Bestaan er motorbrillen?

wijnbergen

MF'er
6 nov 2008
46
0
Elburg
Hallo allemaal,
Wie kan mij vertellen of er motorbrillen bestaan die je over je gewone bril doet.
Dus geen motorbril met geslepen glazen.
En zoja waar kun je deze verkrijgen.
vrgr Aart
 
Volgens mij bedoel je van die brillen die motorcrossers ook hebben?
Ik heb geen idee of die over je bril heenpassen, gewoon een motor-cross winkel binnenlopen en proberen. Ligt ook aan het montuur lijkt me.
 
Dit iets? :+

Zonnebril.jpg
 
Louis.de heeft deze:

20016340 UVEX ORBIT CROSS BRILLE
SCHWARZ SCHEIBE KLAR
 
Hallo allemaal,
Wie kan mij vertellen of er motorbrillen bestaan die je over je gewone bril doet.
Dus geen motorbril met geslepen glazen.
En zoja waar kun je deze verkrijgen.
vrgr Aart
Misschien eens kijken bij skibrillen? Ik heb een model dat probleemloos over mijn bril heen past met een zeer goede verluchting :Y
 
Het is mij niet helemaal duidelijk wat je precies zoekt. Een skibril die over een bril heen past?
Een alternatief is een Adidas bril, kan je met geslepen glazen krijgen (kost wel een paar centen)
 
Ik gebruikte vroeger een Stadium, heb nu een Climax.
Dat zijn van die brillen zoals piloten vroeger, in vliegtuigjes met open cockpit, ook gebruikten.
Heb jaren bril gedragen, en deze motorbril ging daar probleemloos overheen.
Misschien moet je geen bril op sterkte hebben met heel grote glazen, maar op b.v. de "dienstfiets" paste de motorbril prima.
Ik weet alleen niet wie ze nog te koop heeft. Cabo in Meerssen had zo'n 10 jaar geleden nog reserve-glaasjes voor deze brillen, de oudere motorhandels hebben deze brillen misschien nog. en de kans is groot dat ze in Engeland nog volop te vinden zijn ..!
Succes,
Groeten,
Eduard
 
Dat lijken precies de oude Stadiums, met die stelschroef boven de neus!
De Climax heeft ook van die "geknakte" glazen, maar geen stelschroef.
 
Terug
Bovenaan Onderaan