Beste banden voor de ZAC (grip/levensduur)

CrashHouse

Die hard MF'er
22 feb 2003
312
0
Nederland
Afgelopen jaar was een proefjaar om te kijken of we volgend jaar mee gaan rijden in de ZAC. Momenteel ziet het er wel naar uit dat we in 2005 met de bende gaan rijden. (Als de regering niet verder doordraaft.) Het enige wat mij tegen is gevallen is de bandenslijtage. Dit jaar heb ik gemiddeld een a anderhalve dag gedaan met een setje banden (supercorsa's). Begrijp me niet verkeerd, ze bevallen qua grip en rijvertrouwen zeer goed, maar zo wordt incl. eventuele trainingen 2005 wel een erg duur jaar. Welke banden benaderen de supercorsa's of pilots race qua rijeigenschappen, maar gaan ff wat langer mee?

Alle suggesties zijn welkom.

CrashHouse
 
Hmmm, geen flauw idee. Maar misschien kun je met SC3's gaan rijden, die zijn harder en slijten minder. Voor circuitdagen koop je dan gewoon slicks. Al met al zul je dan iets goedkoper uit zijn.

En ja, racen is gewoon duur.
Tot in de ZAC ;)
 
Ligt ook een beetje aan je rijstijl crashouse :+

Maar de SC/Rennsports zijn gewoon de beste mijn inziens!

De Mich.Pilots Race gaan wat langer mee maar zijn ook wat duurder!

Enja racen is gewoon duur vooral een heel seizoen! ;(
 
Heren,

Uiteraard is mij bekend dat wij met ons allen niet de meest economische hobby bedrijven, doch lijkt het me een nuttige bezigheid om de komende periode te orienteren hoe het een en ander financieel gezien wat efficienter en economischer kan, zonder enige afbreuk aan rijplezier of veiligheid. Al is het alleen maar om met het onderwerp motorsport bezig te blijven de komende donkere en natte maanden... snik.

Ja mijn medehobbieisten, het worden een paar lange maanden o-)

(Ger1ben zou in oktober gaan inventariseren he?)

Als het goed is in maart 2005 weer lekker :]
 
Ikke wel.... ;)

Maar anders koop je mijn gebruikte gebruikte banden toch kun je zeker nog wel een dagje op rijden als je rustig aan doet.

Je kunt het ook zo zien, goedkope banden is minder grip, is eerder in de grind bak of nog erger een high sider, en dat is nog duurder. dus....

Maar ik krijg nog een hellllllee partij gebruikte SC van een race team wat er maar een paar rondjes op rijd ik heb afgelopen jaar er op gereden en het scheelt me gewoon 100 euro per dag want of ik nou een nieuw setje er op leg of een gebruikt setje. ik rij er max een of als ik geluk heb 2 dagen met een achterband en dan is hij op.

Maar ik heb binnen kort weer een helle partij voor me zelf en voor enkele andere en denk dat ik zeker diverse setjes over heb, heb je intresse stuur maar effe mailtje dan laat ik je het weten als ik ze binnen heb.
 
@Hans

ik heb laatst met SC's in de regen gereden, dat leek wel ijsspeedway zonder spijkers |(

[me]dannon verloor toen ook wel een pietsie olie maar dat terzijde O-)
[/me]


Heeft het zin om een extra setje velgen aan te schaffen met gewone straatbanden voor als het regent en zo ja welke komen het beste in aanmerking?
 
@Hans

ik heb laatst met SC's in de regen gereden, dat leek wel ijsspeedway zonder spijkers |(

[me]dannon verloor toen ook wel een pietsie olie maar dat terzijde O-)
[/me]


Heeft het zin om een extra setje velgen aan te schaffen met gewone straatbanden voor als het regent en zo ja welke komen het beste in aanmerking?

Tja, SC's zijn niet echt gemaakt voor in de regen, maar met een beetje beleid kan het best wel. Extra velgen aanschaffen met wegbanden is wel een optie, ik heb ze ook. Alleen heb ik er regenbanden opzitten die in de ZAC (nog) niet gebruikt mogen worden. Ik heb geen ervaring met straatbanden, maar de meeste gebruiken diablo's geloof ik.
 
Laatst bewerkt:
Ikke wel.... ;)

Maar anders koop je mijn gebruikte gebruikte banden toch kun je zeker nog wel een dagje op rijden als je rustig aan doet.

Je kunt het ook zo zien, goedkope banden is minder grip, is eerder in de grind bak of nog erger een high sider, en dat is nog duurder. dus....

Maar ik krijg nog een hellllllee partij gebruikte SC van een race team wat er maar een paar rondjes op rijd ik heb afgelopen jaar er op gereden en het scheelt me gewoon 100 euro per dag want of ik nou een nieuw setje er op leg of een gebruikt setje. ik rij er max een of als ik geluk heb 2 dagen met een achterband en dan is hij op.

Maar ik heb binnen kort weer een helle partij voor me zelf en voor enkele andere en denk dat ik zeker diverse setjes over heb, heb je intresse stuur maar effe mailtje dan laat ik je het weten als ik ze binnen heb.

Hebbie nog leuke liggen ?
 
...maar gaan ff wat langer mee?

Al Avon geprobeerd?

Azaro-ST-AV46.jpg


;)
 
In theorie hebben "wij" helemaal geen SC's of rennsports nodig .... zolang lullo's als v/d goorbergh en consorten op standaard motoren waar ie 10 rondjes mee rijd al dik onder de 1.30 rijd op Assen is de grip van bijvoorbeeld BT014,Pilot sport of diablo's dus duidelijk erg goed ....en die gaan toch echt wel lang mee


Ik kom op zandvoort mensen tegen die SC's voelen glijden terwijl ze rondetijden rijden van 2.30-2.40 en ik zie mensen daar met Diablo's rijden die onder de 2.10 rijden ....



wat is wijsheid ..........
 
Heb tijdens de laatste wedstrijd van Club MET met een Diablo achter gereden. Prima grip, geen extreem slijten op de rechterkant, ziet er na de wedstrijd nog prima uit em met dat soort profiel mag het al eens een paar druppels regenen, je hoeft niet onmiddellijk van het gas af. Tijden lagen ook niet hoger dan anders (1'51")
 
Ik was ook een klein beetje nieuwsgierig of er mensen zijn die hard rijden en rijden op de Michelin Pilot Powers?
 
Michelin pilot power reed er de laatste endurance mee rondjes van 2.05 waren geen probleem.op zandvoort.
en ik gebruik ze als regen banden (werkt ook goed) :]
 
Ik heb het antwoord en zit hier zelf ook aan te denken!

Dunlop 208GP. Bij afname van 5 sets: €230,- per set bij Ben-Jan motoren te Ridderkerk zonder verplichtingen! Dunlops behouden hun grip langer, betere stuureigenschappen maar de vering is iets moeilijker af te stellen.
 
Michelin pilot power reed er de laatste endurance mee rondjes van 2.05 waren geen probleem.op zandvoort.
en ik gebruik ze als regen banden (werkt ook goed) :]

Daarom leken ze me ook een aardig alternatief, aangezien ik geen extra set velgen heb om andere banden gemonteerd mee te nemen. Uiteraard blijft het dan wel een consessie. Ik vind het ook waardevol om meerdere ervaringen te horen.
 
Ik heb het antwoord en zit hier zelf ook aan te denken!

Dunlop 208GP. Bij afname van 5 sets: €230,- per set bij Ben-Jan motoren te Ridderkerk zonder verplichtingen! Dunlops behouden hun grip langer, betere stuureigenschappen maar de vering is iets moeilijker af te stellen.
Ik wil best een keertje proberen iets anders dan sc's.
Wat zouden ze bij De Bandenman kosten (208GP)?
 
Rijder:Arno vischer
Motor:Kawasaki ZX636(2003),verder geheel standaard op een persoonlijke afstelling na
Circuit: Zolder
Jaar: 2003
Rondetijd:1.43
Banden:Michelin pilot sport ;)

Zet Rossi erop en hij rijd nog harder,met die banden.

Het zit voornamelijk tussen de oren.
Ik rijd sc-banden omdat zij weing kosten,niet omdat ik ze nodig hebt(net als velen anderen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan