Beste remblok keuze

Ferry86

Die hard MF'er
3 mrt 2013
847
0
nispen
Ik ben opzoek naar goede remblokken, ik heb al wat verschillende uitgeprobeerd.
Wat vinden jullie van SBS DS?
Normaal kosten ze voor de r1 360euro en ik kan ze nu nieuw kopen voor 180€

Of raden jullie andere blokken aan voor een r1?

De laatste blokken die ik had waren ebc gpfax en die remde super alleen zijn al versleten na 3dagen rijden en kosten 160€ dus dat vind ik een beetje te gek...
 
Ik heb van een paar mensen al gehoord dat die SBS remblokken heel erg lang mee gaan en stel als je nirmaal 80€ voor een setje betaald en je verslijt er 2 of 3 per seizoen en die dure doe je even lang mee en remmen harder is het geld waard toch
 
ik rij zelf met de sbs dual carbon blokken en deze bevallen mij prima
bijten goed en faden niet. kosten gelukkig ook de wereld niet ( 70 euro per set)
en gaan redelijk lang mee
 
Hoelang doe je daar ongeveer mee blue falcon met die remblokken? Het is toch zo dat je er niet mee in de regen kan rijden en als je een ander soort compound van de remblokken wil dat je de remschijf eerst schoon moet maken tkch?

@roy R ik heb zelf ook die epfa remblokken gehad alleen bij de r1 vond ik ze niet zo eigenlijk, de gpfa hadden meer bijt alleen die slijten als een ziekte...
 
Ik heb er nu SBS 809 DC in zitten, remt als een malle en kosten volgens mij €80,-.
Slijtage kan ik nog niet over mee praten, zitten er nu zo'n 3 circuitdagen in.

Voordat ik ze gemonteerd heb, heb ik alles schoon gemaakt met brake cleaner, op een circuitdag 3 rondes gereden, en rustig ingeremt, daarna de pits ingereden en gekeken of er een carbon laag op de schijven zichtbaar was. Zodra deze laag er goed op zit remmen ze erg goed.
 
Laatst bewerkt:
ik ben geen regenrijder maar vrees dat ik er dit jaar in de zac niet onderuit kom
voor in de regen heb ik sinter blokken want de dual carbon werken inderdaad slecht
in de regen . de meeste van ons ( ik nog niet) hebben een extra set velgen met schijven
voor in de regen dus is het reinigen van je schijven niet nodig .

:W
 
Brembo Z04 is the way to go!
Slijten niet als een malle wat de DC blokken wel doen. Aan het eind van het seizoen ben je daardoor goedkoper uit. Dat is mijn ervaring.
 
ik ben geen regenrijder maar vrees dat ik er dit jaar in de zac niet onderuit kom
voor in de regen heb ik sinter blokken want de dual carbon werken inderdaad slecht
in de regen . de meeste van ons ( ik nog niet) hebben een extra set velgen met schijven
voor in de regen dus is het reinigen van je schijven niet nodig .

:W

Onzin, de Dual Carbon doet het in het nat ook prima. Je moet ze alleen wel echt gebruiken, maar dan ankert het echt wel goed. En ze grijpen ook lekker mild aan, met DS is het dan echt uitkijken...

Vond de DC's top qua prijs/kwaliteit. Maar goed, als je voor "weinig" een set DS kan krijgen gewoon eens proberen zou ik zeggen. Hebben een heel ander karakter als de DC, is maar net wat je prettig vindt. Ze gaan idd. wel lang mee.
 
DS remt echt als een malle, ik wil niet meer anders al kost het wel wat!

:Y is gewoon het beste in mijn ogen. Kost wat maar heb je ook wat. Ze hebben een langere levensduur dan DC. Afgelopen seizoen heb ik ongeveer twee setjes DS opgemaakt in +/- 9 racedagen. Dat red ik met DS niet.

Ik ga dus ook gewoon weer voor de DS.. en als ik jou was zou ik ze direct kopen.

Edit: met DS in de regen rijden is niet zo'n goed idee. Daarvoor zijn ze te goed.... dan lig je zo onderuit.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook SBS DC op de R1 en ook gewoon in de regen, remt super en gaat aardig lang mee.
Ik koop ze altijd bij Diettrich voor 120 euro incl verzenden
 
Rij ook met brembo z04.
Remt meteen als een gek en slijten heel mooi.
Na 20 dagen nog niet versleten.
Zijn wat duurder maar gaan langer mee.
 
Bedankt voor de informatie, ik heb een setje DS besteld.
Ik ben benieuwd hoe ze bevallen, bij endurance doen ze er 8 uur mee dan neem ik aan dat ik er wel 16 uur mee kan doen LoL
 
Hier DC en ook in de regen. 1 setje per jaar.

Ik snap niet hoe jullie zo snel door je blokken gaan. Remmen is angst he ;)
 
DC gaat bij mij gemiddeld zo'n 4 dagen mee maar afgelopen jaar heb ik tijdens een 6 uurs race op de Nurburgring in 1 dag een set weggeremd :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan