Beste type lesmotor om mee te lessen?

Yammie

MF veteraan
24 mrt 2002
1.601
6
Uden-City
Ik krijg net via ICQ de volgende vraag binnen:

Hey ff vraagje wat is een betere motor om op te lessen een Yamaha Diversion XJ600S of een Kawasaki Er-5, ben me eens een beetje aan het orienteren
 
Het is maar net wat je het fijnst vind.
En welk type motor wil je na je rijlessen kopen :?
FF opletten junkske ;)

Dit bericht kreeg ik binnen via ICQ van een maat van mij!

Ikzelf rij R1. Ben niet van plan om nog te gaan lessen :j ;)

Maar ik verwacht dat het ook een racer zal gaan worden. Choppers doen hem net zoveel als ik ;)
 
Laatst bewerkt:
FF opletten junkske ;)

Dit bericht kreeg ik binnen via ICQ van een maat van mij!

Ikzelf rij R1. Ben niet van plan om nog te gaan lessen :j ;)

Maar ik verwacht dat het ook een racer zal gaan worden. Choppers doen hem net zoveel als ik ;)
He menneke, :P
Zo bedoelde ik het ook niet.

Het staat er inderdaad krom geschreven.
Maar ik bedoel het anders.
Snappie :?
 
er-5 is wel leuk :) cb500 ook wel en gs500 ook.. allemaal een beetje de perfecte les motor. Die xj 600 heeft geloof ik meer gewicht en hetzelfde vermogen, of heb ik het mis :?
 
Heb zelf gelesd op een ER-5, en rij nu een Diversion, en moet toch zeggen dat ik mijn Divje fijner vind rijden. Qua rijgedrag maakt het niet eens zo heel erg veel uit, maar zo'n ER-5 is een tweecilinder, en mijn Divje een viercilinder. Ik vind een viercilinder gewoon veel fijner lopen.
 
Zelf heb ik een cb500 gelest, maar ook op een div600 en ER5 gereden. Het gemakkelijkste is een ER. Da's net een opgevoerde brommer qwa handling dan. De div600 heeft veel meer pit en de honda die ik had was een rammelbak die logger aanvoelde dan de ER maar net zo weinig pit had. De ER schakelde erg lekker. En het blok deed het ook prima.
 
Ik heb op CB500 gelesd, vond ik geen fijne motor, daarna xj600s gereden (diversion) lekker motortje hoor :]
 
Laatst bewerkt:
Nou Rappe Tor,

Je ziet dat je meteen antwoord krijgt :}
Nogmaals welkom bij de club en doe je voordeel ermee nu je lid bent van MF ;)

Post die andere vragen nu ook maar. De beginners kunnen je veel meer vertellen over het huidige lessen dan ik ;)
 
[me]Yuri lest op een Suzuki Bandit.
[/me]

Fijne lesfiets, lekker stabiel. :)
 
Ik heb gelest op een transalp, bepaald geen lekkere fiets om je bijzondere verrichtingen op te doen met die grote wielen en die hoge zit. Maar om te rijden wel een relaxte fiets. Maar mijn gsx-r600 bevalt een stuk beter ! :9~
 
Ik heb gelest op een transalp, bepaald geen lekkere fiets om je bijzondere verrichtingen op te doen met die grote wielen en die hoge zit. Maar om te rijden wel een relaxte fiets. Maar mijn gsx-r600 bevalt een stuk beter ! :9~
Lessen op een transalp |(
Sorry hoor, maar wat is dat nu weer voor een rijschoolhouder :j
 
Lessen op een transalp |(
Sorry hoor, maar wat is dat nu weer voor een rijschoolhouder :j

Rijschoolhouder was juist een hele relaxte gozer hoor. Totaal geen klagen. Heb het erg naar mijn zin gehad tijdens het lessen en ben toch in 1x geslaagt dus. Maar is wel een beetje aparte fiets om op af te rijden en zeker niet de makkelijkste. Maar het is gelukt, het was leuk en het gaat nog steeds goed :+
 
ER-5 ---> opgevoerde brommert. Véééééééél te tam :r

CB-500 ---> Leuke motor. Beviel mij beter dan de ER

Fazer 600 ----> :} :9~ :] }) Nuf said.....leuk geluidje overigens :9~
 
Wie heeft het hier over een Fazer :? :? :? en voor hetzelfde geldt; de vraag ging over Kawa ER of Yamaha XJ, dus NIET over de CB ;)
 
Laatst bewerkt:
Rijschoolhouder was juist een hele relaxte gozer hoor. Totaal geen klagen. Heb het erg naar mijn zin gehad tijdens het lessen en ben toch in 1x geslaagt dus. Maar is wel een beetje aparte fiets om op af te rijden en zeker niet de makkelijkste. Maar het is gelukt, het was leuk en het gaat nog steeds goed :+
Dan heb ik maar 1 ding te zeggen :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan