Beste koop voor mijn geld

@dutch, Bedankt is dat ook weer duidelijk.

@TED, Dat is zeker een mooie motor voor mijn budget.
 
Heey,

Ik ga binnenkort beginnen met mijn motor-rijbewijs en heb dus niet teveel ervaring met motors.

Daarom had ik de vraag wat is een goede starters naked-bike?

Ik had zelf de modellen, Yamaha FZ6 S2 ABS en de Honda cb600F Hornet in gedachten. Maar kunnen jullie eventueel tips geven met welke beter is? of eventueel een andere motor die ik ook zeker moet bekijken?

Alvast bedankt,

Maze


Beter....bij motorrijden moet je niet kijken naar wat beter is...maar wat het mooist is en wat je het meest aanspreekt... :Y !

Ik zeg als je een naked wilt......Ducati Monster :9~
 
Proefrijden is heel belangrijk... Rij ook eens op de Z750 van Kawasaki. Prijstechnisch heel interessant en voor je budget voldoende modellen van rond 2007 te krijgen!
 
Ik ga inderdaad ook naar Kawasaki's kijken. De ER-6N spreekt me ook erg aan.
 
En die Hornet vind ik ook wel een van de mooite, mooie fiets steve ;-)

@steve, Hoe is het geluid van de Hornet?

dankje .

met dempers erin klink die gewoon wat voller en iets harder, maar dat komt omdat deze een E-keur heeft en daarom gewoon overal mee kan rijdne ook in het buitenland en op het circuit.
maar zonder dempers klink die nog voller en veel harder :9~

zo klink die dan ongeveer maar in het echt is het nog harder :9~

gr steve
 
@ TED, mijn budget gaat liggen op zijn max denk ik rond de 6500,- Een nieuw motor is te duur. En ik ga voor een 600cc omdat dat niet te zwaar is. En je kan volgensmij beter beginnen met een 600 dan een 1000cc.

@JAZZUKI, Zijn er voor alle/velen modellen bijpassende uitlaten met beter geluid??? En bedankt voor de link.
In dat geval zeg ik een Suzuki SV 650 S als je een halftop ook mooi vind. Anders natuurlijk een Suzuki SV 650 N. Ze zijn goedkoop, uiterst betrouwbaar en je kunt er lekker sportief mee rijden. (Maar ook toeren) Als je naar een jaartje een beetje tegen de beperking van de vering aankomt dan kun je vervangingsveren plaatsen en dan is het echt een goede stuurfiets. :]

Je hebt er al één vanaf ongeveer 4000,- model 2003+.

Voorbeeldjes van mede MFérs. ;)
Picture%20018.jpg

SV 650 S

full

SV 650 N
 
@Steve, Nog harder! ik vond het op youtube al hard! gaaf!

@Marcie Mark, Toevallig zat gister bij te koop motoren te kijken en kwam de jouwe tegen;) Sorry hij is te duur.

@Lacsap, Bedankt die Suzuki's had ik nog niet zo gezien.
 
Uuuhm even iets over dat proefrijden. Welke volgorde is het beste om te doen? En moet ik ook 1000cc proberen? of die juist niet?

Bijv: eerste de motoren die me erg aanspreken of die juist al laatste?
 
proefrijden gaat je natuurlijk wel iets vertellen maar in jou geval niet erg veel, waarom ga je proefrijden? om te vergelijken en om te vergelijken ga je de verschillende kwaliteiten van de bike tegen elkaar opwegen. Vermits je beginnend motorrijder bent ga je niet de ervaring hebben om de kwaliteiten van de bike naar boven te brengen. zou eerder achter een bike zoeken nu die je wel mooi vind,laag geprijsd ten opzichte van de catalogwaarde,daar een jaartje wat ervaring mee opdoen,genoeg om na dat jaartje echte doelgerichte proefritjes te doen om een juistere keuze te kunnen maken en je bike van nu voor weinig tot geen verlies doorverkopen.
 
Je gaat proefrijden als beginner om gevoel te krijgen met een motor. Kijken hoe lekker je je voelt op een bepaalde motor. De een zit net even wat lekkerder, de ander stuurt net even wat lekkerder. Een ander heeft de koppeling en de rem wat dichterbij of verder weg zitten. Al dat soort kleine dingen.

Als je het mij vraagt zeker belangrijk voor een beginnende bestuurder. Je moet je lekker voelen en het gevoel hebben dat je de motor snel onder de knie krijgt zodat je heerlijk van je eerste jaar kan genieten en ervaring op kan doen.

Zoals ik al eerder aangaf zijn er genoeg modellen waar je op kan proefrijden en sturen. Die SV650N is ook leuk. Erg makkelijk te sturen ook, alleen wel iets minder krachtig als de GSR600 :)

Maar goed iedereen kan zijn eigen bike wel aanprijzen. Nogmaals, ga proefrijden en ga op je gevoel af. Wat voelt het meest eigen.
 
Okey, weer wat wijzer.

Maar proefrijden op een 1000cc niet doen? En een motor kopen van 6000 euro is dat dan overdreven/zonde?
 
Mja, je kan altijd zwaarder kiezen als je dat wilt, maar probeer dat ook eens tijdens het proefrijden dan. Meeste beginnen wel met een 600, gaan dan na een jaar of 2 jaar over op een zwaardere. Zijn gewend geraakt aan de snelheid. Zijn nog jong en gek op snelheid en willen nog sneller kunnen. En dan later komen ze wel weer terug naar een andere bike omdat ze het rechtdoor gaan wel gezien hebben.

En verders, mja is 6000 euro niet zonde. Over het algemeen is een motor een redelijk waarde vast object. Als eenmaal de kop eraf is. Koop dus geen nieuwe als je eerste motor. Je kan naast het gevoel van de motor inderdaad ook even kijken hoe die in de markt ligt en dan weet je dat je er niet heel veel op zal verliezen over een jaar.

Hier moet je het maar weer even mee doen....

Hoe vordert het eigelijk ? komt je rijbewijs al wat dichterbij ?
 
Ja okey.. Mij gaat het niet zo heel erg om de snelheid... Vind het belangrijker dat hij lekker rijdt en zit en er mooi uitziet..

Okey.. En een eerste hands zou zoiezo denk ik net iets te duur worden.. dus een tweede zal het worden!:D

Me rijbewijs is zeker al dichterbij. Volgende maand ga ik beginnen=D

In ieder heel erg bedankt voor je info, heb er erg veel aan gehad.
 
Hoi Maze,

Ik heb als eerste motor een Honda CB600F (Hornet) gekozen.
Je voelt als een vis in het water, zo gemakkelijk rijdt hij!
En hij heeft ook voldoende vermogen, dus je kunt rustig, maar ook snel rijden!
Echt een geschikte motor voor jou!
Heel toevallig ben ik nu na 5 jaar rijden op Hornet op zoek naar een koppelfiets (900 - 1100 cc).

Als je wilt mag je het mijn zwarte Hornet van het jaar 2004 overnemen.
 
Beginnen met een Ducati 916 ofzo. Daarna wil je niets meer anders. Voor weinig heb je een van de mooiste en betrouwbaarste motor.
 
Hoi Maze,

Vier jaar geleden was ik net bezig met lessen en ver voor dat ik m'n eerste examen moest doen. Had ik al een Hornet gekocht. In eerste instantie voor het uiterlijk en omdat ik nogal snel last van m'n rug heb voor de zit houding was het voor mij de ideale motor.

Na twee jaar er veel op gereden te hebben. Ben ik gaan rond kijken voor opvolgers ook van andere merken. Maar toch heb ik nu de nieuwe Hornet gekocht.

Met een rustige toerrit is het goed te doen om relaxed ermee te rijden rond de 5/6000 toeren. Boven de 8 tot 13000 toeren is het gewoon knallen en lachen.

De mijne is ook uitgerust met dezelfde uitlaat (zonder tuutjes dan he..) als die van het filmpje alleen dan ook nog een K&N powerfilter erin.

full
 
@ Cayman, Bedankt voor het aanbod.. maar ik ga eerst nog proefrijden;)

@ Luxer, ik ga toch meer voor een naked... Ik wil juist een nieuwere motor.. en niet een oud lijkende ^^

@ CrazyHornet, dat van die rug is wel mooi.. want ik heb ook redelijk snel last van mijn onderrug.. Maar hij is dus ook geschikt voor touren??? of .. aantal uren achterlkaar er op rijden?
 
Ja hoor, zondag heb ik weer een toertocht in de planning (georganiseerde, ongeveer 150 km van dorp door dorp kachelen). De hele dag erop, tuurlijk wel moe maar geen last van m'n (onder-) rug.

Mijn broer heeft een cbr 600 f, na een uurtje rijden kwam ik er gebroken vanaf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan