Bestellen in het buitenland

Ik heb mijn uitlaat uit amerika laten komen. De prijs scheelde nogal wat met de prijs hier in nederland.. Wat ik toen nog niet wist is dat ik waarschijnlijk nog invoerrechten en btw erover moet betalen .. daar ging het prijsvoordeel :( :( Maar op het lange wachten (1 maand) na ben ik er zeeeer tevreden over :9~
Yoshimura roels :}

Nu weet ik niet hoe dat met :? andere onderdelen :? zit. maar dvd's moet je ook btw over betalen bij invoeren uit het buitenland...

ik hoop dat je hier wat aan hebt
iig suc6
 
FF een Paypal account aanmaken en bestellen die rommel.
Inderdaad kan er wat bijkomende kosten bijkomen.
Of je gaat zelf ff naar Engeland toe en neemt het zelf mee. ( hebbie gelijk een ritje en de andere kneeslider slijt wat beter af ;) )
 
binnen eg geen xtra btw of invoerrechten zolang de btw in het land van herkomst wordt betaald(vergelijk tarieven)
Betaal bijvoorkeur met creditcard , mocht er iets fout gaan kun je het geld terug halen en maak goede afspraken over verzending ed
(bij mij zijn ooit ´s een setje banden van de boot gedonderd vanuit uk, is daarna wel netjes opgelost)

Peter
 
bij twijfel over invoerrechten en btw en dergelijke, check ff de site van de douane. Elk product heeft daar zijn eigen "bijtelling" etcetera. Als je het product indentificatie nummer weet, is het een stuk gemakkelijker.

Anders gewoon een van de volgende bedrijven bellen en vragen naar de douane afdeling:
DHL 0800-0552
TNT 0800-0123? :?
UPS 0900-13992000? :?

succes
 
Ik heb recentelijk een Xenon conversiekitje voor mijn dimlicht in de UK gekocht. Ik heb van de verkoper de bankgegevens gevraagd (incl. zgn. swiftcode). Na bestelling geld overgemaakt en had m'n spulletjes binnen twee weken in huis. Moet je trouwens niet doen als je het bedrijf niet vertrouwt.

Voor spullen uit EU landen is de prijs incl. BTW daar het verkoop aan een particulier betreft. Als je als bedrijf zou kopen (BTW nummer opgeven) koop je tegen netto prijzen. Bij aankoop buiten de EG krijg je te maken met de goederenprijs (wat op de factuur staat), de invoerrechten (uit het blote bol variërend van 0 tot 8-9 procent voor motoronderdelen) en BTW bij invoer (19%). Alleen voor zendingen met geringe waarde (tot zo'n 22 euro) en kleine cadeaus van particulier aan particulier kan gebruik gemaakt worden van een ontheffing van invoerrechten. Dit moet je dan wel tijdig laten weten aan de inklaringsagent (veelal de vervoerder), met bewijzen.
 
Ik heb vorige week mijn nieuwe Xenon-verlichting gemonteerd. Ik heb hem besteld bij www.xenonshop.nl die leveren ze ook enkel voor de motor. Ik had hem met de post al binnen 2 dagen in huis. Super service! Ik geloof dat ze een autoset splitsen en zodoende een enkele Xenon voor de motor verkopen. Althans dat zei die verkoper aan de telefoon. Mijn lichtopbrengst is er 4x op voor uitgegaan. En het lijkt ook wel of de linkerbaan een landingsbaan is geworden. Iedereen gaat binnen no-time opzij.

Later....


Oja, hij kostte 399 euro.
 
Ik heb vorige week mijn nieuwe Xenon-verlichting gemonteerd. Ik heb hem besteld bij www.xenonshop.nl die leveren ze ook enkel voor de motor. Ik had hem met de post al binnen 2 dagen in huis. Super service! Ik geloof dat ze een autoset splitsen en zodoende een enkele Xenon voor de motor verkopen. Althans dat zei die verkoper aan de telefoon. Mijn lichtopbrengst is er 4x op voor uitgegaan. En het lijkt ook wel of de linkerbaan een landingsbaan is geworden. Iedereen gaat binnen no-time opzij.

Later....


Oja, hij kostte 399 euro.

1x is wel genoeg hoor :P Of werk je soms bij de xenonshop :?
 
Demon tweaks is een goede zaak, maar bij HPS www.bikehps.com
zijn ze een stuk vriendelijker en erg behulpzaam, heb onlangs een grote bestelling gedaan (betaald met VISA) en mijn spulletje waren er binnen 5 dagen!
Bel ze gewoon voor een prijsopgave en je ziet gelijk wie er goedkoper is.
Succes!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan