Beste Monsterkeuze

MrMostro

Rookie
16 aug 2006
1
0
Apeldoorn
Mijn eerste motor was een Ducati Monster 900Si. Deze was fantastisch en ik heb er veel lol aan gehad.

Deze heb ik vervolgens ingeruild voor een Honda CBR600RR. Een totaal andere motor. Reed prima, maar ik miste de donkere roffel van een Ducati V-twin.

Na meer dan een jaar motorloos te zijn ben ik aan het kijken naar een nieuwe (2e hands)motor. Ik wil weer heel graag een ducati monster.

Die M900Si beviel me erg goed, dus dan zou je automatisch kijken naar een andere M900Si of wellicht een M1000Si of zelfs de MS2R800 of MS2R1000. Maar ook een 2e hands S4 vind ik wel wat.

Ik twijfel wel erg tussen bijvoorbeeld de M900Si/M1000S en de S4 versies. Die hebben echt verschillende blokken (916 blok versus de "normale" 900-1000cc blokken). Ik heb nog nooit op een S4 gereden dus ik kan nu niet inschaten wat het karakter van de motor is. Ik las op internet wel dat deze veel pittiger is en de nijging heeft om snel wheelies te maken.

Wat is nu de juiste keuze en wat zijn de grote verschillen bij de S4 qua bouwjaren (zijn er vanaf 2001). Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen van jullie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan