Best wel beetje geluk gehad

Dvorack

MF'er
21 aug 2004
76
0
Apeldoorn
Rijd vandaag een beetje met het verkeer mee,heb ik op een gegeven moment niet in de gaten dat alles sterk afremt,op het laatste moment vol in de ankers en al slippend op de achterkant van een Mercedes af,de bestuurder ziet mij aankomen,en stuurt snel weg naar de as van de weg zodat ik al slippend links naast hem tot stilstand kwam :} ,ik heb de beste man maar even bedankt voor zijn oplettendheid :) ,iets wat ik dus duidelijk niet deed :(
 
Oeps.. dat is lullig!
Met de auto heb ik dat ook een keer gehad, toch ga je dan met een ander gevoel op een auto af, gewoon vol in de ankers, dat moet je met een motor wel beheerst doen!
 
Hebie mooi mazzel gehad, beter zo dan dat je op je bek gegaan was.
 
Oeps.. dat is lullig!
Met de auto heb ik dat ook een keer gehad, toch ga je dan met een ander gevoel op een auto af, gewoon vol in de ankers, dat moet je met een motor wel beheerst doen!
Het verbaasde mij eigenlijk ook,dat ik eigenlijk zo beheerst in de slip ging.
{en dat zonder vro,tje}
 
Het verbaasde mij eigenlijk ook,dat ik eigenlijk zo beheerst in de slip ging.
{en dat zonder vro,tje}
Wordt hoog tijd voor dat VRO-tje dan, leren remmen en uitwijken zonder te slippen. Niet alle blikkers zijn zo oplettend als deze, waarvoor hulde :}
 
Ik reed laatst 100 km te hard op een 80 km weg en toen draaide er in
de verte een auto de weg op !!! Op grote afstand dus !!
Ik zag het natuurlijk en deed het gas dicht en begon te remmen,
Maar dit koekblik trok extreem langzaam op!!!

RDP moest toen heel hard remmen om niet de achterkant te raken.
Toen ik er achter zat op 3 meter reed de auto pas 30 km per uur
Later zag ik dat er een grote streep stond van mijn achterwiel.
Ik had niks gemerkt.

Stom stom stom van mezelf !!! |(
 
Damnn hulde.
De kans dat er iemand op je let als motoryder is zo klein tegenwoordig.

Dus iemand die dit ziet :} , meestal kijken de koekblikkers alleen naar hun radio ofzo.. :Z
 
Als jullie slippen maar niet op je plaat gaat denk ik dat je je achterrem hebt gebruikt. Remmen en slippen met je voorwiel (of rem) is moeilijker, helemaal om dan niet onderuit te gaan.

Mag ik de voorzichtige conclusie trekken dat je dan je voorrem niet maximaal hebt benut? :?

----> VRO is op z'n plaats.
 
Ik reed laatst 100 km te hard op een 80 km weg en toen draaide er in
de verte een auto de weg op !!! Op grote afstand dus !!
Ik zag het natuurlijk en deed het gas dicht en begon te remmen,
Maar dit koekblik trok extreem langzaam op!!!

RDP moest toen heel hard remmen om niet de achterkant te raken.
Toen ik er achter zat op 3 meter reed de auto pas 30 km per uur
Later zag ik dat er een grote streep stond van mijn achterwiel.
Ik had niks gemerkt.

Stom stom stom van mezelf !!! |(


Is het dan niet slimmer om de motor uit te laten rijden en met een noodgang op de redresseerstrook voorbij te rijden? Je minimaliseert de kans dat je de auto moet ontwijken door de ietwat hogere snelheid, en omdat je gas los hebt houd je het koppie erbij en kan je sneller ingrijpen voordat er echt iets gebeurt..

Of zit ik aan een hele verkeerde weg te denken en heb je helemaal geen ruimte naast de wagen?
 
Als jullie slippen maar niet op je plaat gaat denk ik dat je je achterrem hebt gebruikt. Remmen en slippen met je voorwiel (of rem) is moeilijker, helemaal om dan niet onderuit te gaan.

Mag ik de voorzichtige conclusie trekken dat je dan je voorrem niet maximaal hebt benut? :?

----> VRO is op z'n plaats.


VRO-cursus is ook niet altijd de oplossing. Je moet ten alle tijden ook goed op blijven letten!!!
29.gif
 
Is het dan niet slimmer om de motor uit te laten rijden en met een noodgang op de redresseerstrook voorbij te rijden? Je minimaliseert de kans dat je de auto moet ontwijken door de ietwat hogere snelheid, en omdat je gas los hebt houd je het koppie erbij en kan je sneller ingrijpen voordat er echt iets gebeurt..

Of zit ik aan een hele verkeerde weg te denken en heb je helemaal geen ruimte naast de wagen?


Direct naast de weg was gras en paaltjes + boompjes en er verder
kwamen er 3 tegenliggers aan, inhalen was geen optie en er rechts naast ook
niet !!! Ik had misschien wel tussen de dubbele doorgetrokken streep
in kunnen rijden maar of dat veilig is ?? (alla Ghostrider)

Als de auto stil had gestaan op de plek waar hij de weg op draaide dan
had ik er net tegenaan gezeten denk ik. O-)

Ik kneep m wel flink !!! Ik hield 5 seconden me gas open rij 180
en zie opeens die auto de weg op draaien, want die had nooit door dat
ik 180 reed. Geheel mijn eigen fout , dus weer een leermoment !!
 
Laatst bewerkt:
Direct naast de weg was gras en paaltjes + boompjes en er verder
kwamen er 3 tegenliggers aan, inhalen was geen optie en er rechts naast ook
niet !!! Ik had misschien wel tussen de dubbele doorgetrokken streep
in kunnen rijden maar of dat veilig is ?? (alla Ghostrider)

Als de auto stil had gestaan op de plek waar hij de weg op draaide dan
had ik er net tegenaan gezeten denk ik. O-)

Ik kneep m wel flink !!! Ik hield 5 seconden me gas open rij 180
en zie opeens die auto de weg op draaien, want die had nooit door dat
ik 180 reed. Geheel mijn eigen fout , dus weer een leermoment !!

Ai! Racen doe je ook op een lege weg hé. :P




Of op de racebaan, wil je een mietje wezen. :+
 
Als jullie slippen maar niet op je plaat gaat denk ik dat je je achterrem hebt gebruikt. Remmen en slippen met je voorwiel (of rem) is moeilijker, helemaal om dan niet onderuit te gaan.

Mag ik de voorzichtige conclusie trekken dat je dan je voorrem niet maximaal hebt benut? :?

----> VRO is op z'n plaats.

Probeer jij dan maar een noodstop te maken door op een nat wegdek door vol in je voorrem te gaan,dan weet je zeker dat je op je plaat gaat.
Ik heb met beide remmen zo veel mogelijk geremd,en toen ik zag dat ik het niet zou redden naar die zijde geslipt die vrij kwam doordat de automobilist uitweek,ik zou dus echt niet weten hoe ik het beter had kunnen doen,daar ik overeid ben gebleven en geen schade heb,of ben ik nou gek!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan