Besllising OvJ anders op snelweg dan stad???

Klopt dit ??

  • Ja

    Stemmen: 7 100,0%
  • Nee

    Stemmen: 0 0,0%
  • Geen idee

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    7

Oneeye

MF veteraan
26 jan 2005
5.029
271
Onder de rook van R'dam
Hoorde gisteren van een collega een raar verhaal maar geloof het maar half.

Ik weet dat een snelheidsboete boven de 30 kilometer per uur beslist wordt door de Officier van Justitie.

Maar nu zegt me collega dat dat alleen binnen de bebouwde kom is :? en dat dat op de snelweg boven de 40 kilometer per uur is :? :? :?

Ze heeft het hier zelfs op schiphol aan de KMAR gevraagd en die heeft dat ook gezegd.

Maar ik heb zo me twijfels :Y

grtzzz 8-)
 
Klopt, mulder feit op de snelweg tot 40km/h

heeft aangegeven:

U reed met een personenauto, motor of brommobiel.
U reed op de autosnelweg.
U reed met een snelheid van 160 km/u.
De maximaal toegestane snelheid ter plaatse was 120 km/u.
U heeft de maximumsnelheid dus met 40 km/u overschreden.
Van deze snelheidsoverschrijding wordt een wettelijke meetcorrectie van 5 km/u afgetrokken; voor de berekening van het boetebedrag wordt dus uitgegaan van een overschrijding van de snelheid met 35 km/u.

Het boetebedrag:

Het boetebedrag: € 189,-.
Dezelfde overtreding binnen de bebouwde kom: vaststelling door het Openbaar Ministerie op basis van een individuele beslissing.
Dezelfde overtreding buiten de bebouwde kom: vaststelling door het Openbaar Ministerie op basis van een individuele beslissing.


zie: www.verkeershandhaving.nl
 
Laatst bewerkt:
Klopt, mulder feit op de snelweg tot 40km/h

-knip-
heel verhaal


dat is wel vreemd, ik werd 'laatst' (4maanden terug) geflitst met 165 (correctie al vanaf) waar je 120 mocht.. (velsertunnel A9), ik kreeg accept giro van 170 eurie.. heb ik dan 'mazzel?' })
 
Nou afgelopen donderdag zelf aan den lijve ondervonden met koekblik -O- -O- -O-

Werd gesneden door een sjonnie en door andere omstandigheden was k een beetje opgefokt :(

Dus ikke achter sjonnie aan dom van mij natuurlijk |( |( |(

Toen ik op de A4 een snelheid had van 160 op me teller en sjonnie als een gek ervandoor ging had k zoiets die kloothommel is t niet waard :N

Ikke afzakken naar 120, zie k een mercedes in zuurstok kleuren snel dichtbij komen :X tja toen had k zoiets van die moet mij hebben -O- -O- -O-

Lang verhaal kort te houden reed volgens hun 151km/p/u met alle correcties eraf kwam t op 139 km/p/u.

Krijg gewoon een acceptgiro van onze brigade uit Leeuwarden met pffffftttt € 224,00 op de kaart |( |( |(

Dus buiten de officier......... :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan