Beste motorrijschool in de omgeving van Rotterdam gezocht

Freekie

Rookie
7 mei 2008
1
0
Hallo

Ik ben op zoek naar de beste motorrijschool in de omgeving van Rotterdam.

Iemand die een rijschool weet?

Freek
 
Beste Freek,

Hoewel de term 'beste' nogal subjectief zal uitpakken bij deze en komende reacties ;) , kan ik je wel de rijschool van Marcel Knoop uit Nieuwerkerk a/d IJssel echt heel erg aanbevelen. Echt, een hele fijne vent die je op een rustige manier het motorrijden leert. Zelf waardeer ik zijn rust in het lesgeven enorm in ieder geval. Ik heb hem eerst eens gebeld en een proefles genomen; daarna was het simpel voor mij qua keus.
Op zijn website vind je ook wel wat reacties van tevreden motorrijders die bij hem hebben gelest.

Hij heeft ook niet zo'n 'massa' cq. grote rijschool en dat spreekt mij persoonlijk ook meer aan dan de grotere rijscholen; dat komt overigens meer door mijn negatieve auto les ervaring, bij een grote rijschool in Rotterdam.
Bel hem anders eens op en bekijk of jij het ook leuk vind! google voor info.
 
Zelf gelest bij motorrijschool de Jong op Zuid. Heel toevallig zit deze bij mij om de hoek, maar bleek bij de slagingspercentages op de CBR site ook errug goed te presteren. Heb er altijd errug prettig gelest en ga regelmatig nog ff bij 'em op de koffie; altijd lachen met die vent.
Enige nadeel is dat t n 1 persoonrijschool is dus soms heb je de tijdstippen niet voor het uitkiezen.
 
Ik zou ook eens kijken naar Marcel Knoop in Nieuwerkerk aan den ijssel. Hij heeft zeer veel kennis, goed materiaal en het is gewoon een hele toffe pik die zijn zaakjes op orde heeft.
 
Je kunt het even in het rijlestopic vragen, ik kom daar wel heel vaak Fernando tegen, met positieve reacties! Grtz, Martinus...
 
40 uur bij een ander
18 uur bij Fernando
=58 uur in totaal

Weet jij wel zeker dat je wilt motor rijden :X :X :X


Fernando is inderdaad erg goed, ik heb bij de Hoog gelest in Vlaardingen. Daar komt Fernando vandaan :Y


Hmm ik begrijp hieruit dat je dus niet kunt zien dat er met mijn vorige rijschool iets mis was. Als ik gelijk bij Fernando was gaan lessen was ik in 25 lesuren klaargeweest!

De 40 uur was alleen maar AVB!!!!!!!!!!!! :r :r :r

Ik heb er nu nog spijt van dat ik ooit naar mijn eerste rijschool ben geweest!
Geldtrekkerij was het!!!

PS. Om nog even terug te komen op je opmerking.
Als er iemand 5 jaar over doet om zijn vrouw zwanger te maken, zeg je dan ook tegen hem : "Weet je wel zeker dat je vader wilt worden?"
 
Laatst bewerkt:
Hmm ik begrijp hieruit dat je dus niet kunt zien dat er met mijn vorige rijschool iets mis was. Als ik gelijk bij Fernando was gaan lessen was ik in 25 lesuren klaargeweest!

De 40 uur was alleen maar AVB!!!!!!!!!!!! :r :r :r

Ik heb er nu nog spijt van dat ik ooit naar mijn eerste rijschool ben geweest!
Geldtrekkerij was het!!!

PS. Om nog even terug te komen op je opmerking.
Als er iemand 5 jaar over doet om zijn vrouw zwanger te maken, zeg je dan ook tegen hem : "Weet je wel zeker dat je vader wilt worden?"

_O-

Maar dat is natuurlijk anders he ;)
Ik ken iemand die heeft 70 lessen over haar B-rijbewijs gedaan... Ik kan niet bepaald zeggen dat het een model-rijder is :+
Terwijl dat als iemand 70 keer over iemand heen gegaan is en het nog steeds niet gelukt is wil weer niet zeggen dat hij een slechte vader is... De daad is alleen iets minder :+
Bij +50 lessen wordt eenmaal snel gedacht dat je niet kan rijden :)

Slechte rijschool is wat anders lijkt me zo... Als hun je al 30 lessen extra geven omdat je het volgens hun nog niet goed genoeg kan gaat het hard met het lesaantal :)
 
Laatst bewerkt:
_O-

Maar dat is natuurlijk anders he ;)
Ik ken iemand die heeft 70 lessen over haar B-rijbewijs gedaan... Ik kan niet bepaald zeggen dat het een model-rijder is :+
Terwijl dat als iemand 70 keer over iemand heen gegaan is en het nog steeds niet gelukt is wil weer niet zeggen dat hij een slechte vader is... De daad is alleen iets minder :+
Bij +50 lessen wordt eenmaal snel gedacht dat je niet kan rijden :)

Slechte rijschool is wat anders lijkt me zo... Als hun je al 30 lessen extra geven omdat je het volgens hun nog niet goed genoeg kan gaat het hard met het lesaantal :)


:+ dat met die vader was met een korreltje zout natuurlijk ;)
Nee maar ze hebben me idd door laten lessen en er heel lang over gedaan om het avb examen uiteindelijk aan te vragen.
Ook de sfeer die er daar hing, het leek wel een militaire basis, er kon geen lachje van af.

Uiteindelijk heb ik toen dus ook het AVB examen niet gehaald, omdat ik enorm onzeker werd gemaakt. ( zelfs nog eens op de examendag zelf)

Toen ben ik 3 maanden gestopt, Fernando opgebeld en binnen 2 weken kon ik toen weer op examen(AVB) daar met vlag en wimpel geslaagd.

2 maanden later had ik mijn AVD.

:)
 
rijschool holland! zit in r'dam zuid. dennis is een heel rustige kerel, die de tijd neemt voor elk van z,n leerlingen! (dat is bij de grotere rijscholen wel anders!) n uurtje lessen kan ook gewoon bijna 2 uur duren bij m! (als er geen lessen meer na zijn natuurlijk...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan