooi en veilig alternatief voor +/-€800...

Mvg
 
Tegenwoordig worden er in de GP/WSB pakken gedragen volledig in kevlar, flinterdun, veel koeler en sterker dan leder...zal ooit in de toekomst wel leder overtreffen, als het betaalbaarder is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan