beste banden keus voor R6

djonnieR6

Rookie
24 jul 2004
4
0
asperen
ik ben op zoek naar nieuwe banden voor onder mijn R6 ik rij nu op bridgestone
bt10 maar ik ben er erg ontevreden over hij gaat veelste snel glijden en schuiven in de bochte en nu wil ik graag weten van jullie wat jullie de beste banden vinden voor mijn motor dus geef je mening allemaal
alvast bedankt :} :} :} :}
 
ik ben op zoek naar nieuwe banden voor onder mijn R6 ik rij nu op bridgestone
bt10 maar ik ben er erg ontevreden over hij gaat veelste snel glijden en schuiven in de bochte en nu wil ik graag weten van jullie wat jullie de beste banden vinden voor mijn motor dus geef je mening allemaal
alvast bedankt :} :} :} :}
Bt014
pilot power
diablo's

keuze genoeg zou ik zeggen
ik heb momenteel de pilot power er op liggen en ben er heel tevreden over.
 
Ik ben zelf zeer tevreden met de Diablo's op mijn R6.
Hiervoor heb ik er ook twee keer een setje BT010 onder gehad maar probleem met
deze vond ik de grip van de voorband.
Na een kilometer of 3000 wordt deze al minder doordat ie gaat "cuppen".
Ook gaan de Diablo's vrij lang mee, ik zit nu aan de 7000 Km en daar moeten er nog zeker 1000 bij kunnen totdat ze op zijn.
Diablo corsa biedt iets meer grip dan de gewone Diablo, wat weer ten koste gaat van levensduur en grip bij nat weer.
Mijn volgende setje banden worden dan ook weer Diablo's alleen ga ik nu voor
120/70/ZR17 ipv 120/60/ZR17 proberen, dit schijnt (nog) iets beter te sturen.
 
Oh ja, Michelin is zou ik niet doen.
Een maat van me had een setje onder zijn thundercat en was er totaal niet tevreden mee, banden gaven weinig grip en hoge slijtage.
Laatst een ritje Duitsland met hem gedaan, zijn banden waren al een eindje op weg qua slijtage maar het leek nog wel voldoende voor een weekenje sturen in de Eifel.
Halverwege kwam dus in een keer het canvas te voorschijn.
Terug niet harder dan 90 gereden....
 
tsja, je kan ook blauwe nemen ......

full
 
Op dit moment heb ik onder mijn R6 heb voor een diablo corsa en achter een gewone diablo.
De corsa aan de voorkant bevalt me goed.

Maar de gewone diablo aan de achterkant ;(
Bij buitentemperaturen die plus minus lager dan 20 graden zijn gaat de achterkant bij het uitacceleren van een bocht toch wel er snel schuiven.

Er gaat wat mij betreft voor op straat niets boven Supercorsa's street (duo en snelweg zijn dan wel no go)
 
Pirelli Diablo`s, de 'gewone'. Superbandjes die toch ook nog een tijdje mee gaan. Ik vind ze zelf veel fijner dan de BT010, want de Diablo`s geven op tijd aan wanneer ze dreigen weg te glijden. De BT010 wilde nog weleens opeens uitbreken. B| Maakt het niet uit hoe lang ze mee gaan, kun je altijd nog de Diablo Corsa`s nemen. 8-)
 
Pirelli Diablo`s, de 'gewone'. Superbandjes die toch ook nog een tijdje mee gaan. Ik vind ze zelf veel fijner dan de BT010, want de Diablo`s geven op tijd aan wanneer ze dreigen weg te glijden. De BT010 wilde nog weleens opeens uitbreken. B| Maakt het niet uit hoe lang ze mee gaan, kun je altijd nog de Diablo Corsa`s nemen. 8-)

:^


Diablooo rocks!!! Voor Diablo Corsa Achter Diablo... hoewel de volgende denk ik toch corsa achter word.
 
Oh ja, Michelin is zou ik niet doen.
Een maat van me had een setje onder zijn thundercat en was er totaal niet tevreden mee, banden gaven weinig grip en hoge slijtage.
Laatst een ritje Duitsland met hem gedaan, zijn banden waren al een eindje op weg qua slijtage maar het leek nog wel voldoende voor een weekenje sturen in de Eifel.
Halverwege kwam dus in een keer het canvas te voorschijn.
Terug niet harder dan 90 gereden....
ik heb de michelin pilot power en ben daar wel heel tevreden over. Slijt niet echt hard alhoewel er stevig wordt mee door gereden en ok al een circuit dag achter de rug is. Nog geen enkele schuiver gehad.
Zelfs met de pilot sport heb ik nooit problemen gehad. Die banden heb ik zowel voor als achter tot op de rand gereden.

Als je karkas tevoorschijn komt, dan heb je je band veel te laat ingeschat. Dan ligt de fout ( volgens mij) bij jezelf. Ik vervang mijn banden als de slijtageblokjes gelijk komen met het loopvlak.
 
Btw, heeft er iemand ervaring met 120/70/ZR17 ipv 120/60/ZR17 op het voorwiel
van een R6?
Ik heb ooit gehoord dat je problemen kunt krijgen met het voorspatbord.
Met mijn Diablo's voor en achter heb ik ook wat last van onderstuur maar ervaar dit niet als een probleem.
Iemand meer ervaring met andere combinatie's van Diablo/Diablo-Corsa voor/achter?
 
Laatst bewerkt:
Btw, heeft er iemand ervaring met 120/70/ZR17 ipv 120/60/ZR17 op het voorwiel
van een R6?
Ik heb ooit gehoord dat je problemen kunt krijgen met het voorspatbord.
Met mijn Diablo's voor en achter heb ik ook wat last van onderstuur maar ervaar dit niet als een probleem.
Iemand meer ervaring met andere combinatie's van Diablo/Diablo-Corsa voor/achter?
Ik heb een 70 voorband
eerst de gewone diablo's en nu de pilot power.
Geen enkel probleem gehad met het spatbord.
Ik vind dat je een beter gevoel krijgt ( feedback) als je de bocht door gaat.

Heb ondertussen ook de kroonplaat laten zakken
eerst 12 mm en dat ging op circuit wel lekker. Beetje wiebelen maar daar bleef het bij. Op een autostrade met heel slecht wegdek ( woon in België ) begon het stuur wel heel erg hard te wiebelen aan illegale snelheden.
Dus nu is de kroonplaat 6mm lager dan origneel en het valt best mee.
Maar volgens mij hoef je de kroonplaat helemaal niet te laten zakken. Heb ook een tijd standaard rondgereden en dat maakt weinig verschil uit hoor. ( tussen 6mm en standaard bedoel ik dan)
 
Ik heb een 70 voorband
eerst de gewone diablo's en nu de pilot power.
Geen enkel probleem gehad met het spatbord.
Ik vind dat je een beter gevoel krijgt ( feedback) als je de bocht door gaat.

Heb ondertussen ook de kroonplaat laten zakken
eerst 12 mm en dat ging op circuit wel lekker. Beetje wiebelen maar daar bleef het bij. Op een autostrade met heel slecht wegdek ( woon in België ) begon het stuur wel heel erg hard te wiebelen aan illegale snelheden.
Dus nu is de kroonplaat 6mm lager dan origneel en het valt best mee.
Maar volgens mij hoef je de kroonplaat helemaal niet te laten zakken. Heb ook een tijd standaard rondgereden en dat maakt weinig verschil uit hoor. ( tussen 6mm en standaard bedoel ik dan)

Thnx voor de info, ik ga binnenkort ook de "70" proberen! :}
Kroonplaat laat ik voor wat t is, bij mijn vorige fiets (FZR600) vond ik
hem na het laten zakken ook al wat onstabieler worden en de R6 is dat
van nature toch al een beetje aan de voorkant.
 
Als je dan toch een wat sneller steurende motor wil hebben en andere banden neem dan de nieuwe pilot power , zijn veel sneller warm dan de pilot sport , slijtage is goed , grip is uitstekend en in de regen zijn ze erg goed , ook is het profiel van de voorband wat spitser , hierdoor licht de motor sneller op z`n zij en is stabieler in de bocht .
Ik heb ze ook en ben er erg tevreden mee , nog een advies , bel een beetje rond voor de prijzen , er zit een groot verschil tussen en afdingen helpt soms ook !
Voorbeeld : vraagprijs bij de dealer achterband was 285 incl. en na afdingen 235 , voorband - was 185 en na afdingen kwam ik op 150 - toch aardig wat benzine geld gespaard !
sukses .
 
Als je dan toch een wat sneller steurende motor wil hebben en andere banden neem dan de nieuwe pilot power , zijn veel sneller warm dan de pilot sport , slijtage is goed , grip is uitstekend en in de regen zijn ze erg goed , ook is het profiel van de voorband wat spitser , hierdoor licht de motor sneller op z`n zij en is stabieler in de bocht .
Ik heb ze ook en ben er erg tevreden mee , nog een advies , bel een beetje rond voor de prijzen , er zit een groot verschil tussen en afdingen helpt soms ook !
Voorbeeld : vraagprijs bij de dealer achterband was 285 incl. en na afdingen 235 , voorband - was 185 en na afdingen kwam ik op 150 - toch aardig wat benzine geld gespaard !
sukses .


Heb ze ook onder de SV liggen... Sturen heeerlijk, en slijten naar mijn idee niet hard. Heb er gelijk mijn eerste kneedown mee gedaan, banden geven geen krimp en warmen goed op. En rullen niet raar ofzo (tenzij je vering k*t staat ofzo |( ).
 
Terug
Bovenaan Onderaan