Beste motor(en) ooit gemaakt

PTDC0008.JPG
 
@ patricZ: Ja, dat denk ik wel. De FJ/XJ serie van Yamaha.
Er zullen ook vast Honda's in aanmerking komen, dan uit de CB 500/600/750? al zijn die meer van voor de jaren 90?

Ik probeer maar voorzichtig een conclusie te trekken hoor.

Grt Fred
 
@ Erik1100s;
Ohw dat weet ik niet. Ik denk dat als de motor zo min mogelijk heeft aan elektronica, injectie, vloeistofkoeling you name it, hoe minder er op zit hoe beter het is. Dan denk ik toch welleswaar aan luchtgekoelde Japanse motoren, rond begin jaren negentig...
Maar dat is wat ik denk hoor, want hoe minder er op zit.... juist ja.

Grt Fred
 
wat is de beste motor. Tja wat doe je ermee en hoe ga je met de motor om en hoe onderhoud je de motor, Ik heb een voorkeur voor de Japanse motoren en als je er goed mee omgaat en onderhoud zijn ze allemaal wel goed lijkt me. Heb zelf 1,2,3en 4 cilinders gehad zowel in lijn als in V vorm tweetakt en viertakt. Met geen enkele motor problemen gehad. Wel had ik zelf voorkeur betreft het rijden ermee. Maar dit is heel wat anders.
 
Bekijk bijlage 1843372
Meest verkochte motorfiets op aarde,
zal wel een reden hebben..
Hij was goedkoop en daardoor bereikbaar voor heel veel mensen

Word nu wel ingehaald door de Chinese en Indiaanse brommers. Kan zelf eerlijk gezegd een simpele <150cc viertakt ook niet als volwaardige motorfiets zien. Met een 50cc tweetakt kun je al gelijkwaardige vermogens halen.

@ Erik1100s;
Ohw dat weet ik niet. Ik denk dat als de motor zo min mogelijk heeft aan elektronica, injectie, vloeistofkoeling you name it, hoe minder er op zit hoe beter het is. Dan denk ik toch welleswaar aan luchtgekoelde Japanse motoren, rond begin jaren negentig...
Maar dat is wat ik denk hoor, want hoe minder er op zit.... juist ja.

Grt Fred
Maar hoe vaak zijn er nou eigenlijk problemen met injectie, enige wat in mij opkomt zijn voertuigen met directe injectie, maar dat is in motorfietsland nog niet aan de orde. Alleen als het kapot kun je er niet veel meer aan doen dan gewoon vervangen.

Vloeistof koeling maakt de motor wel complexer, maar je krijgt er ook een langere levensduur (icm vermogen) voor terug
 
Het probleem is dat we hier denken dat we iets te zeggen hebben op de wereldmarkt. Dan krijg je dus ook dit soort misplaatste ideeën.

Dat Honda'tje is gewoon de beste oplossing voor daar waar 'ie verkocht wordt. En met een paar tig miljoen consumenten dáár tegenover een paar honderdduizend hiér, mag je echt wel zeggen dat we hier sowieso geen gelijk hebben.
 
Het probleem is dat we hier denken dat we iets te zeggen hebben op de wereldmarkt. Dan krijg je dus ook dit soort misplaatste ideeën.

Dat Honda'tje is gewoon de beste oplossing voor daar waar 'ie verkocht wordt. En met een paar tig miljoen consumenten dáár tegenover een paar honderdduizend hiér, mag je echt wel zeggen dat we hier sowieso geen gelijk hebben.
Tang----varken. Beste motor ooit gemaakt? Voor mij dus totaal niet.
 
Voor mij Harley:

- doet het altijd (ondanks alle wilde verhalen)
- behoudt het beste zijn waarde
- eenvoudig en goedkoop zelf te onderhouden
- mankementen blijven doorgaand beperkt tot kleine zaken als lekkages

Bovenstaande geldt niet voor alles na de EVO en versleutelde schijthokken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan