beslagen vizier

yam

Rookie
30 aug 2005
5
0
amersfoort
FF een paar vragen betreft het beslaan van mijn vizier. Merk: caberg, type: integraal (streetfighter.) Ik heb gehoord dat je een dubbel vizier kunt aanschaffen (waar een lucht laag tussen zit zodat het vizier niet beslaat) Ook heb ik iemand zijn rijden met een mond-masker... Wat is het duurst? en waar kun je zo'n vizier het beste laten maken? Wat is jullie ervaring?
 
pinlock :) de nachtgele :P

image-on-demand.asp
 
er is de (al genoemde) pinlockFOLIE (zit er los is, geklemd tussen 2 pinnen in vizier), er is fogcity vizierSTICKER (zit erop geplakt), er is rainx (middeltje tegen beslaan, afwasmiddel helpt ook ;) ) en er zijn neuskapjes (foggymask), waardoor je adem vanuit mond en neus minder makkelijk bij vizier komt.

kies maar O-)

of je koopt gewoon een goede helm :P

[me]Ted , die pinlock heeft ;) [/me]
 
Laatst bewerkt:
idd Pinlock *O* *O* *O*

Voordeel, hij kan er weer uit en je kunt hem vervangen met andere kleuren.

Ervaring: Toppie, alleen vond ik die gele niet zo. -O-
Contrast wordt idd hoger, snelweg nu echt helemaal zwart, maar alle auto's met gele lichten enz.
Veel mij wat tegen, maar dat is denk ik persoonlijk, dus de blanke er weer in.

Maar geen beslagen vizier, nada, niks noppes *O* *O* *O*

Edit: zag dat je ook prijzen zocht, vorig jaar bij Motoport 26 euries voor een blanke pinlock betaald.

Oh ja één nadeeltje, je uitzicht wordt wat beperkt door de randen van de pinlock, maar dat went heel snel.
 
Laatst bewerkt:
er is de (al genoemde) pinlockFOLIE (zit er los is, geklemd tussen 2 pinnen in vizier), er is fogcity vizierSTICKER (zit erop geplakt), er is rainx (middeltje tegen beslaan, afwasmiddel helpt ook ;) ) en er zijn neuskapjes (foggymask), waardoor je adem vanuit mond en neus minder makkelijk bij vizier komt.

kies maar O-)

of je koopt gewoon een goede helm :P

[me]Ted , die pinlock heeft ;) [/me]

En er is een kiertje.

[me]Jeroen, die al 25 jaar zonder die meuk rijdt en nooit ergens last van heeft *O* [/me]
 
`k heb die versie van HJC. fogcity of zo.
werkt perfect. is ook goedkoper dan pinlock geloof ik.
weet alleen niet of die enkelt voor HJC helmpies is.
 
Sinds de anti-aanslag-laag van mn C2 uitgewerkt is doe ik het nu ff met een kiertje, maar dat is ook niet echt prettig bij temperaturen onder 0. Ipv dampen aan de binnenkant krijg ik nu last van ijspegels ;)

Ik ga iig een breathguard bestellen (zo'n neuskapje).
Een pinlock schijnt moeilijk te zijn voor een C2, daarbij komt dat je in je perifere beeld altijd een lijn zult zien van die pinlock.
De fogcity lijkt mij persoonlijk ook minder geslaagd omdat je dat zelf helemaal strak moet plakken, maar daar zijn de meningen over verdeeld...

Dus voor mij wordt het een ademomleidingsdingetje :)
 
Sinds de anti-aanslag-laag van mn C2 uitgewerkt is doe ik het nu ff met een kiertje, maar dat is ook niet echt prettig bij temperaturen onder 0. Ipv dampen aan de binnenkant krijg ik nu last van ijspegels ;)

Ik ga iig een breathguard bestellen (zo'n neuskapje).
Een pinlock schijnt moeilijk te zijn voor een C2, daarbij komt dat je in je perifere beeld altijd een lijn zult zien van die pinlock.
De fogcity lijkt mij persoonlijk ook minder geslaagd omdat je dat zelf helemaal strak moet plakken, maar daar zijn de meningen over verdeeld...

Dus voor mij wordt het een ademomleidingsdingetje :)

Is een nieuw vizier net goedkoper? Ben je gelijk eventuele krassen weer kwijt!
[me] frank_b heeft geen idee van de kosten voor een ademomleidingsdingetje maar lijkt dat ook niet fijn in de helm. Vizier van een C2 zal ook wel wat kosten :( [/me]
 
Breathguard: ~ €25.-
Vizier: ~€75.-

Maar dat is uit het hoofd, dus pin me er niet op vast :) Het vizier is nog goed (geen krassen) en dat neuskapje gebruik ik maar 2 mnd in het jaar, verder altijd met het vizier op een kiertje, lekker frisse wind er doorheen jagen ;)
 
Breathguard: ~ €25.-
Vizier: ~€75.-

Maar dat is uit het hoofd, dus pin me er niet op vast :) Het vizier is nog goed (geen krassen) en dat neuskapje gebruik ik maar 2 mnd in het jaar, verder altijd met het vizier op een kiertje, lekker frisse wind er doorheen jagen ;)

Ok slimme keuze dan :Y
 
Mja, toch ben ik er geen voorstander van om zaken op je vizier te schroeven die je zicht belemmeren...

Het is 'maar' in je perifere zicht, en je kan 'denken' dat je er geen last van hebt, maar het zit er wel... En vanuit dat oogpunt (I know, slechte woordspeling ;) ) wil ik graag alle mogelijke millimeters vrij houden om al die blikkers om me heen in de gaten te houden. Maar ieder zo zn eigen mening ;)
 
heb een foggymask , werkt perfect en in de zomer gaat ie er lekker uit. :Y
 
`k heb die versie van HJC. fogcity of zo.
werkt perfect. is ook goedkoper dan pinlock geloof ik.
weet alleen niet of die enkelt voor HJC helmpies is.
Dan rij je zeker kleine stukjes, want dat had ik ook en dat was na een half uur toch echt beslagen... nu heb ik een 'pinlock'-systeem van HJC. Dat werkt wel 3 kwartier! :Y '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan