beste app (ios) voor rijden gpx-routes

Stijnley

MF'er
5 nov 2006
191
0
Deinze, België
Beste motormuizen

Na veel opzoekwerk blijf ik worstelen met de beste app (ios) voor het rijden van routes.
Ik heb honderden gpx-routes op harde schijf en online zijn er nog veel meer terug te vinden.

Ik wil mijn smartphone gebruiken als navigatie maar ik vind niet de geschikte software.

Welke app gebruiken jullie op de GPX één op één in te laden, zonder dat er aanpassingen dienen te gebeuren?
Bij Scenic en Kurviger wordt er zeer vaak afgeweken van de route, waardoor ik die meermaals manueel moet gaan aanpassen.
Zo pas ik eerst de gpx aan in Kurviger online, om die dan te exporteren naar Scenic, om daar opnieuw vast te stellen dat die op tientallen punten afwijkt.... Ik vind dit heel arbeidsintensief, zeker als dit op de gsm moet gebeuren.

Osmand lijkt de GPX goed over te nemen, maar vind ik wat minder gebruiksvriendelijk.
Tomtom Go lijkt een goede kanshebber maar op iPhone kan je hier geen gpx inladen...

Wat gebruiken jullie als navigatie van gedownloade routes en hoe pakken jullie de planning aan?

Ik heb onvoldoende inspiratie om zelf routes te creëren, ik geniet graag van de mooie routes online!

De software hoeft niet gratis te zijn, zolang het maar werkt :)

Met dank voor jullie advies!
 
Laatst bewerkt:
Tomtom Go lijkt een goede kanshebber maar op iPhone kan je hier geen gpx inladen...

GPX file inladen via je laptop/PC naar je MyDrive account. De route synchroniseren zodat ie vervolgens zichtbaar wordt op je telefoon.
Zo werkt het bij mij in ieder geval prima. Dat is wel op een Android toestel, maar ik verwacht dat die functionaliteit toch ook wel te vinden is bij TomTom Go op ios, niet?
 
Helaas! Tomtom op ios kan geen gpx inladen, heel vervelend want dat lijkt mij de beste manier!

Voorlopig lijkt MRA voor mij de beste keuze, al vind ik weinig gebruikerservaringen van de navigatie-app op zich. Ik zoek verder, misschien hebben andere betere ervaringen?
 
Ik gebruik MRA wel eens en dat werkt vrij goed. Vooral de latere versie die routepunten kan overslaan als je van de route moet afwijken door wegwerkzaamheden of zo. Eerst was dat niet zo en dat is echt hinderlijk. De app is duidelijk en goed afleesbaar. Geluid weet ik niet, dat staat standaard uit. Ik gebruik vaker de app van BMW want die laat de aaanwijzingen op mijn dashboard zien en dat is plezireiger.
 
Dankje voor de tips! Intussen aan het testen met mra en dat ziet er veelbelovend uit. Bestaande routes aanpassen en naar de navigation app sturen gaat zonder moeite. Morgen een ritje met de navigation app, hopelijk voldoet deze want dan lijkt MRA een veel betere optie dan scenic!
 
Dankje voor de tips! Intussen aan het testen met mra en dat ziet er veelbelovend uit. Bestaande routes aanpassen en naar de navigation app sturen gaat zonder moeite. Morgen een ritje met de navigation app, hopelijk voldoet deze want dan lijkt MRA een veel betere optie dan scenic!
En, hoe is de rit gegaan met de navigation app?
Ben wel benieuwd naar je ervaringen. Heb zelf een oude Tomtom op mijn V-Strom, maar merk met gedownloade routes dat de kaart te oud is, waardoor de route vastloopt of dat hij onderweg de route kwijt is. Helaas kan deze Tomtom kan niet meer geupdate.
Wil daarom ook mijn I-phone als route navigatie gaan gebruiken.
 
Sorry, vergeten feedback geven!

ik moet zeggen dat MRA mij aangenaam verrast heeft. Het heeft alles wat ik zoek, de navigatie gaat vlot en duidelijk. De kaart schuift mooi mee en omleidingen worden automatisch aangepast.

De route heb ik in MRA nagekeken via de here-map, waarvoor je dus gold moet zijn. De navigatie werkt op de here-maps dus dit was perfect eenmaal op baan.

De community is ook fijn, dus ik zie alleen maar voordelen.

Ik heb zo gevloekt op mijn zumo vroeger, dat dit een echte verademing is. Je hebt alleen een (oudere) smartphone nodig, 4G, een houder en MRA gold. Een pak goedkoper dan een duur toestel.

Ik kocht alvast het jaarabonnement om deze zomer verder te testen. Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan