beslagen vizier

Wat doe je dan allemaal met je helm/vizier. :?
Ik rijd meer kilometers, zomer en winter, en hoef vrijwel nooit een vizier te vervangen.
Dan ben jij er heel netjes op.

Mijne is na 1 jaar ook gekrast en dan is het ,S nachts en met regen knap listig...
 
heb geen zin om het hele topic door te lezen maar een low budget oplossing is
insmeren met tand pasta , laten opdrogen/paar minuten laten zitten en uitwrijven met een droge doek
 
Al met al moet je bij aanschaf van een helm eigenlijk ook naar de prijs van een vizier (met Pinlock) kijken. Een helm gaat jaren mee. Het vizier moet regelmatig worden vervangen. Ik ben inmiddels (5 jaar, 100.000 km) al bijna net zoveel geld aan vizieren kwijt als aan mijn helm.

Daar heb ik nooit zo'n last van, heb zelden een vizier tussendoor moeten vervangen bij een helm. Alleen een keer toen hij van de motor rolde. Helm weliswaar in het gras, alleen dikke kras in het vizier waar hij het stepje had geraakt. Ik doe ongeveer 2 jaar met een helm als zijnde mijn "goede" helm en dan rouler ik hem door naar "dagelijkse" helm. Die maakt dan niet zoveel kilometers meer maar zit wel geregeld de hele dag in mijn topkoffer. In totaal doe ik er dus 4 jaar mee en dan is hij ook echt wel op.
 
Ik heb al 5 jaar dezelfde helm en dat gaat prima. Binnenwerk regelmatig wassen en hij zit nog steeds goed. Nu ik een motor heb met een groter scherm blijft het vizier waarschijnlijk langer goed. Ik leg een natte doek over het vizier en veeg het daarna voorzichtig schoon. In het voorjaar en in de zomer knallen vooral tijdens de schemering veel insecten op het vizier. Volgens mij ontstaan dan toch kleine krassen als de insecten met 130 km/u te pletter slaan.

Misschien vind ik een vizier eerder slecht dan een ander. Ik hoor dat overigens van meer veelrijders dat ze eens in de 1 à 2 jaar het vizier vervangen. Als je de helm 2 jaar gebruikt, zal je het misschien wel redden met het eerste vizier.
 
Ik heb al 5 jaar dezelfde helm en dat gaat prima. Binnenwerk regelmatig wassen en hij zit nog steeds goed. Nu ik een motor heb met een groter scherm blijft het vizier waarschijnlijk langer goed. Ik leg een natte doek over het vizier en veeg het daarna voorzichtig schoon. In het voorjaar en in de zomer knallen vooral tijdens de schemering veel insecten op het vizier. Volgens mij ontstaan dan toch kleine krassen als de insecten met 130 km/u te pletter slaan.

Ik heb een vrij hoge ruit met een spoiler erop en er klappen dus maar weinig insecten of andere rommel op mijn vizier. Dat zou best wel eens veel verschil kunnen maken.
 
pinlock werkt super!

heb ook nog een universeel pinlock liggen welke ik over heb, mocht iemand interesse hebben, stuur even een PM
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vrij hoge ruit met een spoiler erop en er klappen dus maar weinig insecten of andere rommel op mijn vizier. Dat zou best wel eens veel verschil kunnen maken.

Ik heb een zomerhelm en winterhelm

Zomerhelm idd altijd icm een hoger flipruitje ter voorkoming van botsend vliegend tuig en een winterhelm ivm koude nek en afsluitend vizier bij regen :P

Respectievelijk BMW en Schubert klapmuts :+
 
Ik heb al 5 jaar dezelfde helm en dat gaat prima. Binnenwerk regelmatig wassen en hij zit nog steeds goed. Nu ik een motor heb met een groter scherm blijft het vizier waarschijnlijk langer goed. Ik leg een natte doek over het vizier en veeg het daarna voorzichtig schoon. In het voorjaar en in de zomer knallen vooral tijdens de schemering veel insecten op het vizier. Volgens mij ontstaan dan toch kleine krassen als de insecten met 130 km/u te pletter slaan.

Misschien vind ik een vizier eerder slecht dan een ander. Ik hoor dat overigens van meer veelrijders dat ze eens in de 1 à 2 jaar het vizier vervangen. Als je de helm 2 jaar gebruikt, zal je het misschien wel redden met het eerste vizier.
bij mij slijten de vizieren gewoon het meeste in de winter. De auto's werpen dan flink wat pekel en andere troep op, dat "moet" je wel afvegen anders zie je binnen een paar honderd meter niets meer, maar die troep krast wel na verloop van tijd. Ik vervang dan ook bijna jaarlijks m'n vizier vanwege krasjes/schittering in het donker..
 
Respectievelijk BMW en Schubert klapmuts :+

De J1 soms, als zomer klapmuts? Die heb ik ook, maar sinds ik mijn System V heb doorgezet naar dagelijks helm en heb vervangen door de Shark Evo2 draag ik de J1 eigenlijk nooit meer, vindt de Evo 2 net wat praktischer.
 
De Systeem 5 of 6 heb ik. Schubert is imo toch wat steviger qua kinstuk en sluitwerk...wel raar,is dezelfde fabriek volgens mij :?

Schubert sluit echt veel beter af,die vind ik in de zomer zelfs soms benauwd,daarom de BMW helm als zomerdeksel gekocht,die sluit minder goed af,maar in de zomer boeit me dat nie zo door de opstaande flipruit.

Als het een dag regent of dreigt neem ik toch de C3,daar sluit de kraag van d Rukka jas beter onderaan,heb een bloedhekel aan zo,n straaltje water in je nek gedurende een stortbui B|
 
Er is spray die condensvorming tegen gaan. Wordt vooral gebruikt door brildragers.
Wellicht ook iets voor je vizier.
 
Misschien een domme vraag, mar zijn er pinlock systemen voor alle helmen?

Ik ben op zoek naar een pinlock voor mijn helm, maar al een paar keer moeten horen dat er voor mijn helm (airoh force xr) geen pinlock bestaat?

Zijn er universele oplossingen, en werken die naar behoren?

Als ik het vizier zo zie, moet er wel eentje zijn die past. Ga eens langs een goede motorzaak op en laat ze gewoon wat proberen ;)

heb geen zin om het hele topic door te lezen maar een low budget oplossing is
insmeren met tand pasta , laten opdrogen/paar minuten laten zitten en uitwrijven met een droge doek

Ja, want tandpasta krast ook niet enzo. Neen, lijkt me geen goede oplossing :N

Er is spray die condensvorming tegen gaan. Wordt vooral gebruikt door brildragers.
Wellicht ook iets voor je vizier.

S100 heeft nu zoiets. Kost €12,- voor een klein flesje. Tsja, voor een tientje meer heb je pinlock..
 
Ik heb een pinlock, maar vind het een drama kwa zicht snachts, voorlampen van tegenliggers worden grote bollen en tijdens regen is het één groot discofeest in mijn helm. Rijmaatje had het zelfde en heeft zijn pinlock er al uitgehaald, denk dat ik mijne er ook maar uit haal. Heb er ook nog een bril onder trouwens.

Maar kan dit alleen door het krassen komen?
 
Ja, want tandpasta krast ook niet enzo. Neen, lijkt me geen goede oplossing :N

Om krassen te verwijderen is polijsten met tandpasta een hele goede oplossing. Je moet dat alleen niet doen met een vizier dat al niet flinke krasjes heeft want je polijst de toplaag eraf dus daarna komen er juist sneller krassen in.
 
Ik heb een pinlock, maar vind het een drama kwa zicht snachts, voorlampen van tegenliggers worden grote bollen en tijdens regen is het één groot discofeest in mijn helm. Rijmaatje had het zelfde en heeft zijn pinlock er al uitgehaald, denk dat ik mijne er ook maar uit haal. Heb er ook nog een bril onder trouwens.

Maar kan dit alleen door het krassen komen?

isschien zitten er veel fijne krasjes in? ik heb de problemen die jij hebt niet,alleen komt de witte streep aan de zijkant van de weg wel eens irritant in m,n blikveld ,s nachts...
 
Zonder het hele topic door te lezen:

mini-druppeltje afwasmiddel uitsmeren aan de binnenkant van je vizier. Werkt prima voor degenen zonder pin-lock
 
Ik heb een pinlock, maar vind het een drama kwa zicht snachts, voorlampen van tegenliggers worden grote bollen en tijdens regen is het één groot discofeest in mijn helm. Rijmaatje had het zelfde en heeft zijn pinlock er al uitgehaald, denk dat ik mijne er ook maar uit haal. Heb er ook nog een bril onder trouwens.

Maar kan dit alleen door het krassen komen?

Ja. Hoe lang heb je de pinlock/het vizier al? Als op 1 van beiden veel (kleine) krasjes zitten, kan je dat probleem krijgen ja ;)

Om krassen te verwijderen is polijsten met tandpasta een hele goede oplossing. Je moet dat alleen niet doen met een vizier dat al niet flinke krasjes heeft want je polijst de toplaag eraf dus daarna komen er juist sneller krassen in.

Klopt, net zoals met doffe koplampen. MAar je haalt er wel een laagje vanaf, dus echt aan te raden is het niet. Een goedkope oplossing wel.

Zonder het hele topic door te lezen:

mini-druppeltje afwasmiddel uitsmeren aan de binnenkant van je vizier. Werkt prima voor degenen zonder pin-lock

Voor een bepaalde tijd/temperatuur.
 
je kan ook ff op je vizier spugen en dit uitvegen , doe ik met mijn duikbril ook voordat ik onder water ga , geen last van beslaan . is natuurlijk wel een tijdelijk optie maar meer low tech en cheap kan ik hem niet verzinnen.

en zoals gemeld , een druppel afwasmiddel werkt ook :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan