Beta-test nu het nieuwe uiterlijk van MF! - Update 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar had ik overheen gelezen, netjes!!!

:} :} :}

Niet "bang" voor storage tekorten?
Ok, heb het nu gevonden, dus 2mb is de max.
Dank daarvoor!!! *O*
Foto's niet meer moeten verkleinen, is erg handig, soms moet er iets leesbaar zijn in een foto bij dit spel, en verkleinen is dan niet aangeraden.
Je kon dan namelijk wel via een externe site je foto linken, maar daar houd ik mij niet graag mee bezig. Dit is voor mij persoonlijk dus zowat de beste vooruitgang in het "nieuwe MF"! 8-)
 
Mooie layout!
Zeker op mijn mobiel hele verbetering!

Misschien nog wel voor verbetering vatbaar dat je per topic kan zien hoeveel reacties er zijn.
Op mijn tablet kan ik dit wel zien.

Keep it up!
 
Laatst bewerkt:
Een optie om klikbare thumbnails van foto's toe te kunnen passen is wellicht niet verkeerd.
Dit om te voorkomen dat de pagina's met foto's wel erg lang worden.
 
Dat kan al. Sterretjes weghalen en de URLs vervangen door je eigen meuk. De eerste is de link naar het grote plaatje en de tweede de thumbnail.

[*url=http://i67.tinypic.com/29bocn6.jpg][*img]http://s9.tinypic.com/29bocn6_th.jpg~[/img]~[/url]

 
Laatst bewerkt:
er zit een bladeren inconsequentie in de gui.

als je op de een na laatste pagina sta dan zijn zowel volgende als laatste klikbaar.
als je op de tweede pagina sta is alleen vorige pagina klikbaar maar eerste pagina niet.
 
Toch nog een vraagje: als ik bij de favorietenlijst aanklik dat ik naar de eerstvolgende ongelezen reactie wil gaat hij wel naar de juiste pagina, maar niet naar de juiste posting. Ik moet dan ver naar beneden scrollen om de eerste ongelezen reactie te vinden. Die staat nu met een blauwe kleur gemarkeerd, mag dat ook een signaalkleur zijn (rood of geel bijvoorbeeld), dat valt meer op.
 
Mobiel zie ik geen notificatie bovenin dat ik een PB ontvangen heb.
Oude stijl zag je in geel een regel met een melding dat er een PB was binnengekomen.
Komt dat nog terug?
Je kan het nu alleen zien nadat je het menu openklapt aan de pijl achter Privédiscussies. Dat kan natuurlijk beter. Ik ga kijken of ik het gele rondje ergens een plaats kan geven. :)

full
 
Laatst bewerkt:
Ja, je bent eerder geneigd naar een volgende pagina te gaan dan een vorige. Daarom is de link naar de volgende pagina groter gemaakt. By design.
Ik wil toch graag aanhaken op dit punt.
In veel topics wordt dusdanig veel en snel gepost dat ik bijna meer de vorige knop dan de volgende gebruik. Daarnaast vind ik het vanuit esthetisch en designtechnisch oogpunt wat "storend" (dat is een veel te groot woord maar ik kan me even geen minder hard woord bedenken dat duiding geeft aan wat ik bedoel) dat er gebruik gemaakt wordt van 2 verschillende knoppen.

Op pc's en laptops is er afdoende ruimte om ook << Eerste en < Vorige te gebruiken. Dat ziet er in mijn ogen ook mooier en vooral rustiger uit.
Hetzelfde geldt voor mobiel, daar vallen Volgende > en Laatste >> nu naar een extra regel omdat de breedte te beperkt is. Daar lijkt het me dan juist erg netjes en rustiger om de kleine knopjes te gebruiken. Op een mobiel zal een gebruiker dat ook wel snappen.

Zie onderstaande photoshops:

Laptop/pc huidig:
MF-page-web-nu.png


Laptop/pc suggestie:
MF-page-web-suggestie.png


Mobiel huidig:
MF-page-mobiel-nu.png


Mobiel suggestie:
MF-page-mobiel-suggestie.png
 
Ik wil toch graag aanhaken op dit punt.
In veel topics wordt dusdanig veel en snel gepost dat ik bijna meer de vorige knop dan de volgende gebruik.

Even los van de discussie over de vorige knop, als je vaak veel pagina's terug wil, heb je de tekstuele navigatie al een keer geprobeerd? Ga naar Voorkeuren > Paginanavigatie > Gebruik losse links.

full


Voor mobiel heb ik het woordje "Pagina's:" verwijderd. Over de rest mag Banaan wat roepen.
 
Alsjeblieft niet zeg. Het is hier niet "geen-stijl" of "nu.nl" en al helemaal geen "facebook" :r

Mijn suggestie heeft helemaal niets met Facebook of iets dergelijks te maken maar alles met het voorkomen van de hier gebruikelijke inhoudlozen posts (bijvoorbeeld alleen de I'm with stupid' smiley of 'TVP') om de TS te laten merken dat zijn bijdragen gewaardeerd wordt.

Daarnaast is het voordeel (mits er ook een teller voor het aantal likes/thanks/dislikes aan het gebruikersprofiel wordt toegevoegd) dat je snel kunt zien wiens bijdragen je ter harte moet nemen en wie je beter kunt negeren.

Bijkomend voordeel is dat er geen (door bepaalde figuren (you know who you are) beïnvloedbare) jaarlijkse verkiezing van de populairste mod meer hoeft te worden gehouden, een simpele telling van het aantal verkregen ((thanks + likes) - (dislikes x 2) is een veel betrouwbaarder meetinstrument. _O-

is er een mogelijkheid om een optie toe te voegen om je waardering te uiten.. dmv een bedankt knopt of een plus e.d.?

mis het wel op een forum als dit eigenlijk

Ook een prima optie van dezelfde strekking :Y

Ik was geen voorstander van de invoering van dit systeem door de voormalige eigenaar op wat nu in veel opzichten 'mijn favo forum' is, maar het werkt daar erg goed, veel minder vervuiling en een veel prettigere sfeer dan voor de invoering omdat waardevolle contributies de (zichtbare) waardering krijgen die ze verdienen en ongewenst gedrag afgestraft wordt (in de zin van weer een of meerdere 'dislike' er bij) waardoor er veel minder getrolled en geflamed wordt.

En nee ik heb geen Facebook account (oude l*l en ICT-er) maar ik denk nu al dat Motor-Forum een van de leukste communities is die er op het i-net te vinden is maar er is altijd ruimte voor verbetering en ik geloof echt dat het opvolgen van mijn sugestie (of die van BikerAmsterdam) daar aan bij kan dragen.

Aan de andere kant: als je mijn 'dislikes' score op .org ziet én mijn hierboven beschreven methodologie geloofwaardig vindt dan hoef je (gezien mijn score van 2.147.483.647 dislikes op .org) mijn suggesties niet serieus te nemen 8-)
 
Laatst bewerkt:
Mijn suggestie heeft helemaal niets met Facebook of iets dergelijks te maken maar alles met het voorkomen van de hier gebruikelijke inhoudlozen posts (bijvoorbeeld alleen de I'm with stupid' smiley of 'TVP') om de TS te laten merken dat zijn bijdragen gewaardeerd wordt.

Daarnaast is het voordeel (mits er ook een teller voor het aantal likes/thanks/dislikes aan het gebruikersprofiel wordt toegevoegd) dat je snel kunt zien wiens bijdragen je ter harte moet nemen en wie je beter kunt negeren.

Bijkomend voordeel is dat er geen (door bepaalde figuren (you know who you are) beïnvloedbare) jaarlijkse verkiezing van de populairste mod meer hoeft te worden gehouden, een simpele telling van het aantal verkregen ((thanks + likes) - (dislikes x 2) is een veel betrouwbaarder meetinstrument. _O-Ook een prima optie van dezelfde strekking :Y

Ik was geen voorstander van de invoering van dit systeem door de voormalige eigenaar op wat nu in veel opzichten 'mijn favo forum' is, maar het werkt daar erg goed, veel minder vervuiling en een veel prettigere sfeer dan voor de invoering omdat waardevolle contributies de (zichtbare) waardering krijgen die ze verdienen en ongewenst gedrag afgestraft wordt (in de zin van weer een of meerdere 'dislike' er bij) waardoor er veel minder getrolled en geflamed wordt.

En nee ik heb geen Facebook account (oude l*l en ICT-er) maar ik denk nu al dat Motor-Forum een van de leukste communities is die er op het i-net te vinden is maar er is altijd ruimte voor verbetering en ik geloof echt dat het opvolgen van mijn sugestie (of die van BikerAmsterdam) daar aan bij kan dragen.

Aan de andere kant: als je mijn 'dislikes' score op .org ziet én mijn hierboven beschreven methodologie geloofwaardig vindt dan hoef je (gezien mijn score van 2.147.483.647 dislikes op .org) mijn suggesties niet serieus te nemen 8-)

Pff,hou dat popiejopie gedoe maar ergens anders.
 
Ik heb de 17 pagina's niet doorgelezen, maar op mijn telefoon (Android met 1280x720 scherm) is de website helemaal niet responsive. Hij ziet er dus net zo uit als op de PC en ik scroll en zoom me een ongeluk om alles te kunnen lezen.

Heb ik ergens een instelling in m'n telefoon verkeerd staan dan ofzo?

Overigens heb ik niet aangevinkt dat hij de Desktop versie moet aanvragen ;) Dat had ik al gecheckt :P
 
Laatst bewerkt:
Ok ook net op beta ingesteld, ziet er inderdaad goed uit, ben eens dat het wit wel heel omo wit is.
verder vond ik de lay-out van de oude prive discussies wel een heel stuk prettiger dan de lappe text die ik nu voor mijn kiezen krijgt met mijn tablet Samsung.
 
Ik heb ook niet alles teruggelezen, maar het ziet er top uit, zeker op mobiel fijner te lezen dan de oude stijl.

Het enige wat ik 'mis' is een knopje bovenaan om sneller naar ' mijn MF' te komen vanuit een topic.
Nu moet ik hiervoor eerst een menu openen (edit: op mobieltje dan, op laptop staat hij er wel).
Als ik van mn ene favoriete topic naar de volgende wil is dat n extra handeling...
 
Laatst bewerkt:
Ok ook net op beta ingesteld, ziet er inderdaad goed uit, ben eens dat het wit wel heel omo wit is.
verder vond ik de lay-out van de oude prive discussies wel een heel stuk prettiger dan de lappe text die ik nu voor mijn kiezen krijgt met mijn tablet Samsung.
Het wit is al een heel stuk minder wit gemaakt dan de eerste versie. Die was idd "Omo wit" ;)

Ik heb ook niet alles teruggelezen, maar het ziet er top uit, zeker op mobiel fijner te lezen dan de oude stijl.

Het enige wat ik 'mis' is een knopje bovenaan om sneller naar ' mijn MF' te komen vanuit een topic.
Nu moet ik hiervoor eerst een menu openen (edit: op mobieltje dan, op laptop staat hij er wel).
Als ik van mn ene favoriete topic naar de volgende wil is dat n extra handeling...
Klopt, je moet een keer extra klikken/"tappen". Hoe zou je willen dat we het zouden oplossen?
 
Ik heb de 17 pagina's niet doorgelezen, maar op mijn telefoon (Android met 1280x720 scherm) is de website helemaal niet responsive. Hij ziet er dus net zo uit als op de PC en ik scroll en zoom me een ongeluk om alles te kunnen lezen.

Heb ik ergens een instelling in m'n telefoon verkeerd staan dan ofzo?

Overigens heb ik niet aangevinkt dat hij de Desktop versie moet aanvragen ;) Dat had ik al gecheckt :P
Moeten we ff naar kijken. Zou kunnen dat de hoge resolutie van 1280x720 roet in het responsive eten gooit, omdat het een dusdanig hoge resolutie is dat wij denken dat het een tablet is. Maar daar moet Pierre maar ff wat over roepen :)
 
Dit is zoveel beter op mobiel!! wat ik wel mis is om vanuit een sub-forum naar een andere sub-forum te kunnen gaan (kan in de oude versie wel), nu moet je altijd terug naar de index (of mis ik iets?).
Al met al een mooie, moderne omgeving.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan