Beste banden voor de ZAC (grip/levensduur)

Daarom leken ze me ook een aardig alternatief, aangezien ik geen extra set velgen heb om andere banden gemonteerd mee te nemen. Uiteraard blijft het dan wel een consessie. Ik vind het ook waardevol om meerdere ervaringen te horen.
Heb zelf net een setje Diablo's gekocht voor de Regenwedstrijden vd ZAC! :)
 
Ikke wel.... ;)

Maar anders koop je mijn gebruikte gebruikte banden toch kun je zeker nog wel een dagje op rijden als je rustig aan doet.

Je kunt het ook zo zien, goedkope banden is minder grip, is eerder in de grind bak of nog erger een high sider, en dat is nog duurder. dus....

Maar ik krijg nog een hellllllee partij gebruikte SC van een race team wat er maar een paar rondjes op rijd ik heb afgelopen jaar er op gereden en het scheelt me gewoon 100 euro per dag want of ik nou een nieuw setje er op leg of een gebruikt setje. ik rij er max een of als ik geluk heb 2 dagen met een achterband en dan is hij op.

Maar ik heb binnen kort weer een helle partij voor me zelf en voor enkele andere en denk dat ik zeker diverse setjes over heb, heb je intresse stuur maar effe mailtje dan laat ik je het weten als ik ze binnen heb.

Ja Antoine leg voor mij maar een setje of 5 apart voor op m'n nieuwe R1 2003 :P gisteren opgehaald.
 
Ik heb het antwoord en zit hier zelf ook aan te denken!

Dunlop 208GP. Bij afname van 5 sets: €230,- per set bij Ben-Jan motoren te Ridderkerk zonder verplichtingen! Dunlops behouden hun grip langer, betere stuureigenschappen maar de vering is iets moeilijker af te stellen.

Die wil ik ook wel eens proberen maar gezien de levensduur van die dingen heb ik geen vijf setjes nodig. Mensen met mijn snelheid doen vijf dagen met de 207 gp zegt men, maar laten we uitgaan van 4 dagen. Ik koop ze bij voorkeur bij Ger1ben maar volgens mij is er heel moeilijk aan te komen. Mocht hij ze niet kunnen leveren dan kunnen we misschien met een aantal man vijf setjes kopen om te proberen.
 
Die wil ik ook wel eens proberen maar gezien de levensduur van die dingen heb ik geen vijf setjes nodig. Mensen met mijn snelheid doen vijf dagen met de 207 gp zegt men, maar laten we uitgaan van 4 dagen. Ik koop ze bij voorkeur bij Ger1ben maar volgens mij is er heel moeilijk aan te komen. Mocht hij ze niet kunnen leveren dan kunnen we misschien met een aantal man vijf setjes kopen om te proberen.
ik heb wel interesse
 
Heb nog wat Michelin Pilot Race banden liggen.

2x nieuwe achterband 180-55-ZR17

1 set gebruikt
120-70-ZR17 + 180-55-ZR17

Superbandjes...
Maar over in verband met overstap...
 
Heb nog wat Michelin Pilot Race banden liggen.

2x nieuwe achterband 180-55-ZR17

1 set gebruikt
120-70-ZR17 + 180-55-ZR17

Superbandjes...
Maar over in verband met overstap...
Scherpe prijs :?


Ik probeer de Dunlops tijdens de speedweek maar dan van 3 jaar oud. Als het bevalt dan heb ik er een optie bij :)
 
Banden 3 jaar oud???

Lijkt me beetje oud voor circuit banden...
Hier zit geen siliconen-laag op voor de houdbaarheid......
Spannend....

Banden die ik heb liggen:
achterband 140euro

gebruikte set 100euro
 
Ik heb het antwoord en zit hier zelf ook aan te denken!

Dunlop 208GP. Bij afname van 5 sets: €230,- per set bij Ben-Jan motoren te Ridderkerk zonder verplichtingen! Dunlops behouden hun grip langer, betere stuureigenschappen maar de vering is iets moeilijker af te stellen.

Zoals Ferry al zei,Dunlop 208GP zijn banden met best wel veel grip en slijten niet zo snel. Wel moet je vering goed afgesteld staan. Tevens heb je nog verschillende gradatie in compound bij Dunlop, maar dan wordt de prijs ook duurder. Heb in het begin van het seizoen met Dunlops 208GP gereden en bevielen prima. Echter wilde ik ook eens een keer een andere band proberen. Heb toen Metzlers Rensport gemonteerd, en had duidelijk meer grip bij extreme hellingshoeken t.o.v. Dunlops en ook de richtingstabiliteit vond ik beter.
Tijdens de laatste ZAC race op Assen van 18 septemebr had ik Metzlers racetec erop zitten, wat een band en wat een grip, en is de slijtage een stuk minder dan de Rennsport. ook bij Metzlers is het belangrijk dat de vering goed moet staan, want anders is de band zo weg.
Banden zijn naar mijn mening iets persoonlijk, je moet alles gewoon een keer uit proberen en dan je keus maken, en wat wil je uitgeven.
Ik ben geen voorstander van gebruikte banden, dus voor mij is het altijd nieuw.
Succes met je keus, Yama R6 zac.nr344
 
Bedankt, ik heb er weer echt zin in. Hoe is het met je schouder?
en had je toevallig nog die bokkies van Anoine en mij in je bus staan?
Gaat gelukkig alweer beter!

Wat betreft je bokkie's heb je pech,ze stonden er niet in !!

Heb jij die 20 Liter can nog voor me??
 
Die banden van 3 jaar oud zijn opgeslagen geweest bij Dunlop dus ik vertrouw erop dat ze goed zijn. Ga het gewoon proberen tijdens de Speedweek. Die ene voorband en 2 achterbanden zijn in 2 dagen op.

Ik hoop dat het goed gaat........wil em niet weer in 1 keer kwijt zijn :(
 
Ja Antoine leg voor mij maar een setje of 5 apart voor op m'n nieuwe R1 2003 :P gisteren opgehaald.

Is goe ga ze dit weekend halen had hem vandaag aan de telefoon en had het over 20 setjes....maar ik neem alles mee dus komt goe....

Heb trouwens mijn blade ook verkocht.
Eeeen 2003 R1 ... toemaar...
Mmmm daar moet ik toch boven uit kunnen....

Welke vinden jullie het mooiste.. ?

gsxrgrood.jpg
.

gsxrgzwart.jpg
.
 
Laatst bewerkt:
Vette Soes :} En nou een beetje gasgeven hè.... aan de motor kan het niet meer liggen ;)
 
Gaat gelukkig alweer beter!

Wat betreft je bokkie's heb je pech,ze stonden er niet in !!

Heb jij die 20 Liter can nog voor me??
Jazeker, moeten we even regelen

Is goe ga ze dit weekend halen had hem vandaag aan de telefoon en had het over 20 setjes....maar ik neem alles mee dus komt goe....

Heb trouwens mijn blade ook verkocht.
Eeeen 2003 R1 ... toemaar...
Mmmm daar moet ik toch boven uit kunnen....

Welke vinden jullie het mooiste.. ?

(Afbeelding).

(Afbeelding).

Mooi hoor, ik vindt ze allebei mooi!! ik zou ook wel zulke kleuren op mijn motor willen :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan