beslissingstermijn op beroep

jr777

MF veteraan
3 feb 2008
3.776
1
Steenwijk
tijdje terug kreeg ik een bekeuring op een plek waar ik niet was.
daarop ben ik in bezwaar gegaan. helaas afgewezen. toen in beroep gegaan waarvan ik een bevestiging kreeg op 9 maart.

ik vroeg me af tot hoe lang de rechter de tijd heeft om hierop te reageren.

heb al zitten googlen maar kwam er niet echt uit. vond soms 6 weken maar 13 weken staat me ook nog bij.

iemand die dit toevallig weet?

groeten,

JR
 
tijdje terug kreeg ik een bekeuring op een plek waar ik niet was.
daarop ben ik in bezwaar gegaan. helaas afgewezen. toen in beroep gegaan waarvan ik een bevestiging kreeg op 9 maart.

ik vroeg me af tot hoe lang de rechter de tijd heeft om hierop te reageren.

heb al zitten googlen maar kwam er niet echt uit. vond soms 6 weken maar 13 weken staat me ook nog bij.

iemand die dit toevallig weet?

groeten,

JR
Dat verschilt nogal per rechtbank en het type zaak.
 
Ik kan je niet helpen, maar hoe kunnen ze nou een bezwaar afwijzen als jij kunt bewijzen dat je die overtreding nooit hebt kunnen begaan?
 
Ik kan je niet helpen, maar hoe kunnen ze nou een bezwaar afwijzen als jij kunt bewijzen dat je die overtreding nooit hebt kunnen begaan?

De bekeuring staat op kenteken. Ik kan aantonen dat ik het niet geweest kan zijn en zelfs mijn partner niet. Die ook nog eens verklaart dat zij het voertuig mee had en dus niet in de buurt geweest is. Pintransactie rondom dezelfde tijd op > 1 uur afstand.

Maar ja die kan liegen en we kunnen 't blik wel uitgeleend hebben dus ja kei hard is het bewijs niet maar het is toch zeer waarschijnlijk dat wij het niet waren.......

maw de agent heeft zich vergist maar ja zijn mening telt voor 2.
Uit principe ga ik dat natuurlijk proberen te bestrijden binnen alle (redelijke) mogelijkheden.

Die site van flits-service is trouwens weinig overzichtelijk...........
 
Hoi,

- Bezwaren worden standaard ongelezen en geautomatiseerd afgewezen. Da's niets om je druk over te maken. Pas bij de kantonrechter wordt je zaak gelezen. Aldus het algemene beeld van flitsservice en mijn eenmalige ervaring.
- Een agent is een superman. Dus je moet aantonen dat superman een slechte dag had, waarom hij zich vergist heeft, waar de verkeerde waarneming vandaan kwam. Bijvoorbeeld door het opvragen van de akte van benoeming. Als de beste verbalisant niet bevoegd is tot het schrijven van de bekeuring voor die waarneming, tja, dan is het vragen om verkeerde waarnemingen. Ook wordt het ijkrapport van de apparatuur vaak opgevraagd. Ook een goede grond voor de onjuiste waarneming.
- Bij bekeuring op kenteken, even een lijstje toevoegen met vergelijkbare kentekens bij ongeveer gelijk voertuig. Als jij kenteken MA-12-BC hebt, dan is wellicht MA-13-BC ook wel een zelfde voertuig. Tja, een superman-agent kan dan zijn handschrift verkeerd hebben gelezen.
- Sowieso, heb je de foto en het PV opgevraagd onder WOB?

Tot slot, zie dit als een spelletje. Vervelend als je een onterechte boete krijgt, maar verwacht niet dat Het Recht altijd zal zegevieren. Ook die voorbeelden staan op flitsservice.
Sterkte!

edit: termijn. Bij mij beroepschrift 29 oktober 2010, zitting 28 april 2011... Nog geen half jaar dus..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan