Beste elektrische vakantieroutes

010B8514-E922-4F89-8065-EA9A65B01BAE.jpeg


Hier een voorbeeld hoe ChargeFinder je kan helpen.

Het handigst vind ik de optie “route”, (de kronkel rechts bovenaan), je vult twee plaatsen in en hij laat alle gewenste laadpunten daartussen zien.
De lijst links kun je scrollen, die is veel langer. Lastig is dat ie telkens verdwijnt zodra je ernaast klikt.
Elk punt kun je aanklikken waarna de gewenste informatie verschijnt, hoeveel laders van welk bedrijf en hoeveel er beschikbaar zijn, real time.
 
Laatst bewerkt:
Komend weekend de eerste buitenland rit voor mij op de Energica. Eerst naar Koblenz via de snelweg en Zaterdag daar een rondje naar Vianden toe. Zondag weer binnendoor terug.

Normaal was het op Google Maps heenronde en binnendoor met Kurviger wat laten genereren maar nu vergt het wat meer planning.
 
Met ChargeFinder een aantal geschikte laadlocaties uitzoeken en Kurviger daar wat mooie routes tussen laten breien?

Fijne tocht alvast!
 
Met ChargeFinder een aantal geschikte laadlocaties uitzoeken en Kurviger daar wat mooie routes tussen laten breien?

Fijne tocht alvast!
Uiteindelijk veel ChargeMap gebruikt om geschikte laders te vinden. DIe app kon dan de coordinaten naar Kurviger doorsturen zodat ik leuk daar naar toe kon navigeren.


Het is een rit van 1080km naar Koblenz en Eifel geworden
 
Ik ben regelmatig met een Renault Zoe (de 40 kWh versie) naar Brive-la-Gaillarde gereden, en vandaaruit de Dordogne in.

Ik ga er vanuit dat je Nederland wel uit komt :) Mijn route qua laadpalen was:
  1. Total E17/A14 Kalken (tussen Antwerpen en Gent)
  2. BP Corridoor Aire de Wancourt (tussen Lille en Parijs)
  3. Total Aire de Ressons Ouest (laatste keer laden voor Parijs)
  4. Total Aire de Limours-Janvry (net na Parijs)
  5. Aire d'Orléans-Gidy (vlak voor Orléans)
  6. Aire de Salbris-la Doge (tussen Orléans en Vierzon)
  7. Leclerc Saint-Maur (Chateauroux)
  8. Intermarché Limoges
  9. Intermarché Brive-la-Gaillarde
Ik laadde overigens niet overal, maar maakte een keuze, net hoe m'n pet er naar stond. Maar bovenstaande laadpunten reed ik altijd wel langs. Ik gebruik in Frankrijk altijd de Chargemap app, die laat bij veel laadpunten zien, of deze in werking is, of niet.
Maar die weg is mij wel bekend
 
Terug
Bovenaan Onderaan