Bestaan er ook passende allroad jassen?

DetoX

Dictator in opleiding
29 sep 2007
19.014
3.127
NO Veluwe
Ik heb nu twee Revit Sand pakken versleten. De Sand 1 kon ik in L bestellen (al waren de schouders aan de krappe kant). Zonder thermo zat hij perfect en ik ben een zomerrijder, dus ik vond het prima. De broek in lengtemaat was geen probleem.
Bij de Revit Sand 3 moest ik een XL bestellen voor de armlengte en de schouderbreedte. Het gevolg is dat ik nogal wat ruimte over heb bij mijn buik, maar met wat insnoeren is het te doen. De broek in lengtemaat zit weer als gegoten.

Nu 7 jaar verder is mijn pak nogal verschoten en wil ik wel weer eens wat nieuws, dus ik bij de dealer een Sand 4 aangetrokken. Ik moet ondertussen een XXL hebben voor de schouders en de armlengte, maar zelfs volledig ingesnoerd flappert het pak nog om mijn buik. Revit's klantenservice kan mij er niet mee helpen en zegt dat de Sand 5 nog wel een paar jaar kan duren. Mijn feedback wordt wel doorgestuurd naar de design afdeling...........For what it's worth.

Ik heb diverse andere merken geprobeerd, maar Dainese, Richa, Alpinestars, het is allemaal gemaakt voor dikke Duitsers of kleine Italiaantjes. De Revit Sand is/was mijn favoriet, omdat het pak echt een 4-seizoenenpak is. Met name de ventilatie vind ik belangrijk en er is bijna geen pak dat daar zo goed aan voldoet.

Ik ben 1.90 lang en 86 kilo, heb lange armen en blijkbaar brede schouders. Wie loopt er met hetzelfde probleem en welk merk/type biedt een oplossing?

1709416606938.jpeg
 
Zowel Damen als Stadler doen maatwerk indien nodig.
Mijn volgende pak wordt hoogstwaarschijnlijk een Stadler. Vind Revit enigszins tegenvallen. De door hun gehanteerde maten vind ik maar vreemd. Klopt geen hol van. Andere merken heb ik altijd large. Nu XL en Xxl broek . :?
 
Ik heb nu twee Revit Sand pakken versleten. De Sand 1 kon ik in L bestellen (al waren de schouders aan de krappe kant). Zonder thermo zat hij perfect en ik ben een zomerrijder, dus ik vond het prima. De broek in lengtemaat was geen probleem.
Bij de Revit Sand 3 moest ik een XL bestellen voor de armlengte en de schouderbreedte. Het gevolg is dat ik nogal wat ruimte over heb bij mijn buik, maar met wat insnoeren is het te doen. De broek in lengtemaat zit weer als gegoten.

Nu 7 jaar verder is mijn pak nogal verschoten en wil ik wel weer eens wat nieuws, dus ik bij de dealer een Sand 4 aangetrokken. Ik moet ondertussen een XXL hebben voor de schouders en de armlengte, maar zelfs volledig ingesnoerd flappert het pak nog om mijn buik. Revit's klantenservice kan mij er niet mee helpen en zegt dat de Sand 5 nog wel een paar jaar kan duren. Mijn feedback wordt wel doorgestuurd naar de design afdeling...........For what it's worth.

Ik heb diverse andere merken geprobeerd, maar Dainese, Richa, Alpinestars, het is allemaal gemaakt voor dikke Duitsers of kleine Italiaantjes. De Revit Sand is/was mijn favoriet, omdat het pak echt een 4-seizoenenpak is. Met name de ventilatie vind ik belangrijk en er is bijna geen pak dat daar zo goed aan voldoet.

Ik ben 1.90 lang en 86 kilo, heb lange armen en blijkbaar brede schouders. Wie loopt er met hetzelfde probleem en welk merk/type biedt een oplossing?

Bekijk bijlage 1979876
Rukka of Richa
 
Toch wat meer netflixxen en bier drinken 🙂
Nee je zou eens wat van macna kunnen proberen, Nederlands merk dus misschien betere pasvorm voor ons?
 
Zelfde probleem hier , Bering . Lang genoeg, en "smal" zodat t niet alle kanten op wappert .

HAD een Bering jas, maar binnenvoering dood na bijna 10 jaar.. ( jammer, maar helaas ) , niet opnieuw te bestellen .

Vorig jaar een eigen merk van RAD ( modana ofzo? ) gekocht .. ruk .. flappert alle kanten op.

Ga binnenkort maar weer eens wat beter passen , want had de vorige keer veel teveel haast .
 
Kijken of je ergens een overjarige sand 3 kan bestellen en hopen dat de 5 (of een andere serie) in de toekomst beter past? De Offtrack serie past bij mij overigens ook goed en ik heb ongeveer dezelfde maten als jij. Rijd nu ook met een Sand 3 jas en 4 broek.

Restyle al eens bekeken?
Ervaringen kunnen uiteraard verschillen, maar dit zou ik niemand aanraden. Heb nog nooit langer dan een jaar met een artikel van ze kunnen doen of er ging wel een rits kapot (volledig er vanaf) of het was lek.
 
Ik zou ff contact opnemen met perrier motorsport in Eemnes. Importeur van stadler. Zij kunnen heel veel maten leveren of laten maken volgens jouw wensen.
 
Lastig verhaal......

Ik had de hoop dat er hele volksstammen zouden zijn zoals ik, die allemaal tegen afwijkende maatvoering aan zouden lopen en er iets op verzonnen hadden. Blijkbaar ben ik toch niet in een meerderheid. -O-

Het is lastig als je door ervaring weet wat je wil, maar het niet of nauwelijks kunt vinden. Als dan maatvoering ook nog eens tegen zit, dan wordt een nieuwe jas kopen een uitdaging. Ik ga eens kijken of alle Revit jassen dezelfde snit hebben. Zo ja, dan kan ik mijn loyaliteit loslaten en moet ik alle merken gaan passen die ik tegen kom.
 
Kleding passen is altijd lastig. Ben een hele middag aan het passen geweest met alle kleding mee die ik er normaal onder draag. Ook rondje proefgereden of het ook echt lekker zit bij het rijden.
 
Lastig verhaal......

Ik had de hoop dat er hele volksstammen zouden zijn zoals ik, die allemaal tegen afwijkende maatvoering aan zouden lopen en er iets op verzonnen hadden. Blijkbaar ben ik toch niet in een meerderheid. -O-

Het is lastig als je door ervaring weet wat je wil, maar het niet of nauwelijks kunt vinden. Als dan maatvoering ook nog eens tegen zit, dan wordt een nieuwe jas kopen een uitdaging. Ik ga eens kijken of alle Revit jassen dezelfde snit hebben. Zo ja, dan kan ik mijn loyaliteit loslaten en moet ik alle merken gaan passen die ik tegen kom.

2.00m lang, normaal/slank postuur en lange armen. Ik snap jou probleem dus wel.

Ik zweer zelf bij Dane. Heb daarvoor ook de Revit Sand 3 gehad maar pasvorm zonder voering was als een hobbezak.

De Dane Reykholt past mij heel goed, de mouwen hadden voor het mooie een cm langer mogen zijn maar met de handschoenen erover geen probleem.
Lengtemaat broek ook dikke prima.
 
Hey Chris...zoals je weet ben ik ook fan van Dane.
Heb vorige maand weer een gelamineerde jas van dit merk gekocht. 2 ventilatie ritsen voorzijde..
Gelamineerd is wat stugger maar toch zit het echt lekker...
Voor mij perfect voor temperaturen zo plm 6gr tot richting 20gr...voering kan er immers uit.
Wordt het warmer dan, dan wordt het een korter jack ( alleen borst gelamineerd) ofeen doorwaai jack..ook beiden van Dane
En je weet dat ik 2m en ruim 100kg weeg..
Dane heeft goede lengte maten
 
Ik ben er vandaag uitgekomen. Revit heeft de maatvoering van de Sand 4 afwijkend van de andere modellen gemaakt. Ook de broek die ik altijd in maat L lang heb, paste me bij de Sand van geen kanten. Geen idee waarom, maar de Offtrack 2 zit goed! *O*

Ik heb dus net een nieuw pakkie besteld en kan weer een paar jaar voort. Ventilatie is ietsje minder dan de Sand, maar de regenvoering die ook over de jas kan is weer een pluspunt.

1709493898750.png
 
ga t ook eens bekijken, was vandaag nog even op pad , en ben die kutjas wel zo smerig beu .

* gloe .. gloe .. gloeiende .. *

wil gewoon m'n bering jas terug !!! :+ :+
Maarja.. dat model word al 10 jaar niet meer gemaakt ofzo.. ik kocht hem al overjarig ... * huilt zachtjes *
 
Interessant...
Ik heb vorig jaar ook een nieuwe jas en broek gekocht, en ik had ook moeite om iets te vinden wat goed zat. Wat goed zat (wat was maar 1 model jas) was gelukkig ook wat ik wel mooi vond.
Is dat een beetje een algemeen probleem dat motorkleding vaak niet goed past?
 
Het valt me vooral op dat in kleine maten er zat is , voor speklapjes is er ook zat te krijgen.
Zodra je een tikje langer bent, en geen stroomlijn hebt van een nijlpaard is het erg lastig.

Alleen rev'it maakt een broek die letterlijk lang genoeg is voor me, en dat is dan "net aan"

Andere merken hebben dan wel broeken die "netaan lang genoeg zijn" , maar dan gaan ze er ook
van uit dat je het bmi hebt van een vrachtschip
 
Terug
Bovenaan Onderaan