beslagen vizier

Misschien een domme vraag, mar zijn er pinlock systemen voor alle helmen?

Ik ben op zoek naar een pinlock voor mijn helm, maar al een paar keer moeten horen dat er voor mijn helm (airoh force xr) geen pinlock bestaat?

Zijn er universele oplossingen, en werken die naar behoren?
 
Misschien een domme vraag, mar zijn er pinlock systemen voor alle helmen?

Ik ben op zoek naar een pinlock voor mijn helm, maar al een paar keer moeten horen dat er voor mijn helm (airoh force xr) geen pinlock bestaat?

Zijn er universele oplossingen, en werken die naar behoren?

Dat klopt, niet alle helmen kunnen pinlock hebben geloof ik...
 
Misschien een domme vraag, mar zijn er pinlock systemen voor alle helmen?

Ik ben op zoek naar een pinlock voor mijn helm, maar al een paar keer moeten horen dat er voor mijn helm (airoh force xr) geen pinlock bestaat?

Zijn er universele oplossingen, en werken die naar behoren?
Volgens mij is alleen de vorm ( breedte en hoogte van uitsparingen vor ev. ventielatie roosters ) anders voor diverse helmen.
De ronding / bolling van het vizier zou niet uit mogen maken lijkt mij omdat het pinlock flexibel is. Als je dus een doe het zelf setje koopt en de gaatjes op de juiste plek boort moet het gewoon kunnen.
 
Daar ben ik zeer ontevreden over. Gaf bij veel te veel reflecties. Ik vind Pinlock veel beter.

hmm daar heb ik nog geen last van gehad, maar zoals ik al zei, maar 1 keer kunnen gebruiken, vrijdag mag ik weer dus zal eens kijke of dat ik er last van heb.
 
Misschien een domme vraag, mar zijn er pinlock systemen voor alle helmen?

Ik ben op zoek naar een pinlock voor mijn helm, maar al een paar keer moeten horen dat er voor mijn helm (airoh force xr) geen pinlock bestaat?

Zijn er universele oplossingen, en werken die naar behoren?

Voor mijn vriendin haar helm bestaat dat ook niet geloof ik
Maar voor 20-30 euro heb een opplak dubbel-glas.
Alleen nog geen idee of dat goed werkt, komt er dit weekend in
 
1x in de week binnenkant insmeren met zo,n droog blokje zeep, dan uitwrijven tot het weer helder is, en voila, zelfde met buitenkant doen, dan vliegen de druppels er zo af *D
 
Misschien een domme vraag, mar zijn er pinlock systemen voor alle helmen?

Ik ben op zoek naar een pinlock voor mijn helm, maar al een paar keer moeten horen dat er voor mijn helm (airoh force xr) geen pinlock bestaat?

Zijn er universele oplossingen, en werken die naar behoren?

Ik kreeg bij Pinlock NL te horen dat ze er voor mijn helm (AGV Stealth) niet waren. In de UK gewoon besteld. Volgens mij hier.
 
Pinlock :)

Voor degene waarbij de pinlock toch nog wel eens beslaat, check even de pinnetjes! Ik had ondanks mijn pinlock vizier nog wel eens last van een beslagen ruit, toen ik de pinnetjes weer met het pijltje naar buiten had gedraaid nergens meer last van! Deze pinnetjes zorgen mits goed gedraaid voor het op spanning zetten van het geheel.
 
Pinlock :)

Voor degene waarbij de pinlock toch nog wel eens beslaat, check even de pinnetjes! Ik had ondanks mijn pinlock vizier nog wel eens last van een beslagen ruit, toen ik de pinnetjes weer met het pijltje naar buiten had gedraaid nergens meer last van! Deze pinnetjes zorgen mits goed gedraaid voor het op spanning zetten van het geheel.

Het is inderdaad de spanning van het geheel. Als er geen spanning op zit dan komt er een klein randje vrij bij de silicone die op de binnenkant van je vizier drukt. Hierdoor beslaat hij dan ook alsnog...

Om deze rede is het belangrijk dat de binnenkant van het vizier goed schoon wordt gemaakt voordat de pinlock wordt geplaatst :P
 
Vroeger altijd gekut en getob met Dreft,
tegenwoordig............Pinlock.........
en ik wil nooit meer anders....
 
Als je in de winter ook rijdt bij b.v. 5*C en het zeikt van de regen dan beslaat ook je pinlock beneden een -bepaalde- snelheid,want je ventilatie wordt op enig moment 0.

Enige remedie is dan wat wind op je helm geleiden zodat er wat frisse wind binnenkomt ,maar dan moet je weer een helmmuts op anders ben je de volgende dag verkouden.

Vizier een beetje open zetten geeft gelijk water op je pinlock en een kouwe bek als je 150 km rijdt deze dagen

In de zomer rij ik met een hoger schermje en zonder oordoppen, in de winter zet ik ,m zo dat er wind op mijn helmrand komt en met dan moet je dus rijden met oordoppen in

winterijd=oordopppentijd :/

ook krijg je bij veel rijden een soort vettige waas op je binnenkant vizier en je pinlock is erg zacht materiaal,dit dien je dus zeer voorzichtig te ontvetten met drupje dreft oid en daarna het pinlocj zachtjes droogwrijven.

Is ie 1 x gekrast dan zie je bij nacht vrij weinig en moet je ,m vervangen 8-)

Ik koop elke winter een nieuw vizier en een pinlock,want als je je vizier vaak afwist met een handschoen en er veel smurrie op zit krast ie zowel buiten als binnen langzaamaan naar ondoorzichtig...

Je helm gaat dus veel langer mee dan je vizier en pinlock(Schubert nr 1 ging rond de 150.000 km mee)

Ook het zonnescherm in de helm beslaat trouwens dus als je die even wil gebruiken tegen zon,dien je er rekening mee te houden dat als je ,m beslagen naar beneden doet,je helemaal niks meer ziet..en hoe vettiger alles wordt,hoe sneller je er niet meer door kunt kijken met waterdampdruppeltjes....
Ik maak dus ook elke 2-3 weken het zonnescherm schoon.

Het kost wel wat tijd,maar je hebt er dan veel plezier van zodra het regent oid ....en je vizier dicht scheelt je weer een helmmuts opdoen O-)
 
weet iemand een goedkope aanbieder van pinlocksystemen?
 
weet iemand een goedkope aanbieder van pinlocksystemen?

ben even te lui om te kijken of deze al langs is gekomen, sorry.

maar ook goed is fogcity

een inplakvizier a la pinlock
weeweewee.fogcitypro.com

( zit in Lelystad)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ben even te lui om te kijken of deze al langs is gekomen, sorry.

maar ook goed is fogcity

een inplakvizier a la pinlock
weeweewee.fogcitypro.com

is idd ook goed,maar kan nooit meer losgemaakt worden om schoon te maken of na te stellen en als je ,m verwijderen wilt,hou je lijmrestjes over op je vizier

mooie is wel dat ze iets goedkoper zijn,ik had een blauwe in een Arai,beviel goed,tot ik ,m een keer schoonmaakte,toen was ie verkl**t :/
full
 
Beslaan blijft een probleem bij nat, kou en lage snelheid. Je ademt nu eenmaal warme vochtige lucht uit vlak bij je vizier. Je vizier is koud dus slaat het aan. Dubbel glas werkt, maar is geen wondermiddel. Dus toch wat extra ventilatie als je bijna stilstaat. Wel vervelend als het regent.

Schoonhouden scheelt met aanslaan. Een vette ruit is altijd al minder doorzichtig, maar met vocht valt het nog veel meer op. Heel voorzichtig zijn met schoonmaken, want het is allemaal zacht materiaal (ondanks alle anti-kras beweringen). Krassen leiden tot extra reflecties en dus tot verminderd zicht. Ja.. onderweg is dat lastig en zal je af en toe de buitenkant met je handschoen moeten afvegen (=krassen).

Al met al moet je bij aanschaf van een helm eigenlijk ook naar de prijs van een vizier (met Pinlock) kijken. Een helm gaat jaren mee. Het vizier moet regelmatig worden vervangen. Ik ben inmiddels (5 jaar, 100.000 km) al bijna net zoveel geld aan vizieren kwijt als aan mijn helm.
 
weet iemand een goedkope aanbieder van pinlocksystemen?

Meestal zijn ze zo rond de 30 euro inclusief monteren. Dan ga je toch niet op koopjesjacht? 10 km verder rijden om misschien 5 euro te besparen. Dat ben je dan aan brandstof alweer kwijt.
 
Al met al moet je bij aanschaf van een helm eigenlijk ook naar de prijs van een vizier (met Pinlock) kijken. Een helm gaat jaren mee. Het vizier moet regelmatig worden vervangen. Ik ben inmiddels (5 jaar, 100.000 km) al bijna net zoveel geld aan vizieren kwijt als aan mijn helm.

Wat doe je dan allemaal met je helm/vizier. :?
Ik rijd meer kilometers, zomer en winter, en hoef vrijwel nooit een vizier te vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan