Beste motorband sportief toeren / lichte naked bikes

Status
Niet open voor verdere reacties.

dikkert

MF'er
24 mei 2019
167
115
Clinge
Geachte medemotormuizen,

Voor mn nieuwe MV Agusta 675 brutale 2013 zou ik graag vers rubber hebben, maar ik verdwaal in de overmaat aan banden die aangeboden worden.

Ik vroeg me af wat jullie er tegenwoordig op leggen. Mijn rijstijl zou ik sportief noemen. Op de Breva lukt het me toch vrij gemakkelijk om voetsteunen en uitlaten over de grond te krijgen zonder de motor zijwaarts te parkeren. Daar liggen nu Pirelli sport demons onder waar ik zeer tevreden mee ben. Maar heb op de Breva al verschillende merken/ soorten bandjes gehad en kan eigenlijk op die motor met alles wel uit de voeten. Nu rij ik natuurlijk niet constant GP stijl, en heb al gelezen op internet dat je bij sportievere banden ook echt sportief moet rijden omdat ze anders niet genoeg opwarmen om de optimale grip te krijgen en tot hun recht te komen.

Maar zoals alles in het leven moeten er ergens concessies worden gedaan. Een beetje grip als het nat is, is wel zo lekker. En ik ben van plan om ermee op reis te gaan naar Spanje, dus een goeie 6000km moet er toch wel minimaal inzitten. En dan het liefste ook nog gratis natuurlijk, maar ik heb me er al bij neergelegd dat dat niet echt haalbaar is, dus een budget van ongeveer 300 lijkt me voldoende:??

Voorlopig twijfel ik tussen de:
Bridgestone S21 / BT016 pro / T32
Metzeler Roadtec Z8 / Roadtec 01 SE / Sportec M7 RR

goeie richting? zit mijn band er al tussen? andere ideeën?

PS: de bandjes bestel ik altijd online en leg ik er zelf op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan