Beste communicatie motor - motor

Status
Niet open voor verdere reacties.

O.E.B

MF veteraan
3 jan 2009
1.589
0
Vlissingen
Facebook
Wij willen eigenlijk wel een setje om met elkaar te kunnen praten van motor naar motor. Wat zijn jullie ervaringen en welke set is het beste aan te raden?

Grzz
 
Er is op dit forum al eerder over gesproken, waarvoor je inderdaad de zoekfunctie kunt gebruiken. Ik heb zelf de Interphone bluetooth headset. Die werkt onder ideale omstandigheden tot ongeveer 500 meter. Op zich ben ik redelijk tot goed te spreken over de communicatie eigenschappen. Tot redelijk hoge snelheden is er communicatie mogelijk en de batterijen gaan redelijk lang mee. Ik heb er inmiddels een 12v lader bij en kan ze ook onderweg opladen. Het apparaat doet het op dat gebied dus redelijk goed.
Minder is het dat het maar een kanaal heeft. Je kunt dus niet tegelijkertijd communiceren met een andere motor en je navigatiesysteem. Dat is jammer en helemaal vervelend is het dat het apparaat vaak niet automatisch koppelt met het navigatesysteem (als ik niet met een andere motor hoef te communiceren).
De Cardo Scala rider Q2 heeft op het gebied van diverse te combineren functie veel meer te bieden. Naast het bovenvermelde heeft dat apparaat een ingebouwde radio.
Ik zou in ieder geval voor een bluetooth apparaat gaan, want dan ben je niet aan het tobben met allerlei kabels en stekkers.
 
Scala Rider Q2 functioneert redelijk. Goede verstaanbaarheid tot 120 km/u (dit hangt natuurlijk af van motor, helm en rijder). Werkt wel met voice-control, dus soms moet je 3x schreeuwen voor je verbinding hebt en regelmatig ontstaat er spontaan verbinding. Radio heb je eigenlijk niets aan, aansluiting voor je MP3-speler is wel handig.
 
Zelf heb ik een porto met zo'n plak setje in mijn helm, voor de prijs werkt het prima. Boven de 120km/u is het zaak dat het e.e.a. goed voor je mond/oor zit, anders hoor je niets meer.
 
Wil je echt wat degelijks ?
Kijk dan op www.cbshop.com
Marcel heeft diverse oplossingen daarvoor, het is maar net wat je uit wilt geven.
 
Wil je echt wat degelijks ?
Kijk dan op www.cbshop.com
Marcel heeft diverse oplossingen daarvoor, het is maar net wat je uit wilt geven.

+1

Heb zelf een autocom met een kenwood portosetje...glashelder met afstanden van ca. 3-4Km afhankelijk van de omgeving.
Kwaliteit kost overigens wel wat. Het ligt er net aan waar je acceptatiegrens ligt... :)
 
De MF zoekfunctie geeft al 925 resultaten... heb je daar al eens doorheen geneusd? :P

Oh dit zijn weer van die typische antwoorden waar ik nix aan heb... Moet je ook eens ff doorlezen wat die hits geven: resultaten van 2004, 2005 etc... M.a.w. resultaten van 6 jaar oud.

Dan ga je filteren tot een paar maanden geleden en moet je eens kijken wat je overhoudt van die 925 door jou genoemde resultaten...

Dacht ik open een verse, meer up tot date. Maar weet je wat, laat maar...
EDIT: en "beste communicatie motor motor" geeft trouwens niets hoor
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan