Wat is de betere benzineslang voor E5/E10
Ik heb 2 jaar geleden een benzineslang gekocht en die lost op in de benzine.
In Spanje heb ik een motor staan waarvoor ik die slang gekocht heb.
Nu liep die soms al ineens beroerd maar een paar weken terug kreeg ik bericht dat die motor naar benzine stinkt.
(Hij wordt af en toe gebruikt)
Na oliepeilen bleek het carter vol te staan dus de vlotters lekken.
Niet zo vreemd want ik kreeg deze foto.
Die slang is gewoon aan het verteren.
Eerst dacht ik nog misschoen dat de spaanse pomphouder loopt te sjoemelen want al eerder had ik met een andere motor problemen met de peut.
Maar nu ben ik bezig met een motor en daarvoor gebruik ik dezelfde slang.
Deze motor liep perfect maar vandaag had ik startproblemen.
Toen ik in het brandstofreservoir keek zag ik zwarte drap/korrels.
De slang lost dus gewoon op door de benzine.
Ik heb vorige week een voorraadje Duitse E5 in geslagen en deze benzine zit/zat in het tankje.
Onderstaande foto is de gebruikte slang waarvan je aan zou mogen nemen dat deze benzinebestendig is.
Maar waar moet je nu precies op letten bij de aankoop van een goede benzineslang?
Een transparante slang lijkt mij een goede maar is niet bestand tegen hitte dus kan zo smelten met alle gevolgen van dien.
Bij andere zie ik codes waarvan ik echt de betekenis niet weet
Waar moet ik op letten om de juiste benzineslang te kopen?
Ik heb 2 jaar geleden een benzineslang gekocht en die lost op in de benzine.
In Spanje heb ik een motor staan waarvoor ik die slang gekocht heb.
Nu liep die soms al ineens beroerd maar een paar weken terug kreeg ik bericht dat die motor naar benzine stinkt.
(Hij wordt af en toe gebruikt)
Na oliepeilen bleek het carter vol te staan dus de vlotters lekken.
Niet zo vreemd want ik kreeg deze foto.
Die slang is gewoon aan het verteren.
Eerst dacht ik nog misschoen dat de spaanse pomphouder loopt te sjoemelen want al eerder had ik met een andere motor problemen met de peut.
Maar nu ben ik bezig met een motor en daarvoor gebruik ik dezelfde slang.
Deze motor liep perfect maar vandaag had ik startproblemen.
Toen ik in het brandstofreservoir keek zag ik zwarte drap/korrels.
De slang lost dus gewoon op door de benzine.
Ik heb vorige week een voorraadje Duitse E5 in geslagen en deze benzine zit/zat in het tankje.
Onderstaande foto is de gebruikte slang waarvan je aan zou mogen nemen dat deze benzinebestendig is.
Maar waar moet je nu precies op letten bij de aankoop van een goede benzineslang?
Een transparante slang lijkt mij een goede maar is niet bestand tegen hitte dus kan zo smelten met alle gevolgen van dien.
Bij andere zie ik codes waarvan ik echt de betekenis niet weet
- Barstdruk: 60 bar
- Binnen diameter: 8 mm
- Buigradius: 40 mm
- Buiten diameter: 14,6mm
- Gewicht: 110 gram/meter
- Inlage: textiel
- Kleur: zwart
- Slangmateriaal inwendig: NBR
- Slangmateriaal uitwendig: NBR/EPDM, glad
- Wanddikte: 3,2 mm
- Werkdruk: 20 bar
- Temperatuurbereik: -50 tot +80 ºC
Waar moet ik op letten om de juiste benzineslang te kopen?