Beta-test nu het nieuwe uiterlijk van MF! - Update 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn suggestie heeft helemaal niets met Facebook of iets dergelijks te maken maar alles met het voorkomen van de hier gebruikelijke inhoudlozen posts (bijvoorbeeld alleen de I'm with stupid' smiley of 'TVP') om de TS te laten merken dat zijn bijdragen gewaardeerd wordt.

Daarnaast is het voordeel (mits er ook een teller voor het aantal likes/thanks/dislikes aan het gebruikersprofiel wordt toegevoegd) dat je snel kunt zien wiens bijdragen je ter harte moet nemen en wie je beter kunt negeren.

Bijkomend voordeel is dat er geen (door bepaalde figuren (you know who you are) beïnvloedbare) jaarlijkse verkiezing van de populairste mod meer hoeft te worden gehouden, een simpele telling van het aantal verkregen ((thanks + likes) - (dislikes x 2) is een veel betrouwbaarder meetinstrument. _O-Ook een prima optie van dezelfde strekking :Y

Ik was geen voorstander van de invoering van dit systeem door de voormalige eigenaar op wat nu in veel opzichten 'mijn favo forum' is, maar het werkt daar erg goed, veel minder vervuiling en een veel prettigere sfeer dan voor de invoering omdat waardevolle contributies de (zichtbare) waardering krijgen die ze verdienen en ongewenst gedrag afgestraft wordt (in de zin van weer een of meerdere 'dislike' er bij) waardoor er veel minder getrolled en geflamed wordt.

En nee ik heb geen Facebook account (oude l*l en ICT-er) maar ik denk nu al dat Motor-Forum een van de leukste communities is die er op het i-net te vinden is maar er is altijd ruimte voor verbetering en ik geloof echt dat het opvolgen van mijn sugestie (of die van BikerAmsterdam) daar aan bij kan dragen.

Aan de andere kant: als je mijn 'dislikes' score op .org ziet én mijn hierboven beschreven methodologie geloofwaardig vindt dan hoef je (gezien mijn score van 2.147.483.647 dislikes op .org) mijn suggesties niet serieus te nemen 8-)

Dat is toch het mooie van motorforum, die hebben dat juist niet. Als je dat wilt kun je je beperken tot je "eigen" favo forum. Smaken verschillen in mening opzicht. Ik heb niets met F800,... ;( :P

Maar even terzake, ik gebruik de nieuwe omgeving nu al meerdere dagen en vind het prima zo,...
 
Klopt, je moet een keer extra klikken/"tappen". Hoe zou je willen dat we het zouden oplossen?
Nu kan ik vanuit het Gooi topic terug naar Regionaal en vanuit het Street Triple topic terug naar Naked bikes.
Maar beiden zijn niet echt subforums waar ik veel te zoeken heb... ik zit maar in 1 regio topic en meestal ook maar in 1 naked topic.

Dus als er ipv de optie naar dat subforum de knop naar ' mijn MF' zou komen is dat in mijn ogen fijner en logischer. Kom je gelijk weer bij je favorieten uit.
 
Ik ben ook om sinds t hele witte eraf is, veel beter zo !
Ik zet hem niet meer terug ,lekker makkelijk dit .
complimenten voor de bouwers :}
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu kan ik vanuit het Gooi topic terug naar Regionaal en vanuit het Street Triple topic terug naar Naked bikes.
Maar beiden zijn niet echt subforums waar ik veel te zoeken heb... ik zit maar in 1 regio topic en meestal ook maar in 1 naked topic.

Dus als er ipv de optie naar dat subforum de knop naar ' mijn MF' zou komen is dat in mijn ogen fijner en logischer. Kom je gelijk weer bij je favorieten uit.
Niet mee eens en ook zeker niet logischer.
Op de wijze "terugnavigeren" zoals het nu is werkt erg goed en gaat vrij natuurlijk.
Het kan zo zijn dat jij maar in 1 topic per subforum kijkt maar dat geldt lang niet voor iedereen.
Als voorbeeld maar even 'Algemene motorpraat', 'Technisch' of 'Motorsport': allen subfora waar de meeste mensen snel meer dan één topic lezen en het dus ideaal is om met de bestaande navigatie terug te keren naar het subforum.

Het miniscule extra tapje met je duim om het menu te openen lijkt me ook niet echt iets om je druk over te maken.
 
Even los van de discussie over de vorige knop, als je vaak veel pagina's terug wil, heb je de tekstuele navigatie al een keer geprobeerd? Ga naar Voorkeuren > Paginanavigatie > Gebruik losse links.
*O* werkt inderdaad super, goede tip!

[afbeelding]
Voor mobiel heb ik het woordje "Pagina's:" verwijderd. Over de rest mag Banaan wat roepen.
Heb je verwijderd of ga je verwijderen in een volgende release? Ik zie hem op mobiel nog staan.
Ben benieuwd naar de verdere reactie! Dank voor de jouwe in ieder geval :)
 
Niet mee eens en ook zeker niet logischer.
Op de wijze "terugnavigeren" zoals het nu is werkt erg goed en gaat vrij natuurlijk.
Het kan zo zijn dat jij maar in 1 topic per subforum kijkt maar dat geldt lang niet voor iedereen.
Als voorbeeld maar even 'Algemene motorpraat', 'Technisch' of 'Motorsport': allen subfora waar de meeste mensen snel meer dan één topic lezen en het dus ideaal is om met de bestaande navigatie terug te keren naar het subforum.

