Bestuurderslengte voor de ZXR400?

yjacks

Rookie
11 sep 2009
27
0
Amsterdam
Na het lezen van enkele forums, vind ik de ZXR400 een leuke motor om mee te beginnen. Helaas heb ik de mogelijkheid niet gehad om een proefrit te maken, maar kwam al bij enkele reacties het antwoord tegen dat de motor 'te klein zou zijn' voor sommigen. Heb zitten zoeken naar een topic waarin een indicatie stond? Nergens kunnen vinden....

Ik ben 1,84m. Te kort zal het niet zijn. Mijn vraag: ben ik te lang voor de zxr400 of is het te doen?

Alvast bedankt voor de reacties! *D
 
Ik ben ook van ongeveer jou lengte en rijd ook een zxr400.
Het is goed te doen hoor, maar je moet zo nu en dan tijdens lange ritten wel ff de benen strekken.
Maar het beste is gewoon ff een proefritje maken ;)
 
ik vind zelf dat ik iets te lang ben voor een zxr400 ( 1 mtr 85 ).
Ik zit echt een beetje opgevouwen op de motor en het rijdt niet echt confortabel
 
zxr 400 bestuurderslengte = 90 - 115 cm.

als je groter bent ben je echt gevaarlijk bezig.. dan moet je minstens een Z1000 nemen ;)
 
Mijn vriendin heeft een ZXR 400, heb hem dus wel eens mee gehad.
Leuk en op zich goed te doen, moest alleen met mijn 1.82 wel heel vaak de beentjes strekken en was na de halve dag rijden op dat ding heel blij dat ik eraf mocht stappen...
 
Ik heb erop gezeten met mijn 1,85 en kon mijn benen niet achter de kuip en in de uitsparingen van de tank kwijt met mijn pak aan maar de eigenaar (1,90+) zei geen problemen te hebben dus ik zou zeggen waarom niet :+
 
Mijn vriendin heeft een ZXR 400, heb hem dus wel eens mee gehad.
Leuk en op zich goed te doen, moest alleen met mijn 1.82 wel heel vaak de beentjes strekken en was na de halve dag rijden op dat ding heel blij dat ik eraf mocht stappen...

Aan de antwoorden hier gaat TS niks hebben, dat heb ik zelf ook zo ervaren met mijn motor. Het is per persoon verschillend, iemand van 1.85 kan er heel erg veel last van hebben terwijl iemand van 1.90 er wel relax op kan zitten. Ik ben zelf 1.86 en heb een Ninja 250r, volgens veel mensen te klein voor mij maar ik pas er prima op hoor. Geen last van de benen, past in de uitsparing van de tank etc. Ligt er een beetje aan waar je je lengte hebt zitten, onderbenen, bovenbenen, bovenlichaam en noem het maar op. Gewoon passen of je erop past zou het beste advies zijn.
 
Laatst bewerkt:
Je moet ook even bedenken met welk doel je die motor koopt, om comfortabel te rijden of om sportief mee te rijden? Die twee gaan vaak niet samen.

Mijn 999 is ook vrij klein voor mijn lengte (1.95m) en ik moet ook af en toe de beentjes strekken maar ik heb hem gekocht met als doel om te racen dus dat neem ik voor lief.

Als je zeker wilt weten dat je comfortabel zit koop dan een BMW toerbuffel.
 
Mijn eerste motor was ook een zxr 400. Ik ben zelf ongeveer 1.85m en heb vrij lange benen. Bij mij zat het prima maar ik had idd soms kramp in de benen. Niet storend vaak overigens. Ik zou zeggen ga eens proefzitten op zo'n model. kijk vooral of je benen goed op de tank aansluiten dan is het in principe oke.
 
Je moet ook even bedenken met welk doel je die motor koopt, om comfortabel te rijden of om sportief mee te rijden? Die twee gaan vaak niet samen.

Mijn 999 is ook vrij klein voor mijn lengte (1.95m) en ik moet ook af en toe de beentjes strekken maar ik heb hem gekocht met als doel om te racen dus dat neem ik voor lief.

Als je zeker wilt weten dat je comfortabel zit koop dan een BMW toerbuffel.

Eens. Op elke supersport zal je zo nou en dan even je benen moeten strekken.

Ik ben 1.88m en heb een ZXR 400, gaat prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan