Beste antidiefstal?

Tuurlijk niet zijn allemaal kleine verwijfde mannetjes die niet kunnen werken. Gaan ze andermans zuur verdiende spullen afpakken. Van mij mag hand eraf na de 2e diefstal als ze je pakken 3e andere hand 4e. Benen
Handen afhakken heeft als nadeel dat ze daarna niet meer kunnen werken voor hun geld.
Bijkomend vind ik het ook heel vervelend dat er vaak gesuggereerd wordt dat het medelanders met een dubbele nationaliteit zijn.
Dat vind ik heel vervelend voor echte vluchtelingen.
Maar we zouden wel alle criminelen met een dubbele nationaliteit de NL nationaliteit kunnen afnemen.
We zijn dan van de draaideur criminelen af en als je daarna een vluchteling ziet dan denk je gelijk: die kan ik vertrouwen. Zodat je daarna positieve discriminatie krijgt. Fijn dat je er bent.
 
Misschien is het nuttig als we bij de les blijven.
Ik geloof oprecht dat iedereen stoer is , echt waar. Ik zie amerikaanse en andere vlaggen voorbijkomen, ik zie zware wapens voorbijkomen en ook elektrocutie. Er worden nu ook handen en benen afgehakt en we gaan boksen tegen 3 tot 10 man. We willen anderen doden die in de buurt van onze motor komen. Er worden honden ingezet en zelfs katten _O- En ik leerde ook dat alle scooterdieven janetten zijn.
En ik wil echt niet vechten tegen jullie. Ik begin zelfs een beetje banger te worden om medeforumleden te ontmoeten, dan van de potentiele motordieven zelf. Je zal maar eens verkeerd begrepen worden:?

Afijn, wat ik wil zeggen, het ging eigenlijk over "beste antidiefstal" een heel interessant onderwerp eigenlijk.
Hoe ontraden we gespuis zo goed mogelijk om onze motorfiets er uit te pikken?
Hoe doen we dat zonder zelf geweldadig te moeten zijn?
Hoe leren we van elkaar? Goeie ideeen? Goeie of originele produkten/sloten/trackers/gewoontes.....
Vanaf hoeveel moeite gaat een potentiele dief afzien en een ander slachtoffer kiezen? Gaat een doorsnee dief beginnen snijschijven wisselen als ie er niet met één schijf doorheen raakt? In de verzekeringswereld wordt ook aangenomen dat een zeer kleine minderheid op straat een slot gaat open picken, men kiest bijna uitsluitend voor destructieve methodes zoals knippen en slijpen , dus daar moet de aandacht naartoe? In hoeveel gevallen wordt een motor gewoon opgetild en hoe groot is dat risico nog met een eerder zware machine van +250kg op klaarlichte dag in een drukke straat?
Er bestaat geen 100% slot/systeem, maar hoe komen we het efficientste aan pakweg 80% antidiefstalveiligheid.
Sommige motoren zullen ook een groter risico hebben op diefstal dan andere?

En gelukkig zijn er tussendoor al nuttige zaken voorbijgekomen. Topicstarter Enforcerer begon alvast met een heel erg overtuigend slot (na wat opzoeking ben ik daar zeer positief over, zie mijn vorige post). Ook de hiplock d1000 is veelbelovend.
Ook het Skunkslot, dat ik in een opzoeking over dit antidiefstal onderwerp ontdekte en hier vermelde, vond ik een originele benadering die wel eens effectief kan zijn.

Alvast mijn excuus, als iemand zich geviseerd zou voelen door mijn post want ik wil niemand de les lezen. :W
 
Laatst bewerkt:
Paar jaar geleden in Amsterdam mijn motor geparkeerd, niks aan de hand, mooi zou je zeggen.
Maar…. toen ik mijn helm opzette om weg te rijden werd ik aangesproken door 3 man en die vertelden mij dat als zij dat wilden zo mijn motor zouden kunnen afpakken.
Zijn wij niet van plan hoor, zeiden zij, maar toch even schrikken!
Ja 3 tegen 1 is niet zo cool nee..

Al kun je boksen als Mike Tyson.. als ze met je gaan worstelen is het gewoon klaar.

Daarom moet je ook altijd je AR15 bij je hebben en je flag!
 
Handen afhakken heeft als nadeel dat ze daarna niet meer kunnen werken voor hun geld.
Bijkomend vind ik het ook heel vervelend dat er vaak gesuggereerd wordt dat het medelanders met een dubbele nationaliteit zijn.
Dat vind ik heel vervelend voor echte vluchtelingen.
Maar we zouden wel alle criminelen met een dubbele nationaliteit de NL nationaliteit kunnen afnemen.
We zijn dan van de draaideur criminelen af en als je daarna een vluchteling ziet dan denk je gelijk: die kan ik vertrouwen. Zodat je daarna positieve discriminatie krijgt. Fijn dat je er bent.
ik ben zelf vluchteling geweest en oprecht iedereen die een motor auto of wat dan ook van serieuze waarde steelt oprotten naar je eigen land. Ligt puur aan de opvoeding ook als mijn kinderen later wat gaan stelen hebben ze zo een gigantische probleem met mij.
 
Ik kan mijn motor in een garage in mijn woning plaatsen, dat zit goed, maar zoals bij veel motorrijders is het veilig achterlaten op verplaatsing de grootste zorg. Ik heb geen zin om steeds 10kg ketting en sloten bij te hebben op mijn ritten.
Dus de zoektocht naar compacte, relatief veilige sloten is aan de orde.
Ik keek in het verleden wel eens vaker naar sloten zoals de abus granit68 of de oxford patriot.
Het zijn inderdaad schijfremsloten, dus als de schijven worden doorgeslepen.....tja.
Maar verder lijkt dit type slot door zijn bouw iets moeilijker door te slijpen/destruktief te verwijderen, gesteld dat je ze diep genoeg kan plaatsen op de schijf.

Op mijn vorige motor , een street triple, plaatste ik mijn schijfremslot zelfs op het achtertandwiel (ipv de remschijf) tussen de ketting en achterbrug, waardoor je er met tools gewoon niet bijkon om te beginnen hameren of slijpen. Sleutelzijde naar binnen, waardoor uitboren ook niet kon. Het was wel wat lastiger om te openen. Soms is het zaak om ook die dingen te overdenken. Ik ben handig met tools en ik bekijk de dingen op een manier ; hoe zou ik er aan beginnen om dit los te krijgen. Geraak ik ertussen met de slijpmolen, de hamer, boor, extractor ander destructief materiaal. Verder zat er een tracker verborgen.

Op mijn Tiger sport 1050 heb ik nog geen systeem verzonnen om het wat moeilijker te maken dan doorsnee
 
Laatst bewerkt:
Als ze een motor willen stelen doen ze gewoon een proefrit bij de dealer en komen niet terug.

Maar waarom de paranoia over motor diefstal?!

Ik zet mijn motor nergens op slot. Niet op stuurslot noppes. Je kan hem zo weg duwen.
 
Interessant artikel om dingen in hun perspectief te zien. Bedankt.
Ik zocht even de statistieken op in Belgie. Ik betwijfel of alles daarin staat, maar dan nog.

1675711498723.png
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het nuttig als we bij de les blijven.
Ik geloof oprecht dat iedereen stoer is , echt waar. Ik zie amerikaanse en andere vlaggen voorbijkomen, ik zie zware wapens voorbijkomen en ook elektrocutie. Er worden nu ook handen en benen afgehakt en we gaan boksen tegen 3 tot 10 man. We willen anderen doden die in de buurt van onze motor komen. Er worden honden ingezet en zelfs katten _O- En ik leerde ook dat alle scooterdieven janetten zijn.
En ik wil echt niet vechten tegen jullie. Ik begin zelfs een beetje banger te worden om medeforumleden te ontmoeten, dan van de potentiele motordieven zelf. Je zal maar eens verkeerd begrepen worden:?

Afijn, wat ik wil zeggen, het ging eigenlijk over "beste antidiefstal" een heel interessant onderwerp eigenlijk.
Hoe ontraden we gespuis zo goed mogelijk om onze motorfiets er uit te pikken?
Hoe doen we dat zonder zelf geweldadig te moeten zijn?
Hoe leren we van elkaar? Goeie ideeen? Goeie of originele produkten/sloten/trackers/gewoontes.....
Vanaf hoeveel moeite gaat een potentiele dief afzien en een ander slachtoffer kiezen? Gaat een doorsnee dief beginnen snijschijven wisselen als ie er niet met één schijf doorheen raakt? In de verzekeringswereld wordt ook aangenomen dat een zeer kleine minderheid op straat een slot gaat open picken, men kiest bijna uitsluitend voor destructieve methodes zoals knippen en slijpen , dus daar moet de aandacht naartoe? In hoeveel gevallen wordt een motor gewoon opgetild en hoe groot is dat risico nog met een eerder zware machine van +250kg op klaarlichte dag in een drukke straat?
Er bestaat geen 100% slot/systeem, maar hoe komen we het efficientste aan pakweg 80% antidiefstalveiligheid.
Sommige motoren zullen ook een groter risico hebben op diefstal dan andere?

En gelukkig zijn er tussendoor al nuttige zaken voorbijgekomen. Topicstarter Enforcerer begon alvast met een heel erg overtuigend slot (na wat opzoeking ben ik daar zeer positief over, zie mijn vorige post). Ook de hiplock d1000 is veelbelovend.
Ook het Skunkslot, dat ik in een opzoeking over dit antidiefstal onderwerp ontdekte en hier vermelde, vond ik een originele benadering die wel eens effectief kan zijn.

Alvast mijn excuus, als iemand zich geviseerd zou voelen door mijn post want ik wil niemand de les lezen. :W
Enige probleem dus met deze geweldige u locks is ja ze passen nooit om een achterband en een anker dus je moet er 2 hebben 2 stuks is 600 euro
 
Als ze een motor willen stelen doen ze gewoon een proefrit bij de dealer en komen niet terug.

Maar waarom de paranoia over motor diefstal?!

Ik zet mijn motor nergens op slot. Niet op stuurslot noppes. Je kan hem zo weg duwen.
Omdat ik een x adv wil of tmax die dingen zijn 15000 euro motorscooters kaal. En ik woon in denhaag
 
Ja 3 tegen 1 is niet zo cool nee..

Al kun je boksen als Mike Tyson.. als ze met je gaan worstelen is het gewoon klaar.

Daarom moet je ook altijd je AR15 bij je hebben en je flag!
Ik weet dat ik het niet zou winnen daar gaat het niet om. Mischien zou ik het niet eens willen van een peuter wie weet maar wat ik ermee bedoel is ik laat het niet zomaar gebeuren
 
Tja als je m willen hebben nemen ze m toch wel mee, je kunt het ze enkel wat lastiger maken waardoor ze eerder voor een ander zullen kiezen. Gewoon altijd netjes op slot zetten en goed verzekeren bij een goede verzekeraar liefst via een tussenpersoon die je ook goed kent. Mocht je dan de sjaak zijn dan wordt alles zonder problemen opgelost.
 
Nouja, als je 15k gaat stukslaan op een motorscooter kan dat slot er toch prima bij
 
Enige probleem dus met deze geweldige u locks is ja ze passen nooit om een achterband en een anker dus je moet er 2 hebben 2 stuks is 600 euro
Elf jaar geleden was er een topic op reddit, hierin gaf een ex-motordief een AMA en die gaf het volgende aan in z'n commentaar:
There is this common misconception that a few guys load bikes into trucks and vans. The people who get CAUGHT load bikes into trucks and vans. Your career will be very short if you're loading a 185mph rocket (that likely has a tracking system) that will outrun the police into the back of an 85mph van that will take you to the scene of your arrest. If you can't start the bike and ride off then you damn sure can't find and remove lojack.

In 10-15 years I've known a couple dozen thieves and only one that was foolish enough to load bikes into a truck or van for any length of time. He learned to wire them after he was caught, twice, lol.
(link)
Ik zie hier regelmatig posts en commentaar waarbij men zegt "oh dan gooien ze die motor gewoon in een busje", maar de ex-dief spreekt dat ten zeerste tegen. Die zegt dat het heel af en toe gebeurt, maar dat je snel gepakt wordt.

Ik zet 'm bij voorkeur vast met een ketting, maar die neem ik niet mee (ik heb er thuis 1 en bij m'n vriendin 1). Dus zo'n U-slot lijkt in de meeste gevallen toch echt afdoende te zijn. Het is allemaal een kwestie van kansberekening.

Het Reddit-topic van de ex-dief is echt het lezen waard. Ruwweg zegt hij het volgende:
  • Als het meer tijd kost, is het minder aantrekkelijk
  • Gebruik meerdere sloten, dan eventueel alarm, en dan pas tracking device kopen
  • Als er een motorhoes overheen zit, kan hij minder goed zien of er sloten of alarmen op zitten
  • Vermijd slechte parkeerplekken: parkeergarages, verlaten plekken, en (dit benadrukt hij meerdere keren) parkeerplaats van een appartementen-complex in een goede buurt
  • Qua sloten zegt hij: $125 remschijf slot op het achterwiel, $175 slot-met-ketting door het frame (of als het niet kan, door achterwiel), hoes die op slot kan, en uiteraard stuurslot.
  • Eventueel tracking kan vrij snel verwijderd worden, en dan is de motor al gestolen.
Over het proces om te stelen, merkt hij op dat de meeste dieven hooguit een paar minuten willen besteden, niet meer. Een slijptol maakt veel herrie en trekt de aandacht, en dan wil de dief niet.

Lees het hele topic, het is erg interessant.
 
Laatst bewerkt:
Elf jaar geleden was er een topic op reddit, hierin gaf een ex-motordief een AMA en die gaf het volgende aan in z'n commentaar:

(link)
Ik zie hier regelmatig posts en commentaar waarbij men zegt "oh dan gooien ze die motor gewoon in een busje", maar de ex-dief spreekt dat ten zeerste tegen. Die zegt dat het heel af en toe gebeurt, maar dat je snel gepakt wordt.

Ik zet 'm bij voorkeur vast met een ketting, maar die neem ik niet mee (ik heb er thuis 1 en bij m'n vriendin 1). Dus zo'n U-slot lijkt in de meeste gevallen toch echt afdoende te zijn. Het is allemaal een kwestie van kansberekening.
Lijkt mij idd ook niet verstandig een je moet een bus hebben plus een kentekenplaat (‘misdrijf ) langzaam opvallend. En als er een gps in gaat zitten net zoals ik ga doen dan breng je ze naar je opslag
 
Ik ben geen voorstander van alarmsystemen, maar in dit geval heeft Honda vast wel een luxe systeem als optie??

En nog een leuk schijfslot met bewegingsmelder.
Dan nog een goed slot om een paal.
Niet op de grond leggen, maar twintig centimeter of hoger als dat kan. :)
Check de ART keur. :Y
 
Heb 20 jaar in Den Haag gewoond (Laak, Schilderswijk) en motor nooit op slot gehad. Dat waren dus afgeragde CB750's (die nu een godsvermogen waard zijn)
Dus een dure motor in een wat mindere wijk is misschien niet de beste combi?
 
Terug
Bovenaan Onderaan