Bestelbusje voor vervoer motor naar circuit

Peter @ R1

MF veteraan
24 jun 2003
3.891
0
Nederland
Ik ga deze winter op zoek naar een, niet al te duur, 2e hands bestelbusje
voor het vervoer van mijn R1 '04 naar Assen, Zandvoort en de Nordschleife :+ :}
Lekker relax voor de heen en terugreis :9

Heeft iemand suggesties (met ervaring) wat het beste busje hiervoor is:
merk:
type:

Wat ook belangrijk is, wat is de doorrij hoogte van de tunneltjes bij:
Assen:
Zandvoort:

Ik hoor het wel 8-)
 
Hier past een CBR600 in. ;)

full
 
Ik ga deze winter op zoek naar een, niet al te duur, 2e hands bestelbusje
voor het vervoer van mijn R1 '04 naar Assen, Zandvoort en de Nordschleife :+ :}
Lekker relax voor de heen en terugreis :9

Heeft iemand suggesties (met ervaring) wat het beste busje hiervoor is:
merk:
type:

Wat ook belangrijk is, wat is de doorrij hoogte van de tunneltjes bij:
Assen:
Zandvoort:

Ik hoor het wel 8-)

Mitsubishi of toyota.... iig betrouwbaar!
 
Krijg over een week of drie ook een bus. Heb mijn personenauto ingeruild tegen een Nissan Primastar. Dit is dezelfde auto als een Renault Traffic of een Opel Vivaro.

Ik ga hem vooral gebruiken voor vervoer naar de Eifel. Ben de flitszotheid in Nederland meer dan beu. Ook de rechte wegen, verkeersdrempels en drukte hebben mij doen besluiten naar het buitenland uit te wijken.

Ik heb nieuw gekocht, maar volgens mij zijn er tweedehands zat te koop. Ik heb een korte versie met een laadruimte van 2.40 m. besteld. Past er prima in.
 
Allez ben zelf ook op zoek. Maar als je de prijzen ziet van die bussen val je gewoon achterover '(
 
misschien ga je er iets meer voor betalen, maar je moet dat op lange termijn bekijken
een vito is ideaal, kan je nog even een grote tent enzo meenemen
en nu de nieuwe vito er is, zullen de vorige modellen tegen schappelijke prijs kunnen gekocht worden, althans hier in belgie
veel succes
 
:^ Voor circuitdagen gebruik ik altijd de Opel Vivaro van een vriend van mij(is inderdaad gelijk aan Renault Trafic en Nissan Primastar). Ondanks dat hij natuurlijk kleiner is dan een volwaardige bestelbus is er genoeg ruimte voor twee motoren & spullen. Hij is zeker rap genoeg (100pk uitvoering) en komt met z'n nog geen 2 meter hoogte overal waar een personenauto ook komt (bijv. parkeergarages). Dus zoek het wat mij betreft in deze 'kleinere' bestelwagen klasse (ook MB Vito, Nissan Vanette enz.)
 
Vito heb ik ook al aan gedacht. Ben dus op zoek. Had er eentje op oog voor een 12500. 150pk en alles er op en er aan. Maar had dubbele cabine waardoor geen plaats meer over was |(
 
Is leuk en vooral mooi zo'n vito of Opel Vivaro, maar voor vervoer motor toch een beetje te prijzig :(
Een volkswagen transporter, voldoet ie b.v. ook?
 
Hyundai H100 of H200 ,Toyota Hi-Ace, Nissan Vanette,Mitsubishi L300,V.W.Transporter,dit zijn de redelijk betaalbare types :) btw wel allemaal met volledige laadvloer he ;)
 
Ik ben zelf ook van plan om een bus te kopen met dubbel cabine.
Ik zat te denken aan een vito maar iedereen die er eeen heeft of iemand kent die er een heeft raad het me heel hard af zeker als het geen cdi is.
Er gaat ontzettend veel aan kapot, zeggen ze
 
trouwens over doorijhoogtes hoef je je niet zo heel erg druk te maken, die grote team komen met complete trucks met oplegger door die tunnels, en zolang jij je motor niet op 't dak zet zal 't vast meevallen
 
Ik ben zelf ook van plan om een bus te kopen met dubbel cabine.
Ik zat te denken aan een vito maar iedereen die er eeen heeft of iemand kent die er een heeft raad het me heel hard af zeker als het geen cdi is.
Er gaat ontzettend veel aan kapot, zeggen ze

idd dat heb ik ook al vaker gehoord, aandrijfassen bijvoorbeeld. En als je een dubbele cabine erin hebt, hou je geen ruimte mee over.
 
Ik ben zelf ook van plan om een bus te kopen met dubbel cabine.
Ik zat te denken aan een vito maar iedereen die er eeen heeft of iemand kent die er een heeft raad het me heel hard af zeker als het geen cdi is.
Er gaat ontzettend veel aan kapot, zeggen ze

gvd doet die het 2 keer.
 
Toevallig weet ik dat mijn collega een busje heeft, die hij wil verkopen.
Omdat het grijze kenteken gaat vervallen.
Hij heeft een Hyundai H100 (blauw).
Ik zal even vragen hoeveel hij er voor moet hebben.
Ik weet ook niet welk bouwjaar.
Of is het niet de bedoeling om het particulier te kopen?
 
Toevallig weet ik dat mijn collega een busje heeft, die hij wil verkopen.
Omdat het grijze kenteken gaat vervallen.
Hij heeft een Hyundai H100 (blauw).
Ik zal even vragen hoeveel hij er voor moet hebben.
Ik weet ook niet welk bouwjaar.
Of is het niet de bedoeling om het particulier te kopen?

En graag even km stand, bouwjaar, staat vermelden indien mogelijk.
 
Ik rij ook een Vito, een gewone diesel, dus geen CDI.

Als medewerker van een leasemaatschappij kan ik zeggen dat er VEEL aan kapot gaat inderdaad.

Als particulier kan ik zeggen: NORMAAL rijden en er gaan NIETS kapot *D Heb hem gekocht met 120000 op de teller, heb er inmiddels 55000 km bijgereden in een jaar en heb 250 Euro aan onderhoud gehad. En das dus alleen maar olie en filter elke keer. Owja, en idd een aandrijfashoes, das wel een zwak punt. Op tijd vervangen anders gaan idd ook je assen kapot (leasrijders letten niet op of de hoes kapot is vandaar dat er zoveel assen kapot gaan :X )

Bij aftrappen overleven ze inderdaad niet, bij normaal gebruik is er niets mis met een Vito.
 
Terug
Bovenaan Onderaan