Beta 300 loopt slecht laag in toeren

arieheeftgelijk

Die hard MF'er
19 dec 2010
372
167
Hilversum
Onlangs een beta 300rr uit 2016 gekocht.
Motor loopt beroerd op deel last maar vooral onderin zn toeren (4 takten?), Ik ga er daarom vanuit dat hij teveel benzine krijgt.

Ik ben onbekend met de carburateur, toch heb ik wat geprobeerd.
Luchtfilter eruit gehaald, maakt geen verschil
Naald en positie lager gezet, deze staat nu op de laagste positie, maakt geen verschil.
Luchtschroef in meerdere stappen verdraait, maakt geen verschil.

Motor heeft circa vijf uur geleden onderhoud gehad, waarbij er een nieuwe zuiger en nicasil wand in de cilinder is gekomen. Carb gereinigd in de ultrasoon en diverse oliën en pakkingen zijn vervangen.
Ik tank 98 en ik maak gebruik van de oliepomp.

Het op deel last rijden is misschien iets wat ik uit mijn hoofd moet zetten ivm 2 takt, maar onderin zijn toeren zou hij toch wel soepel mogen rijden?
Kan iemand mij helpen welke vervolg stappen ik moet zetten?
IMG_20230121_142527.jpg



IMG_20230121_142018.jpg
 
volgens mij staat er in eerste instantie genoeg info in de afbeelding, te veel info in 1x is ook niet wenselijk,
eerst diagnose stellen voordat je ook maar iets (behalve de bougie) los gaat halen, vaak staat het meeste
wel goed afgesteld en is er maar 1 defect, dan kan je wel het membraan gaan controleren terwijl mogelijk
alleen de bougie stuk is.
 
IMG_20230727_151611.jpg
Even terugkomen op mijn vraag.

Ik heb een aantal pogingen gewaagd met andere sproeiers en de naald etc.. maar kwam er niet uit en heb er ook geen geduld voor..
Dus weer eens een afspraak gemaakt bij Mike van MVS uit Nederhorst den Berg.
Vandaag mocht ik langskomen, aantal runs gedraaid waar Mike het één en ander heeft veranderd aan de carburateur.
Een wereld van verschil!! Motor rijdt nu volledig vloeiend, herken hem niet meer terug.


Iedereen bedankt voor het mee denken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan