beslagen bril, wie heeft de oplossing

Alhoewel ik niet echt last van beslagen bril / vizier heb, heb ik pinlock er toch weer uit geflikkerd, vizier beslaat minder snel maar mn bril juist sneller.

Beste remedie is wat mij betreft zorgen dat je je bril en vizier ten alle tijde schoon (lees niet vettig ;) ) hebt.
Ook een helm met een zeer goed ventilatiesysteem helpt hierbij.

Oftewel discipline en schoonmaakdoekjes zijn het devies!! :Y , en dé oplossing!! *O*
 
Lenzen.

Bij mij was het gehannes met de bril bij op- en afzetten van de helm en het beslaan van de bril onder het rijden de reden om op lenzen over te gaan.
 
niet zo hijgen in je helm :N

[serieusmodus] goede ventilatie in je helm, bril goed schoon en evt anticondens erop, en je admehaling reguleren (niet ìn je helm vloeken/praten/zuchten, dûh
een bril met kleinere glazen beslaat ook minder dan een jaren 60 (model Ray-Ban pilotenbril) [/serieusmodus]
 
Om te voorkomen dat je bril beslaat zijn er diverse producten in de handel, maar de goedkoopste en vaak de meest effectieve is gewoon afwasmiddel dat op een doekje aan de binnenkant van je bril aanbrengt, en wat je laat drogen.
 
Om te voorkomen dat je bril beslaat zijn er diverse producten in de handel, maar de goedkoopste en vaak de meest effectieve is gewoon afwasmiddel dat op een doekje aan de binnenkant van je bril aanbrengt, en wat je laat drogen.


Inderdaad, bril goed schoonmaken, en klein drupje afwasmiddel inwrijven.
Even laten drogen, en goed uitwrijven.
 
Eerst volgende Motor beurs de stand opzoeken van die lui die er elk jaar staan om brillen te bewerken met een of ander stofje! Schijnt te werken!
[me]starrrr heeft zelf geen bril dus kent het probleem niet[/me]
 
Inderdaad, bril goed schoonmaken, en klein drupje afwasmiddel inwrijven.
Even laten drogen, en goed uitwrijven.

Krijg je dan niet als je tegen de zon inrijdt een schittering in je bril van het vettige van de afwasmiddel ?
 
In Utrecht voor de Perry Sport stond geregeld zo'n mannetje zo'n wondermiddeltje voor brillen te verkopen in het weekend (bij de markt). Heb ook zo'n flesje meegenomen, het ziet eruit zal groene zeep en ruikt ook een beetje zo.

Je smeert het met een papieren tissue over de glazen en wrijft het vervolgens uit. Er blijft dan een onzichtbaar beschermlaagje achter dat ervoor zorgt dat de bril veel minder beslaat en minder snel vuil wordt. Water loopt er gemakkelijer vanaf en huidvetten en dergelijke poets je er makkelijker vanaf.

Het heeft niet een specifieke naam. Het zijn duidelijk zelf gemaakte flesjes met opplak labels met "Brilpoets" erop.

Succes ermee!
 
Ik heb mijn vizier altijd op een kiertje staan (tenzij het wat harder gaat O-) ) en nooit ergens last van.
 
In Utrecht voor de Perry Sport stond geregeld zo'n mannetje zo'n wondermiddeltje voor brillen te verkopen in het weekend (bij de markt). Heb ook zo'n flesje meegenomen, het ziet eruit zal groene zeep en ruikt ook een beetje zo.

Je smeert het met een papieren tissue over de glazen en wrijft het vervolgens uit. Er blijft dan een onzichtbaar beschermlaagje achter dat ervoor zorgt dat de bril veel minder beslaat en minder snel vuil wordt. Water loopt er gemakkelijer vanaf en huidvetten en dergelijke poets je er makkelijker vanaf.

Het heeft niet een specifieke naam. Het zijn duidelijk zelf gemaakte flesjes met opplak labels met "Brilpoets" erop.

Succes ermee!

Voor de laatte x dat is glycerine
 
Krijg je dan niet als je tegen de zon inrijdt een schittering in je bril van het vettige van de afwasmiddel ?

Als je het echt DUN opbrengt, en goed uitwrijft niet.
Wat ook goed werkt, maar wel vaker herhaald moet worden is
dezelfde methode, maar dan op het eind wel afspoelen met een
beetje, goed warm, water. en dan lekker afdrogen.


Eerst volgende Motor beurs de stand opzoeken van die lui die er elk jaar staan om brillen te bewerken met een of ander stofje! Schijnt te werken!
[me]starrrr heeft zelf geen bril dus kent het probleem niet[/me]

Dalco bedoel je denk ik. Van dat roze spul.
Werkt opzich wel, maar niet zo goed en lang als dat ze doen geloven.
 
Probleem met bril insmeren is, dat ik die bril na het rijden ook op heb. Heb ik de hele dag zo'n vettige bril op 8-)

Maar inderdaad, vooral rustig ademhalen bij stoplichten e.d. Helm aan binnenkant insmeren met afwasmiddel is wel een perfekte oplossing.

Verder heb ik ook het idee dat vocht IN de helm uitmaakt. Als het regent loop ik al met helm op (en dicht) naar de garage. Of is dit onzin?
 
pas trouwens op met insmeren met insmeren met zeep en dan in de regen rijden...
heb eenx gehad dat et begon te schuimen |( dan zie je dus nog minder

misschien had ik het ook bij 1 druppeltje moeten laten en wat meer geduld moeten hebben met drogen :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan