Beste telefoonnavigatie?

kawa Z 1300

MF veteraan
15 dec 2004
3.959
3.362
Brabant
Heb gezocht maar kon geen goed topic vinden.
Wat is nu de beste on/offline navigatie voor je telefoon?

Liefst met gesproken tekst en geen maandelijkse kosten ofzo.
Ik vind een tomtom rider erg duur aangezien we geen tienduizenden km per jaar rijden maar navigatie toch wel makkelijk is.

Wie heeft er goede tips?

zijn er trouwens met je gps/data bij online navigatie kosten aan verbonden ivm je data?
Ik ben echt een nitwit met dat soort dingen.

Heb nu even sygic gedownload, morgen even naar motorkledingcenter in tilburg
 
Ik gebruik OsmAnd, werkt best aardig voor auto, motor, fiets. Is een app op basis van offline kaarten dus je verbruikt dan geen data, ideaal voor in het buitenland. Op de gratis versie kan je 7 kaarten downloaden, voor in Nederland prima, maar als je een grote roadtrip gaat doen is dat misschien te weinig.
Routes plannen gaat ook prima als je het eenmaal doorhebt, het enige waar ik nog mee worstel is .gpx files importeren. Soms kan ie een gpx wel lezen, soms niet.
Ook prima verstaanbare en optijd gesproken instructies.

Wat betreft kosten bij online navigatie: als je een telefoonabonnement hebt met data (3g/4g) en je blijft binnen je abonnement kost dit niks extra. Behalve in het buitenland, dan betaal je wel extra, net zoals met bellen en smsen.

Ik ken sygic niet, ben benieuwd hoe dat bevalt
 
Laatst bewerkt:
ik weet niet of ik de vraag helemaal begrijp maar ik download de kaarten in de OsmAnd app en gebruik dan de GPS navigatie functie
 
Ik heb half Afrika en van Canada tot Panama gereden met de gratis Android app "Navigator".
Kaarten van de hele wereld zijn onbeperkt te downloaden en alles is offline te gebruiken.

Het gebruik vergt wat oefening want sommige functies zijn enigszins verborgen achter menuutjes maar alles wat je wilt zit erop.

Succes,
Aad.
 
adrinalino, ook bedankt heeft deze ook gesproken tekst?
Dan heb ik er al drie om te testen
 
Ik gebruik sygic. 1 keer 30 euro uitgeven voor wereldwijde maps en daarna nooit meer kosten. Regelmatig updates. Gesproken tekst. En kaarten van landen die je naar keuze kan downloaden en weer kan verwijderen zo veel als dat je wil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan