Bestaande uitlaat VFR verhogen?

Susanna

MF veteraan
28 jan 2011
1.532
740
Heerhugowaard
Ik sta op het punt een Honda VFR uit 1993 te kopen. Deze is voorzien van een Sebring uitlaat met een mooi geluid, maar... hij loopt voor het achterwiel langs. Ik zou graag het achterwiel beter zichtbaar maken en de uitlaat dus hoger plaatsen. Is dit mogelijk met behoud van de aanwezige demper? En waar vind ik dan de benodigde bocht?
Alvast bedankt voor de reacties.
 
Geen verkeerde keuze!
Volgens mij moet je de benodigde bocht dan zelf maken. Mogelijk is het handiger de low mount uitlaat te verkopen en een high mount te kopen. Overigens is het wat gewichtsverdeling beter om m laag te houden. Maar de looks van de 1 zijdige swingarm en het achterwiel van een vfr zijn inderdaad niet te versmaden..
Succes!
 
Maak het gewicht van de uitlaat dan zoveel uit? Ivm de gewichtsverdeling waar je het over hebt?
maar idd, het achterwiel tonen is wel mooi, ook al zijn de velgen nu nog rood...
Nee, maakt niet zoveel uit. Is ook afhankelijk van hoeveel je zelf weegt. Ben je een lichtgewicht en wil je echt sportief; dan moet alles wat weegt zo laag mogelijk of eraf. Het mooie van een vfr is dat ie standaard al heel mooi in balans is en er erg fijn mee gestuurd kan worden. Ik rij op een rcII met originele uitlaat die de nodige kiloos weegt, maar ik kan er zeer strak mee door bocht en hij gaat in zn 3e versnelling nog bijna op het achterwiel bij volgas. Gewoon doen wat je mooi vindt zou ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Nou, zover is het bij mij nog niet. Na het halen van m'n rijbewijs, afgelopen oktober, heb ik alleen een paar korte proefritjes gemaakt waarvan de VFR me erg aanstond. Ook de goede verhalen die je hoort hebben me doen besluiten hiervoor te gaan; lijkt me de beste keus binnen mijn budget.
Als vrouw van 65 kilo vind ik het al heel wat hoor, een VFR750. Op het achterwiel hoeft nog niet zo nodig... alle tijd
 
Nou, zover is het bij mij nog niet. Na het halen van m'n rijbewijs, afgelopen oktober, heb ik alleen een paar korte proefritjes gemaakt waarvan de VFR me erg aanstond. Ook de goede verhalen die je hoort hebben me doen besluiten hiervoor te gaan; lijkt me de beste keus binnen mijn budget.
Als vrouw van 65 kilo vind ik het al heel wat hoor, een VFR750. Op het achterwiel hoeft nog niet zo nodig... alle tijd
Ik weeg ruim 90 kilo, ben 192 cm lang en dat gaat heel goed op deze 750. Om te leren rijden is het een goede motorfiets; het vermogen is goed te doseren. Misschien lijkt ie in het begin wat zwaar als je net begint, maar daar wen je aan. In mijn ogen een prachtige, tijdloze en bijna onverwoestbare motorfiets. Veel plezier straks op je V4!
 
Kan waarschijnlijk wel met puur een andere linkpijp... maar dat is afhankelijk van wat voor demper je nu hebt. Misschien is het inderdaad handiger om deze te verkopen, en een zogeheten highmount te monteren. Heeft het echt nadelen? Tja... theoretisch wel. Merk jij als beginner dat? Nee.
 
Nou, zover is het bij mij nog niet. Na het halen van m'n rijbewijs, afgelopen oktober, heb ik alleen een paar korte proefritjes gemaakt waarvan de VFR me erg aanstond. Ook de goede verhalen die je hoort hebben me doen besluiten hiervoor te gaan; lijkt me de beste keus binnen mijn budget.
Als vrouw van 65 kilo vind ik het al heel wat hoor, een VFR750. Op het achterwiel hoeft nog niet zo nodig... alle tijd


Als je meer wilt weten over de VFR, kan je ook een skijken op het forum van vfroc.nl.
Daar is genoeg kennis over de VFR aanwezig.

O en een goed afgestelde VFR gaat gewoon met gas open op het achterwiel O-)
 
Bedankt voor de reacties. Gisteren de motor gekocht! Voorlopig laten we de uitlaat zoals die is, misschien dat ik later voor iets anders kies, voor nu vind ik het eigenlijk wel goed zo. Het zadel is wel echt lelijk dus dat gaat vervangen worden en dan rijden maar! Ik heb er erg veel zin in.
Fijne zondag.
 
Ik heb een VFR800fi uit 2001 met een BOS demper die gewoon laag zit. Ik ben juist aan het uitzoeken of het mogelijk is om een zo kort mogelijke demper laag te monteren.
Beetje CB1000 stijl. Lijkt me ook mooi op een "93 VFR
p5290207.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ Jurrien, Ja zo'n hele korte uitlaat is ook mooi. De nieuwe Yamaha XJ6 heeft zowat helemaal geen uitlaat, ideaal. Voor het uiterlijk dan, misschien is het wat betreft prestatie wel bagger... ik weet het niet.
Ach, zo lukt het mij niet om iets te quoten, dus doe ik het maar zo. Zal de forum handleiding nog eens goed doorlezen
 
Ik zou er eerst lekker mee gaan rijden, en marktplaats etc in de gaten houden.

Voor 100-150 euro koop je wel een mooie (gebruikte) high mount pijp, en dan heb je de lowmount nog over.

Het laten maken van een pijp kost vaak al minimaal net zo veel...

oooh en gewoon omdat het kan nog ff een plaatje :P

full
 
Laatst bewerkt:
Ja makkelijk, maar in de 3? Dat krijg ik dan weet niet voor elkaar hoor :+
Mijn RCII kan in 1e en 2e versnelling powerwheelies maken, dus door gewoon het gas helemaal open te draaien. In 3e wordt ie voor wel heel licht, maar komt zonder andere manipulaties niet los van de grond. Overigens is het maken van wheelies nergens voor nodig en ik doe dat ook nooit. Maar om eens te kijken wat er gebeurt heb ik na een afstel beurt het gas wel een aantal keren flink open gedraaid met bovenstaande ervaringen als gevolg. Ik vind het verder prettiger om beide wielen aan de grond te houden, omdat ik dan meer controle over de motorfiets heb. Met de VFR kun je dan nog steeds heel erg snel en hard vooruit.
 
Mijn RCII kan in 1e en 2e versnelling powerwheelies maken, dus door gewoon het gas helemaal open te draaien. In 3e wordt ie voor wel heel licht, maar komt zonder andere manipulaties niet los van de grond. Overigens is het maken van wheelies nergens voor nodig en ik doe dat ook nooit. Maar om eens te kijken wat er gebeurt heb ik na een afstel beurt het gas wel een aantal keren flink open gedraaid met bovenstaande ervaringen als gevolg. Ik vind het verder prettiger om beide wielen aan de grond te houden, omdat ik dan meer controle over de motorfiets heb. Met de VFR kun je dan nog steeds heel erg snel en hard vooruit.
Stunttandwieltje? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan