Beste theorieboek

23 mei 2018
2
0
Vandaag is m'n eerste motorrijles maar het theorie-examen is al aangevraagd. Ik was benieuwd of jullie nog goede tips hebben voor boeken? De volgende heb ik al gevonden maar hebben bedroevend slechte reviews:
- ANWB rijopleiding motorfiets / Theorieboek Rijbewijs A
- Educontract Motor Theorie En Examen Training 7.0 Deluxe - Nederlands
- Theorieboek Motor Motorfiets Rijbewijs A - Theorie Leren Motor 2018
- Motor Theorieboek 2017 VekaBest - Motor Theorie Leren - Rijbewijs A

Het lijkt vrij triest gesteld met de lectuur rondom motorrijbewijs theorie :?

Ik hoop dat jullie wel goede ervaringen hebben met het een of ander :}
 
Ga gewoon een dagje de lokale bieb in en lees elk boekje dat ze daar hebben door. Hoef je niets aan te schaffen en als ze verschillende hebben.. dan kom je vast het geode antwoord dat het CBR wil hebben wel tegen.
 
Ik heb het theorie-examen in één keer gehaald met het boek en de examentraining van Verjo, deze: Verjo. Alvast veel succes met je lessen en theorie-examen! :t
 
Vond het boek van de ANWB destijds wel aardig. Dat boek van je link komt echter uit 2009. In het begin van dat jaar reden we nog maximaal 80km/u met een aanhanger achter de auto, en was de maximumsnelheid op de snelwegen nog 120. Zoek dus wel een nieuwer boek.
 
Laatst bewerkt:
Vekabest, zowel voor scooter, auto en motor gebruikt. Ff boek doorlezen, dan minimaal 10 verschillende examens maken. Allemaal opnieuw doen tot je slaagt voor allemaal, dan zit het sowieso goed. Heb nooit bij het cbr hoeven zijn voor een theoretische herkansing, dat dank ik grotendeels aan deze methode :)
 
Vekabest, zowel voor scooter, auto en motor gebruikt. Ff boek doorlezen, dan minimaal 10 verschillende examens maken. Allemaal opnieuw doen tot je slaagt voor allemaal, dan zit het sowieso goed. Heb nooit bij het cbr hoeven zijn voor een theoretische herkansing, dat dank ik grotendeels aan deze methode :)

Haha ja.. examens maken tot je alle vragen bij alle examens foutloos hebt, erg herkenbaar :9
 
Vlgs mij maakt het geen moer uit welk (recent) theorie-boek dat je neemt.
Als je de regels begrijpt (en niet een stel trucs uit het hoofd leert) slaagt je zonder enig probleem.
Koop een gangbaar boekje en lees dat in 1 dagje GOED door.
Succes verzekerd!

Echt heel veel hoef je niet te weten. Gezien bij slechtste chauffeur van NL.
Daar was er 1-tje die niet eens het bord 'wegversmalling' wist te benoemen :X
En dat soort min-kukels rijdt ook over onze wegen :r
't Is om te huilen...... ;( ;( ;(
 
Laatst bewerkt:
Dacht na 10 jaar mijn rijbewijs B in bezit te hebben dat ik de motor theorie "wel eventjes zou doen". Tegendeel is waar, er kwamen wel wat zaken bij kijken die ik nog niet wist, bijvoorbeeld hoeveel het leeggewicht van de aanhanger van de motor mag zijn (en ja die vraag kreeg ik toevallig op mijn examen die dag!) Desondanks toch wel in één keer geslaagd.

Ik heb zelf een vrij recente (2017) theorieboek via mijn rijschool gekocht. Erg veel aan gehad en alles was duidelijk uitgelegd. Echter denk ik dat het met een theorieboek als van de ANWB of Veka Best ook wel moet lukken.

Zoals eerder gepost, leer de regels, begrijp ze en dan moet het wel goed komen.

In ieder geval veel succes met lessen en je examens natuurlijk!
 
itheorie werkt ook heel leuk

alles online en 50 proefexamens, deze kan je 2 keer doen, als je dit serieus doe dan heb je een grote kans op slagen, maar idd onderschat het niet van dat doe ik wel even.
 
itheorie werkt ook heel leuk

alles online en 50 proefexamens, deze kan je 2 keer doen, als je dit serieus doe dan heb je een grote kans op slagen, maar idd onderschat het niet van dat doe ik wel even.

Heb eerst het ANWB boek gelezen ( is wel oké maar niet meer dan dat ) op vakantie en daarna ook iTheorie en die is heel goed!
 
Vlgs mij maakt het geen moer uit welk (recent) theorie-boek dat je neemt.
Als je de regels begrijpt (en niet een stel trucs uit het hoofd leert) slaagt je zonder enig probleem.
Koop een gangbaar boekje en lees dat in 1 dagje GOED door.
Succes verzekerd!

Echt heel veel hoef je niet te weten. Gezien bij slechtste chauffeur van NL.
Daar was er 1-tje die niet eens het bord 'wegversmalling' wist te benoemen :X
En dat soort min-kukels rijdt ook over onze wegen :r
't Is om te huilen...... ;( ;( ;(

Dat zijn het type mensen dat 10x op gaat voor hun theorie en het dan ineens halen met een paar gelukstreffers..
 
Laatst bewerkt:
Een boek of boeken met voldoende examenvragen. Ga gewoon die examens maken een voor een. De fouten die je maakt zoek je op in het boek. Die vergeet je nooit meer dan. Als je na een paar avondjes op de bank examens maken helemaal wappie bent zul je merken dat je ineens alle vragen uit je hoofd kent en maak je geen fouten meer. Ik heb het toentertijd met veka-best gedaan.
 
Vandaag is m'n eerste motorrijles maar het theorie-examen is al aangevraagd. Ik was benieuwd of jullie nog goede tips hebben voor boeken? De volgende heb ik al gevonden maar hebben bedroevend slechte reviews:
- ANWB rijopleiding motorfiets / Theorieboek Rijbewijs A
- Educontract Motor Theorie En Examen Training 7.0 Deluxe - Nederlands
- Theorieboek Motor Motorfiets Rijbewijs A - Theorie Leren Motor 2018
- Motor Theorieboek 2017 VekaBest - Motor Theorie Leren - Rijbewijs A

Het lijkt vrij triest gesteld met de lectuur rondom motorrijbewijs theorie :?

Ik hoop dat jullie wel goede ervaringen hebben met het een of ander :}

Als je overweg kan met torrents, download dan de ANWB motor A theorie.
Hier zitten een stuk of 7 oefenexamens bij en ik heb deze gemaakt tot dat ik bij elke examen 0 fout had. Zo hoefde ik niet hele lappen tekst te lezen, want je kan zien wat je fout geantwoord hebt.
De vragen voor 90% hetzelfde als bij het echte theorie examen.
Ik had 2 fout en 2 van mijn collega's zijn op deze manier ook geslaagd.
Succes iig!
 
Laatst bewerkt:
Dacht na 10 jaar mijn rijbewijs B in bezit te hebben dat ik de motor theorie "wel eventjes zou doen". Tegendeel is waar, er kwamen wel wat zaken bij kijken die ik nog niet wist, bijvoorbeeld hoeveel het leeggewicht van de aanhanger van de motor mag zijn (en ja die vraag kreeg ik toevallig op mijn examen die dag!) Desondanks toch wel in één keer geslaagd.

Ik heb zelf een vrij recente (2017) theorieboek via mijn rijschool gekocht. Erg veel aan gehad en alles was duidelijk uitgelegd. Echter denk ik dat het met een theorieboek als van de ANWB of Veka Best ook wel moet lukken.

Zoals eerder gepost, leer de regels, begrijp ze en dan moet het wel goed komen.

In ieder geval veel succes met lessen en je examens natuurlijk!
Ik heb mijn chauffeurs-examen gedaan, 40jr na auto en 35jr na motor.
Het blijkt idd waar, dat je zo'n examen effetjes doet. Stelde zoals verwacht weinig voor.
Na 1.5 miljoen km auto, 150.000km (race)fiets, 100.000km motor en 25.000km bromfiets kan het verkeer toch geen verrassing meer gaan zijn.

Alle normale verkeersregels, hoef je eigenlijk niet eens naar te kijken. Die weet je en worden ook verondersteld dat je die weet. (helaas geldt dat niet voor iedereen :( ) Leren was vooral hoeveel meter je van een bocht mag parkeren en hoeveel meter remweg dat je hebt bij een bepaalde snelheid. Dat is precies wat je dan in 1 dag in je kop stampt en daarna direct weer kan vergeten. Ook van die motor-aanhanger. Is gewoon irrelevant!
Heeft niets te maken met een goede chauffeur zijn.
Als je een keer met 'uitstekende lading' onderweg gaat of je koppelt een motoraanhanger kan je altijd overal vinden hoeveel is toegestaan. Onnodig om dat soort onzin-kennis paraat in het hoofd te hebben. Die bitjes kan je ook gebruiken voor nuttige kennis!

O ja, voor chauffeur moest je ook nog aanvullende kennis hebben over personen-vervoer.
In 1 dag alle theorie doorgenomen en examen (ook praktijk) was het bekende fluitje...........
 
Hier heb ik echt wat aan! Dank iedereen voor de bijdrage. Ik ga denk ik voor de VekaBest en flink proefexamens oefenen dus :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan