Beste schoonmaakspul

pjotrtje

MF'er
14 jul 2005
82
2
Utrecht
Met wat voor spul hebben jullie de beste ervaringen ?

Ik heb een vaag merk ontvetter, maar die werkt super voor mijn kappen. Alleen ik weet niet hoe je de brug etc goed kan schoonmaken.
 
volgens mij zijn hier al aardig wat onderwerpen over geopent... misschien iemand een linkje?
 
om ketting vet e.d. weg te halen gebruik ik altijd WD40.

echt top spul :}

full



WD40 :}
 
Gewoon een sopje :? en daarna iets met siliconen.

Ikzelf poets eigenlijk nooit.
 
Voor teer vlekken kan je lamp olie gebruiken })

En niet alleen teervlekken.... Lijmresten van stickers, aangekoekt kettingvet. Alle vettigheid verwijder ik met lampolie. Ook wat op m'n kuipdelen zit. Werkt perfect en kost geen drol..... :z Plastic delen maak ik weer als nieuw met siliconenspray.
 
Ik sproei mijn motor onder met een sopje van Bell Ray, even laten staan, daarna afspoelen met de tuinslang, drogen en klaar. Gelukkig heb ik een zwart blok onder mijn Harley, dat spuit ik nog ff in met een siliconen spray en dan ben ik echt klaar. 2 keer per jaar ff de tank, de spartborden en de dempers in de was en klaar. Niet te veel aandacht aan het wassen/poetsen schenken, lekker rijden. :]
 
Ik gebruik voor het schoonmaken vaak een clean and polisch spray van Honda. Werkelijk topspul. Alle vettigheid gaat van de motor af en hij gaat er mooi van glimmen.

ELF76
 
Terug
Bovenaan Onderaan