Beste team?

teQuilla

Rookie
9 aug 2008
3
0
Roosteren
Beste MF members,
Ik ben dit topic gestart met de gedachten, dat ik benieuwd was wat jullie het beste team vinden in de koningsklassen van MotoGp.
Dat kan natuurlijk qua prestatie maar ook gewoon teamverband.

PRESTATIE:
Ik vind het Fiat Yamaha team (Lorenzo & Rossi) momenteel het beste qua prestatie.
Jammer dat Melandri zich zo laag classificeert, anders was het team van Ducati het te kloppen team.
Jorge Lorenzo begon ijzer sterk (vooral als Rookie) in het begin van het seizoen.
Na zijn crash gaat 'ie steed meer berg afwaards.
Ben benieuwd hoe deze man in 2009 zal presteren.

Teamverband
Qua teamverband vind ik meerdere teams :
Fiat Yamaha, Repsol Honda zijn de enige die me een beetje te binnen schieten nu.
Ducati geeft in mijn ogen te veel aandacht aan Stoner.
Dat is natuurlijk nodig als je mee aan de top doet, maar Melandri verdient véle malen beter imo.
Vorig jaar vond ik het teamverband van Suzuki erg sterk.
John Hopkins en Chris Vermeulen waren 2 handen op 1 buik zogezegt.

Nu jullie meningen hierover,
Discussie mag , Haten niet
 
Hmmm als we merk-breed kijken geef ik twee duimen aan Yamaha, want zowel het fabrieksteam als het klantenteam presteert subliem. Edwards en Toseland doen het uitstekend en alle Yamaha rijders staan gewoon in de top 10.

Honda doet ook goede zaken, hoewel met name Hayden toch moeilijkheden lijkt te hebben en Pedrosa maar niet op die hoogste trede lijkt te kunnen komen (voor het kampioenschap dan, niet voor individuele wedstrijden).

Maar goed, ik zeg geloof ik niks bijzonders, want Yamaha en Honda staan ook 1 en 2 in het fabrieksklassement én het teamklassement...
 
idd als fiat zijn 2e piloot iets minder crashte stak fiat yamaha er stukken bovenuit.van repsol als team verwacht ik veel volgend jaar dovi en pedrosa zijn gewoon erg constante piloten
 
inderdaad Tech 3, gewoon beter dan Suzuki en Kawasaki en dat als klantenteam, verder vind ik het jammer dat Gresini niet mee kan doen om podiumplaatsen terwijl Dovi op zijn Scot dat wel kan
Repsol vind ik matig presteren, Hayden mijn favoriet loopt te kloten met zijn motor, en Pedrosa gaat steenhard maar ligt er gewoon teveel naast en kan niet duelleren.

Aan het eind van de rit, Rossi Kampioen.
 
Nou dat van Rossi kampioen weet ik nog niet, ook hij kan gewoon een keer uitvallen en dan is alles weer mogelijk.
Maar vindt dat Dani op de Repsol wel weer goed presteert, denk gewoon dat het tijd is voor Hayden om een ander team te gaan zoeken en het zou me niet verbazen als hij volgend seizoen naast Hopkins op de Kawa zit.
 
Laatst bewerkt:
Nou dat van Rossi kampioen weet ik nog niet, ook hij kan gewoon een keer uitvallen en dan is alles weer mogelijk.
Maar vindt dat Dani op de Repsol wel weer goed presteert, denk gewoon dat het tijd is voor Hayden om een ander team te gaan zoeken en het zou me niet verbazen als hij volgend seizoen naast Hopkins op de Kawa zit.


:^

rossi gaat het worden voor dit jaar... :Y

over hayden ben ik het met je eens...aan de ene kant hoop ik er eigenlijk wel een beetje op, misschien dat het hem dan wat beter af gaat
 
Ik vind dat tech 3 het beste team is met de riders die veel met elkaar overleggen. Want Edwards helpt toseland heel erg veel volgens mij en denk dat je daar ook een zeer goede steun aan hebt als je net nieuw bent in de koningsklasse. Edwards en toseland deden in het begin zeer goed en nog steeds.

Repsol honda vind ik dat Pedrosa het zeer goed doet, maar hayden helaas minder. Daardoor vind ik het wel jammer dat hayden het zo slecht doet. Maar hij moet zijn rijstijl helemaal veranderen en dat vind ie volgens mij heel moeilijk.

Suzuki vind ik dit jaar heel laag presenteren helaas. Vind dat ze beide goed kunnen rijden, maar niet erg goede resultaten neer zetten en ben toch wel fan van ze.

Kawasaki doet het helemaal slecht dit jaar. Hopkins die zeer geblesseert is en West die geen vertrouwens krijgt in de motor net zoals Hopkins. Zeer jammer van Hopkins, want die deed het vorige jaar nog zo goed bij suzuki.

Ducati vind ik zeer goed, maar ook weer helaas van Melandri.

Zo kan ik doorgaan, maar denk dat elk team wel zo zijn eigen min punten heeft en die kunnen goed of slecht zijn voor het team. Maar zo kunnen ze wel beter worden van de min punten die ze hebben.
 
Een mooie discussie dit, zeker omdat de prestaties van een (kampioens)team van zoveel verschillende factoren afhangen. Bij deze review ik even de topteams, vanuit mijn positie en mening. Vanavond, morgen of op een elder tijdstip zal ik de overige teams ook reviewen, gewoon omdat ik dat leuk vind om te doen. Echter wel in een andere post zodat je een overzichtje krijgt van de topteams, middenmoters, en slechtscorenden. :)

Fiat Yamaha Team
Levert goed werk, met twee gemotiveerde coureurs en twee teams waarin alles lijkt te kloppen. De Yamaha M1 is dit jaar sowieso fantastisch en dat blijkt wel uit het feit dat dat beide heren goed weten te scoren met twee verschillende bandenmerken.
Lorenzo crasht vanaf Frankrijk net even wat te vaak, wat dan ook tot 3 DNF's en 1 DNS heeft geleid. Misschien wat te enthousiast begonnen? Minpuntje is dat er nagenoeg geen overleg mag en kan plaatsvinden tussen beide coureurs omdat men op twee verschillende merken banden rijdt.

Repsol Honda Team
De jongeling Dani Pedrosa is zeer goedscorend bezig dit jaar, en het gaat volgens mij niet lang duren of hij bezorgt Repsol Honda na Rossi en Hayden weer een wereldtitel. Hij is een harde werker, en heeft weinig op met grappen en grollen en houdt ervan om een race te domineren.
Dit voldoet perfect aan het plaatje wat het Repsol Honda Team wil zien. Nicky Hayden daarentegen presteert sinds de invoering van de 800cc machines maar mondjesmaat, en kwam weer een beetje op stoom toen hij de beschikking kreeg over het niewe Honda systeem met pneumatische klepbediening.
Dit zorgde er in Assen echter wel voor dat zijn machine in de laatste bocht voor Start en Finish stil kwam te liggen, en de michelins onder zijn machine schenen in Amerika ook niet het werk te moeten doen, wat ze eigenlijk zouden moeten. Ook is er volgens mij nagenoeg geen overleg tussen Dani Pedrosa en Nicky Hayden.

Nicky Hayden, wereldkampioen van 2006. Misschien een ander team, of een andere klasse met een hoger CC-inhoud een optie?

Marlboro Ducati Team
Wie Ducati zegt, zegt Stoner en wie Stoner zegt, zegt Ducati. Dat is een statement waar Ducati de afgelopen 1,5 jaar hard aan gewerkt heeft en dat doel is zondermeer behaald. Als alles klopt tussen banden, rijder en machine is het een wedstrijd om de tweede plaats aangezien Casey Stoner met de noorderzon vertrokken is. Dat dit voor de fan saai, en voorspelbaar is doet niets af aan het feit dat dit team haar zaakjes prima voor elkaar heeft.
Althans, voor deze rijder in een goede bui. Als het niet wil met Stoner slaat hij op slot, werkt niets meer en zijn de prestaties evenredig aan zijn depressieve bui. Een goed voorbeeld hiervan zijn Jerez en Estoril van dit seizoen. Echter is Stoner net als Pedrosa een hardwerkende man, en dat heeft zich in de loop van dit seizoen uitbetaalt in vier overwinningen, en de titel verleden jaar.

Door de of heel goede, of heel slechte prestaties van Casey Stoner vergeten we de tweede rijder bijna. Marco Melandri lijkt het allemaal niet te kunnen dit jaar. Of hij rijdt meerdere malen per race van de baan, stuitert van de motor of finisht als nagenoeg laatste met zo'n 30 sec. achterstand op de koplopers van de race.
Je zou toch bijna denken dat Melandri de beschikking heeft over minder materiaal als tweede rijder achter Casey Stoner, maar volgens teambaas Livio Suppo is niets minder waar. Het werkt gewoonweg niet, en daar heeft het inderdaad alle schijn van.
Jammer, want de Italiaans-Bologniaanse droom valt op deze manier samen met Marco Melandri's marktwaarde in een diep dal. Volgend jaar wordt dit droombeeld in alle waarschijnlijkheid overgenomen door Sete Gibernau, misschien dat dit uitkomst bieden gaat?

Ook weigert Stoner enige vorm van hulp, settings e.d. te verlenen aan Marco Melandri en het is met zekere klem te stellen dat dit volgend jaar met een andere rijder ook wel zo zou zijn. Angst om te verliezen, jaloezie op de fans en titel en arrogantie ten top tekent deze Australische wereldkampioen. Maar áls het werkt, dan werkt het.
 
Beste team heeft afgelopen zondag in Japan alle prijzen gewonnen....cijfers liegen niet :)
 
Dan zou het team gelijk moeten staan qua prestaties.
Met Stoner ver voor Melandri vind ik Ducati zelf niet "het" team.
Ik denk toch dat het Fiat team het beste en constante is afgezien van de crashes en blessures van Lorenzo.

Misschien komt dat ook gewoon door het slechte presteren van melandri? Dat het niet aan de Duc ligt bewijst het ijzersterke optrden van Casey. Nee, het is Melandri die er een potje van maakt, niet Ducati Corse.
 
Misschien komt dat ook gewoon door het slechte presteren van melandri? Dat het niet aan de Duc ligt bewijst het ijzersterke optrden van Casey. Nee, het is Melandri die er een potje van maakt, niet Ducati Corse.

Melandri kan zijn draai niet vinden omdat de motor niet bij hem past. En hij heeft ook bewezen dat hij in de top mee kan draaien. Dus kun je zeggen dat het ook wel aan Ducati Corse ligt. Niet alleen Melandri of D.C. maar ik denk dat wel dat het voor een groot deel aan Melandri zelf ligt.
 
Een motor past niet altijd bij je rijstyle, het is dan ook mar de vraag of je je rijstyle aan de motor kan aan passen. Ik hoop dat marco het volgend jaar weer voorin is te vinden op de Kawa. Anders heel snel terug naar Honda
 
Team Green heeft een veel te grote achterstand om in één winter te overbruggen. Het is te hopen dat Melandri in de top zes kan rijden maar ik vrees het ergste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan