Beste banden voor Honda CB750

1 apr 2010
85
0
Hoi. Mijn achterband is bijna aan vervanging toe. Nu zit er een Dunlop GT 501 op. Hebben jullie nog tips voor eventueel een andere type of is deze al prima voor de CB750?
Ik rij zo rond de 20.000km per jaar en één jaar zou die dus liefst mee moeten gaan.

Trouwens, is het aan te raden om altijd dezelfde type voor en achter te hebben?

Alvast bedankt,
Groetjes
 
Bedankt voor de reacties. Ok, stel ik zal dus van mijn huidige GT501 op de BT45 overgaan. Kan ik dan eerst alleen mijn achterband vervangen en dan later pas, als die ook op is, mijn voorband of is dit niet aan te raden?
 
Mwa ik heb op mijn cb ook die gt501 liggen ben er wel over te spreken. Als ze een beetje warm zijn rijd ik de stepjes aan de grond. En nadeel ze slijten nogal heb jij dat ook? Met zowel voor als achterband zo'n 7 a 8k gereden. Zouden die BT45 langer meegaan?
 
2 verschillende merken heeft mij nog nooit problemen opgeleverd.
BT45 doe ik ongeveer 8000kms mee (achter) 13000 (voor).
Vrouw 12000 achter en 18000 voor, snap er zelf helemaal niets van O-)

Voorband is echter wel erg gevoelig voor "cuppen" , tijdens het rijden geen last van (merkbaar).
 
Laatst bewerkt:
2 verschillende merken heeft mij nog nooit problemen opgeleverd.
BT45 doe ik ongeveer 8000kms mee (achter) 13000 (voor).
Vrouw 12000 achter en 18000 voor, snap er zelf helemaal niets van O-)

Voorband is echter wel erg gevoelig voor "cuppen" , tijdens het rijden geen last van (merkbaar).

Zou het toch aan het rechthandje liggen? O-) Zowel draaien als knijpen. :P

Dan zal zo'n BT45 bij mij ook wel net zo hard slijten denk ik.
 
En nadeel ze slijten nogal heb jij dat ook?

Kan ik helaas niks over zeggen want ik heb de motor nog niet lang en ben pas 3k kilometer gereden.

Op basis van jullie info, wat testberichten en een shoppingtocht kun je dus concluderen, dat de GT501 en de BT45 ongeveer hetzelfde kosten en ook zo min of meer dezelfde rijeigenschappen hebben, maar de BT45 dus net ietsje langer meegaat?
Kennelijk hebben ook meer mensen de BT45 op... er was wel een aanbieding voor deze band bij een online shop... :o) dus wellicht eens proberen.
Bedankt iig voor de moeite!

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Metzeler lasertec is ook een favoriete band bij deze fietsen. Voorband slijt dan ieder geval normaal af zonder cuppen.

Dat cuppen bij de Bridgestones kun je verminderen door de bandenspanning wat op te voeren. maar als ze al gecupt zijn heb je daar niets meer aan.
Dunlop is ook geen aanrader... Voorband cupt ook en geeft minder grip en minder feedback.
 
Het is een wat oud onderwerp, maar ik heb met precies dit te maken gehad. Ik heb een CB750 Nighthawk en daar wordt de BT45 voor aangeraden. Maar dat is een ouderwetse diagonaalband en ik was er niet tevreden mee. Slijt snel, rijdt matig. Na veel research heb ik nu voor een BT023 en achter een BT021 en dat maakt dat de motor echt VEEL beter in de bochten ligt.
Het issue is dat voor mijn CB de achtermaat 140/70-17 is wat alleen in BT045 te krijgen is. Maar je kunt echt zonder problemen een 150/70-17 achterop leggen wat een normale maat is in moderne banden.
En luister niet naar dat geklets van op een oude motor horen ouderwetse banden. Radiaalbanden zijn gewoon beter en doen het prima op mijn ouwe hok.
 
Het is een wat oud onderwerp, maar ik heb met precies dit te maken gehad. Ik heb een CB750 Nighthawk en daar wordt de BT45 voor aangeraden. Maar dat is een ouderwetse diagonaalband en ik was er niet tevreden mee. Slijt snel, rijdt matig. Na veel research heb ik nu voor een BT023 en achter een BT021 en dat maakt dat de motor echt VEEL beter in de bochten ligt.
Het issue is dat voor mijn CB de achtermaat 140/70-17 is wat alleen in BT045 te krijgen is. Maar je kunt echt zonder problemen een 150/70-17 achterop leggen wat een normale maat is in moderne banden.
En luister niet naar dat geklets van op een oude motor horen ouderwetse banden. Radiaalbanden zijn gewoon beter en doen het prima op mijn ouwe hok.

Volgens mij is een Nighthawk achter veel breder dan een bol d'or. Dus jij hebt veel meer ruimte voor een bredere band. Het breedste wat ik onder een standaard bol gezien heb is 130.
 
Terug
Bovenaan Onderaan