Het miniscule extra tapje met je duim om het menu te openen lijkt me ook niet echt iets om je druk over te maken.
dat weet je allemaal niet, en alles is weinig totdat je het vaak moet doen.
 
Moet zeggen dat ik na zo'n korte tijd al helemaal gewend ben aan het nieuwe thema! Mijn complimenten nogmaals! :)

Klein dingetje, op mijn Huawei, met Chrome werkt het responsive helaas niet '(
 
Kan je in Chrome niet de zogenaamde "agent" instellen? Meestal iets in de trend van "mobiele/desktop variant opvragen"...
 
Klopt, thanks, daar was ik achter gekomen.
iPad en laptopversie is het wel te zien trouwens :Y
Inmiddels is ook op mobiel een geel rondje te zien. :)

Heb je verwijderd of ga je verwijderen in een volgende release? Ik zie hem op mobiel nog staan.
Ben benieuwd naar de verdere reactie! Dank voor de jouwe in ieder geval :)
Dergelijke kleine wijzigingen komen vaak niet direct online maar periodiek als één grote update. Inmiddels staat het wel online.
 
Ziet er lekker uit!!! Was na paar minuten al om!! Mis alleen wel het rood bij de nog niet gelezen of ververste topics!!

Grtz Eagletjuh
 
gisteren wilde ik een quick search doen door gewoon een zoekterm in te toetsen maar dit wilde niet helemaal werken, door op zoeken te drukken en dus de zoekpagina te gebruiken kon ik wel hetgeen vinden wat ik wilde en vandaag dus weer geprobeerd maar zelfde probleem.

1e keer op de computer van het werk en de 2e keer thuis op de computer
 
Ik ben ook een tijdje geleden overgestapt en helemaal gewend.

Wat ik wel lastig vind is het menu voor persoonlijke berichten. Voorheen stond er bij een nieuw persoonlijk bericht altijd een notificatie bovenaan het forum. Nu staat deze er niet en staat er in de bovenste balk bij privédiscussies alleen een "1" als je een nieuw bericht hebt, iets waar ik persoonlijk nogal makkelijk overheen kijk.

Ik vind het ook een beetje onoverzichtelijk dat in het menu voor privéberichten het volledige eerste bericht van elke "discussie" staat, en je die eerst moet openen voor je de rest van de berichten ziet. Is het zelf te veranderen dat je dit kunt inklappen zodat je alleen de titel ziet?
 
gisteren wilde ik een quick search doen door gewoon een zoekterm in te toetsen maar dit wilde niet helemaal werken, door op zoeken te drukken en dus de zoekpagina te gebruiken kon ik wel hetgeen vinden wat ik wilde en vandaag dus weer geprobeerd maar zelfde probleem.

1e keer op de computer van het werk en de 2e keer thuis op de computer
Bij mij werkt het in alle browsers die ik getest heb goed. Welke browser en OS gebruik je?
 
Blij dat ik weer snel terug kon naar de oude kleuren, want dat wit/zwart werkt niet. ;(
Hierdoor is er veel nauwelijks leesbare tekst. Grijs en lichtblauw is altijd duidelijk leesbaar.
 
Blij dat ik weer snel terug kon naar de oude kleuren, want dat wit/zwart werkt niet. ;(
Hierdoor is er veel nauwelijks leesbare tekst. Grijs en lichtblauw is altijd duidelijk leesbaar.
Vreemd, tis allang niet met zo zwart wit. Plak eens en screen shot hier, ben erg benieuwd wat jij ziet...
 
Vreemd, tis allang niet met zo zwart wit. Plak eens en screen shot hier, ben erg benieuwd wat jij ziet...

:^ Soms heb ik t idee dat de instellingen van het scherm ook een boel doen.

Ik vind dit al veel dichter bij de "oude vertrouwde" kleur zitten dan zoals het in het begin van de nieuwe lay out was :)
 
Ik krijg bij bijna de helft van de banners een vierkante boven het forum:
99729c43caed69d001b649b1ac636eda


Is dat by design? Want ik vind ze de layout behoorlijk lelijk maken, vroeger stonden die volgens mij alleen onderin? Zo vind ik hem wel mooi:
cfab1d40e2fc4126268d986a61510b1d

[me="vonketrekker"]gaat binnekort maar donateur worden[/me] :)

Edit: hee, werkt de [norml]/me[/norml] tag niet meer? Fixed
 
Laatst bewerkt:
Helemaal top :} 8-)

Alles doorgelezen en al mijn vragen zijn beantwoord.

Kan alleen dat knopje om direct naar boven te navigeren niet vinden, moet dat ergens ingesteld worden ?
 
Ook nieuw bij een pm bericht een klein textje,bij t gele rondje ?
,tenminste dat had ik :Y
t word beter en beter *O*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm, ik vond het oude eigenlijk beter voor je ogen, maargoed.

Enn.. weer terug naar retro, houd aub die retro optie er in, veel leuker.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan