bestaat er een how to uitlaat tape??

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
15.078
10.964
nultwintig
mijn uitlaat is mogelijk niet meer netjes te maken,
dus is er geen andere uitweg dan de troep aan het zicht te ontnemen..

zal ook eens op YT kijken, of daar iets staat..

(moet dat niet vast gezet/ gelijmt (???) worden??)
 
Volgens mij zijn er wel how-to's. Simpelweg: Zooi nat maken, straks wikkelen, als het opdroogt is het helemaal strak. Vastzetten doe je met de bijbehorende metalen 'tie-wraps'.

Bedenk wel. Onder die tape rot je uitlaat nog harder weg.
 
Volgens mij zijn er wel how-to's. Simpelweg: Zooi nat maken, straks wikkelen, als het opdroogt is het helemaal strak. Vastzetten doe je met de bijbehorende metalen 'tie-wraps'.

Bedenk wel. Onder die tape rot je uitlaat nog harder weg.


ok, dus t krimpt zichzelf vast..
zal eens kijken of ik eea kan redden met het besmeren met een of andere prut..
nu vat t er met een jaartje vanzelf vanaf..
 
Een beetje beunhaas koopt gewoon glasvezeltape (2 euro bij de bouwmarkt) en zet het vast met een slangklemmetje!

Het blijft inderdaad wel langer nat na een regenbui, met roest als gevolg. Maar ja dat is de prijs die je betaalt voor grenzeloze coolheid
 
ok, dus t krimpt zichzelf vast..
zal eens kijken of ik eea kan redden met het besmeren met een of andere prut..
nu vat t er met een jaartje vanzelf vanaf..

Dat kan alleen van iemand komen die er geen ervaring mee heeft. Heatwrap krimpt niet.

Nat maken, zo strak mogelijk wikkelen (en nadenken van welke kant je naar welke kant werkt) met 50% overlap. Bij ieder omwenteling nog eens een stukje terug pakken en goed strak draaien (alsof je gas geeft). Als je helemaal klaar bent RVS tiewrap er omheen en even laten drogen. Bij de eerste start de boel een keer heel goed heet laten worden en dan ben je klaar.

Glasvezeltape en andere troep werkt voor geen meter, blijft stinken en er komen als je pech hebt druppels gesmolten shit vanaf. Echte heatwrap blijft bovendien heel erg lang mooi waar bouwmarkt spul na een week al pannenkoekenstroop kleurig wordt.

Zie youtube, er zijn veel filmpjes over als je op heatwrap zoekt.
 
dank u,

ik ga er zeker naar kijken,

maar om de uitlaat te conserveren (onder de tape)
zijn daar ook opties voor?
pot radiator verf overheen ofzo? (op de uitlaat eerst dan)
 
Laatst bewerkt:
dan zou ik eerder de meeste roest er af borstelen/schuren en dan hitte-bestendige hamerite ofzo er op kwakken. In hamerite zit ook roest-omvormer (of hoe noem je dat?)
Laten drogen en dan de wrap er over.
 
Glasvezeltape en andere troep werkt voor geen meter, blijft stinken en er komen als je pech hebt druppels gesmolten shit vanaf. Echte heatwrap blijft bovendien heel erg lang mooi waar bouwmarkt spul na een week al pannenkoekenstroop kleurig wordt.
.

Ik vind dat best een mooie kleur, het is maar net waar je van houdt.

Ook heb ik totaal geen probleem gehad met gesmolten spul. Stinken deed het na een paar dagen ook niet meer.
 
Wat zijn de ervaringen met deze tape qua hitte beperking? Werkt dat een beetje of is het meer voor de looks?

Ik zou graag de motorruimte van mijn fiat 500 wat koeler (dus niet cooler ;) ) willen maken.
 
Ja dat kan maar dat vind ik geen porem.


luchthappertje?

PGKZ1178.JPG
 
ook gebruikt op mijn ascot.
die pijpen zagen er niet meer uit door de roest en daardoor ook voor de goedkope oplossing gegaan.

bochten eerst goed geschuurd daarna in de hitte bestendige lak met vervolgens die glasvezeltape er overheen.

Tape globaal op maat geknipt. nat gemaakt. strak er rond gerold en vast gezet met rvsdraad bij de cilinder en met rvs tiewraps bij de demper.
Het rookt en stinkt een beetje aan het begin maar blijft prima zitten. bij komend voordeel is dat je je poten net wat minder snel brand dan aan kaal staal. :}

full

dit barrel dus
en toch ook handschoenen nodig gehad... eerste buis zonder gedaan... daar had ik spijt van :P
 
ook gebruikt op mijn ascot.
die pijpen zagen er niet meer uit door de roest en daardoor ook voor de goedkope oplossing gegaan.

bochten eerst goed geschuurd daarna in de hitte bestendige lak met vervolgens die glasvezeltape er overheen.

Tape globaal op maat geknipt. nat gemaakt. strak er rond gerold en vast gezet met rvsdraad bij de cilinder en met rvs tiewraps bij de demper.
Het rookt en stinkt een beetje aan het begin maar blijft prima zitten. bij komend voordeel is dat je je poten net wat minder snel brand dan aan kaal staal. :}

[afbeelding]
dit barrel dus
en toch ook handschoenen nodig gehad... eerste buis zonder gedaan... daar had ik spijt van :P

Heb jij nog in je bedrading lopen knippen?
voorkant bij ligt er vanaf:


maar ik vraag me af wat er vanaf kan of "aangepast" kan worden..
"less is more" ik hoopdat dit ook voor elektronica geldt,
verlichting/ knippers/ cdi/ meters... (meters worden electronisch) dus wat heb ik nodig??
ik zie nu dat ik in het verkeerde draadje zit.. dus ik zal 'm even aanpassen..

zie KKOEN zn draadje -lekker daar vervuilen.. :+
 
ik weet niet of deze bochten nog een beetje te redden zijn, ik ga ze zo in de kruipolie zetten,
hoop ik ze morgen los te kunnen draaien,

hoe gaat die onderkant er vanaf?
zegmaar, wat er voor je achterwiel zit, (bij de VT500FT)
en moet er nog meer vanaf?

vast dank,
foto van mn bochten:
 
hmm. als je je buizen voor 100% wil behouden heb ik denk ik slecht nieuws. die van mij waren ietsje beter en ik heb al niet alles kunnen gebruiken.

hoe ik het gedaan heb...

bij mij zat alles vast gerot. maar eerst met wat geweld de demper verwijderd.

daarna de buizen + die box voor je achterwiel als geheel er afgehaald.
dit vervolgens gewoon uit elkaar geslagen op de werkbank }) kruipolie hielp al niet meer. :')

Het laatste deel van mijn buizen (onder het punt waar ze klemmen aan die box) heb ik er af moeten slijpen omdat je er door heen kon kijken _O-

dit heb ik vervolgens weer verlengd met rvs buizen voor die coole dempers van me :X

ik denk dus dat je kans hebt dat de laatste 5 cm van je buizen onbruikbaar is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan