Beslagen bril

fendo

Die hard MF'er
22 dec 2012
282
0
Spijkenisse
Hallo,

Weet iemand hoe je beslagen brillenglazen voorkomt in een helm?
Ik heb voor de helm een pinlock maar voor brillen is nog geen pinlock uitgevonden :-)
Van de opticien heb ik een zakje met een tissue die je over de glazen moet wrijven. Dit helpt wel maar tast de coating van de glazen aan.
Op de Motorbeurs Utrecht was een duitser die ditzelfde in spray vorm had. Ook die moet uitgewreven worden met een tissue. In tissues zit houtvezel die volgens mijn huidige opticien zuren bevat die de coating aantast.
Afwasmiddel zit tegenwoordig citroenzuur in dus kan ook niet.
Hans Anders verkocht tot een tijd geleden flesjes Plizzo. Deze wreef je in met een brillendoekje maar die zijn niet meer in de handel (de flesjes. De brillendoekjes nog wel haha).

Het is echt heel k*t als je stopt en je bril beslaat. Onder het rijden heb ik er geen last van maar als ik uitadem dan slaat het gelijk op mijn bril. (Misschien iets minder broodjes Döner eten)

Weet iemand een goede oplossing?
Of heeft iemand ervaring met Rain X condens?
 
Laatst bewerkt:
Ik niet, maar, omdat het vrijdag is, en omdat ik jarig ben, zeg ik: een snorkel op je helm !
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Heb het tegenwoordig vrijwel niet nodig (goede luchtstroom in mijn helm). Maar ik heb veelvuldig Klarpilot gebruikt. Inderdaad een spray wat je met een tissue aanbrengt. Werkt prima :)
 
hallo
Wat ook wel eens wil helpen en wat ik doe in de winter.
Je brillenglazen aan de binnen en buitenkant inwrijven met een sopje van water en zeep (dreft of keurloze handzeep) Niet afdrogen of afvegen ,het er gewoon op laten drogen.


groetjes
 
Onder het rijden heb ik er geen last van maar als ik uitadem dan slaat het gelijk op mijn bril. (Misschien iets minder broodjes Döner eten)

Als je stopt het vizier opendoen of bij systeemhelm zelfs openklappen. Zodra je weer begint te rijden en er weer voldoende airflow is, kan het zaakje weer dicht.
(Overstappen op boterham pindakaas)
 
kwam dit tegen met intersletten of 't iets is weet ik niet

het heet Cat Crap !

 
Laatst bewerkt door een moderator:
zonder r krijgt die opmerking een heel andere uitleg.

indien er genoeg ventilatie is zou je bril niet moeten beslaan.
ja het is nu wel erg koud, wachten tot het warmer word :)
 
Laatst bewerkt:
Als je bril niet tegen tissues en afwasmiddel kan word het hoog tijd voor een nieuwe bril.

De klassieke middeltjes zijn hiervoor al beschreven. Druppeltje afwasmiddel op een doekje en uitwrijven over de lenzen. Op je lenzen spugen en dat uitwrijven (doen ze in de duiksport met hun duikbrillen ook)
 
Als je bril niet tegen tissues en afwasmiddel kan word het hoog tijd voor een nieuwe bril.

De klassieke middeltjes zijn hiervoor al beschreven. Druppeltje afwasmiddel op een doekje en uitwrijven over de lenzen. Op je lenzen spugen en dat uitwrijven (doen ze in de duiksport met hun duikbrillen ook)

Minder döner kan en mag nooit het antwoord en/of de oplossing zijn.

ik heb geen idee waarom ik jou geqoute heb, ik wou mijn reactie aanpassen, denk dat mf vastloopt :P

D%C3%B6nerr-710x375.jpg
 
Laatst bewerkt:
smeer je brilleglazen in met een afwasmiddel(maakt niet uit wat merk)
even laten drogen en goed uit poetsen met een droge doek.
Dit werkt perfect.
Ik deed dit ook altijd met mijn helmvizier voordat ik pinlock in de helm had.
succes.
 
Lenzen.

En anders een bril met lenzen van glas ipv kunststof en dan alsnog zo'n anti-fog coating erop aanbrengen.

In al die tissues/keukenpapier doekjes zit hout. Daarom heb je ook zoiets als poetsdoeken, die krassen niet.
 
Kan helaas niet altijd.
Ik heb een kleine afwijking (iets van -2 links en rechts), maar ik kan geen lenzen omdat ik een flinke cilinder afwijking heb. De lens zal dan nooit goed op het oog liggen, dus zal het zicht nooit -echt- scherp zijn.

Inderdaad glazen glazen ( :+ ) en anti-condens/anti-glans coating doet al heeel veel.
Krassen heb ik nooit last van gehad. Paar maand geleden na 6 jaar nieuwe glazen in mijn montuur gezet. Glas was alleen aangetast door de vele UV-straling & temperatuur schommelingen gedurende de jaren, er zaten nauwelijks krassen op.
 
Bij een afwijking van -2 icm een cilinder, zou ik eens informeren of laseren niet mogelijk is.
Heb het zelf 15 jaar terug laten doen ,en ben er nog steeds ieder dag blij mee.
 
Lenzen.

En anders een bril met lenzen van glas ipv kunststof en dan alsnog zo'n anti-fog coating erop aanbrengen.

In al die tissues/keukenpapier doekjes zit hout. Daarom heb je ook zoiets als poetsdoeken, die krassen niet.
Hoe zit het met lenzen en rijwind?
 
Hoe zit het met lenzen en rijwind?
Ik doe iig bij 50/60km/u mijn vizier omlaag, anders krijg je snel vermoeide ogen (krijg je sowieso al sneller met lenzen)
En als je even optrekt naar 100km/u met je vizier open begint je zicht wel wat wazig te worden. :P

Daarnaast ook gewoon daglenzen gezien je met maandlenzen snel ontstoken ogen krijgt.
 
Ik doe iig bij 50/60km/u mijn vizier omlaag, anders krijg je snel vermoeide ogen (krijg je sowieso al sneller met lenzen)
En als je even optrekt naar 100km/u met je vizier open begint je zicht wel wat wazig te worden. :P

Daarnaast ook gewoon daglenzen gezien je met maandlenzen snel ontstoken ogen krijgt.

Off-topic. Of zijn jouw ogen dan ongesteld?


Terug on-topic.
 
Ik gebruik dat spul van die Duitser op de motorbeurs naar volle tevredenheid. Ik gebruik wel zo'n brillendoekje om het uit te wrijven en niet zo'n papieren tissue.
 
Terug
Bovenaan Onderaan