Beta-test nu het nieuwe uiterlijk van MF! - Update 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.948
4.195
De Betuwe
Beste MFers,

Zoals laatst al aangekondigd zijn we de laatste tijd druk bezig geweest om MF in een nieuw jasje te steken. En vol trots (en enige spanning :+) onthullen we hierbij het nieuwe design van MF! 8-)

Beta-test nu de nieuwe look-and-feel!
Het nieuwe design is nog "in bèta", wat betekent dat het nog niet helemaal klaar is en er nog kleine foutjes in kunnen zitten. En daar hebben we jullie hulp bij nodig door het actief te gaan gebruiken en ons feedback te geven.

Hoe activeer je het nieuwe design?
Het nieuwe design is nog niet automatisch actief, je moet het zelf aanzetten. Dit doe je door naar Voorkeuren te gaan (je moet dus ingelogd zijn) en daar bij "Uiterlijk" te kiezen voor de optie Motor-Forum 4.0 (beta):

full

Klik vervolgens op "Verstuur alle wijzigingen" en wees verbaasd :)

Naast een compleet nieuw uiterlijk is MF nu (eindelijk) ook "responsive", wat inhoudt dat het forum veel beter te gebruiken is op mobiele apparaten. Probeer het maar eens op je telefoon of tablet en zie het verschil!

Voor de duidelijkheid: het is in het nieuwe design niet mogelijk een ander kleurschema (zoals groen) te kiezen.

Wie heeft het gemaakt?
Het nieuwe design is hoofdzakelijk ontworpen door willem169. Zoals altijd is Pierre verantwoordelijk voor de technische uitwerking.

Alle credits en lof naar deze heren!! :}

We willen feedback!!
We zijn lang bezig geweest met het nieuwe design - het eerste in 15 jaar tijd. We zijn dus niet over één nacht ijs gegaan en zijn zéér benieuwd naar jullie reacties!

Laat dus in dit topic weten wat jullie ervan vinden, waar dingen niet goed werken of beter kunnen (het blijft bèta natuurlijk), etc.

Wij werken achter de schermen al een aantal weken met het nieuwe ontwerp, en geloof ons: zodra je gewend bent wil je niet meer terug 8-)

Zoals altijd: have fun!!

De MF Crew



Update 1:

Zie Pierre in "Beta-test nu het nieuwe uiterlijk van MF!"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wooeeh! Ik ben hem aan 't testen! \o/

Eerste indruk: Even wennen door de grote hoeveelheid wit, maar al zeker een grote vooruitgang! :}
 
Laatst bewerkt:
Ik test 'm al twee maand en wil echt niet meer terug. ;)

Wat je te zien krijgt is het resultaat van heel veel kleine verbeteringen die een groot verschil maken.
 
Laatst bewerkt:
Via het uitgebreide reageerveld ook direct foto's invoegen. Nice. Geen gedoe meer via tinypic en photobucket 8-)

Ff testen:

full


Jep werkt goed dus :)
Je kan enkel nog niet zelf bepalen waar de afbeelding komt te staan? Sowieso na de laatste tekstregel?
En de reactie even bekijken voor je hem plaatst werkt dan ook niet geloof ik?

Verder wel een fijne functie :)
 
Laatst bewerkt:
Zo... 1e reactie. Wooow. Op samsumg note 10000x beter. Ga vanavond even op de laptop en tablet kijken maar ik ben eigenlijk nu al om.

Het is nieuw maar heeft toch MF feeling. En responsive design denk ik? (Ow lees t nu pas staat in de op. Maar ik na de zin klik hier om naar voorkeuren te gaan gelijk doorgegaan) :X

:}
 
Laatst bewerkt:
Via het uitgebreide reageerveld ook direct foto's invoegen. Nice. Geen gedoe meer via tinypic en photobucket 8-)

Ff testen:

[afbeelding]

Jep werkt goed dus :)
Je kan enkel nog niet zelf bepalen waar de afbeelding komt te staan? Sowieso na de laatste tekstregel?
En de reactie even bekijken voor je hem plaatst werkt dan ook niet geloof ik?

Verder wel een fijne functie :)

Dat werkt nu iig op iPhones/iPads (op een pc werkte dat altijd al)

*D
 
Laatst bewerkt:
Ziet er erg goed uit!

Een dingetje valt me op, dat is te zien op onderstaande plaatje:

oidq1j.jpg
 
Wow, eerste indruk... Even wennen aan het 'wit', maar wat een frisse look!! :)
Ziet er goed uit, snel verder kijken!!! *O*
 
Wow eerste reactie is erg positief, ziet er goed uit :).

Klein beetje feedback dan wel: als ik in het reply veld klik, zoomt ie wat in waardoor het forum beetje buiten beeld valt. Het tekstkader dus ook een beetje. Dit alles op een android toestel :). Van mij hoeft dat inzoomen niet zo, maar geen idee of dat uit te schakelen is?
 
Heb ik weer! Als ik voor mij nieuwe software aanraakt vind ik acuut een luis! :+

In dit geval is het (bijvoorbeeld in Nieuwe Posts ) het icoontje "Ga verder in dit onderwerp waar uw laatste bezoek eindigde". Ik deed hierop altijd RechterMuisKnop ==> Open in nieuwe tab. maar Dat Werkt Niet Meer! Boehoehoe! :+

Maar ik snap wel waarom de oude situatie "Retro" genoemd wordt. :Y
 
Laatst bewerkt:
Nice! Direct al paar puntjes;

- Het veld van gebruikersnaam etc. mag een tintje donkerder, zelfde geldt voor de quotes.
- Menubalk: 'Mijn MF' en 'Meer' staan onder elkaar en zo kom je slecht bij 'Mijn MF'.
- Foto's worden hard afgebroken, waarbij de horizontale slider gewoon verdwijnt. Liever dan echt een responsive plaatje ook. Ik denk niet dat je daar tijd in moet stoppen vanwege een compleet ander stukje forumsoftware.
- Background; vastzetten? Nu zie ik alleen helemaal bovenaan iets.

Browser; Firefox 43.0.4
Resolutie; 1920x1080 (muv het stukje responsive proberen)

Al met al een positieve indruk!
 
Complimenten, ziet er een stuk frisser uit en voelt toch nog vertrouwd als MF...

Kan even geen slechte dingen bedenken. Goed werk jongens!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan