Betaalbare elektrische motor?

Als ik 35 km naar het zuiden zou wonen dan mocht ik met alleen een auto rijbewijs nog op zo een machine rond knorren.
Nu mag ik ermee de fietspaden op. En in goot rijden in de bebouwde kom. En max 45kmu. En een duurdere verzekering zonder no-claim korting.
En vervolgens valt me op dat de aanschafprijs dan ineens wel een stuk schappelijker kan, als het een brommer is.
Die elektrische vouwstepjes zijn vooral handig in combinatie met de trein, ook verboden hier. Ze hebben aangekondigd over te gaan op inbeslagname hier in de buurt. Ben benieuwd wat ze dan trouwens doen met een Belg die op zijn eigen legale stepje hier rijdt. :?

Die Belg mag in Nederland ook niet op dat steppie. Is een gemotoriseerd voertuig en valt dus onder de verzekeringsplicht (of is kentekenplichtig). Heeft te maken met aansprakelijkheid, het valt niet onder je particuliere aansprakelijkheid daardoor.
 
Volgens mij (net zoals elektrische stepjes) alleen voor de rest van Europa weg gelegd. :?

Alles moet hier blijkbaar op brommer kenteken.
Vervolgens kan het dan ineens wel voor 3300 Euro. :X
Is dat niet het verschil tussen de

en

oftewel de tc (45km/h) of de tc MAX.(95km/h)
 
Die Belg mag in Nederland ook niet op dat steppie. Is een gemotoriseerd voertuig en valt dus onder de verzekeringsplicht (of is kentekenplichtig). Heeft te maken met aansprakelijkheid, het valt niet onder je particuliere aansprakelijkheid daardoor.
En die verzekering krijg je dus niet. Ook niet als je daar je best voor doet. Er was iemand die het ergens was gelukt maar dat werd ingetrokken. Intussen mag de Nederlander het stepje wel op eigen terrein gebruiken. En in de rest van Europa.
 
Is dat niet het verschil tussen...
Ja klopt. Max zie ik wel te koop in bijvoorbeeld Frankrijk en België. Maar niet in NL. Ik was ff confuus met dat super versus max in de superlatieven, dat ik dacht dat die ik in NL in de verkoop zag een begrensde max was.
Ik heb trouwens niet recent heel uitgebreid gezocht, maar als hij wel komt dan hoor ik dat graag.
 
inderdaad interessante prijs. Is wel echt een motor die zomer en winter heeft gereden lijkt het?
Een echt werkpaard.
 
Ai das toch wel een gokje, is een beetje weinig vertrouwen in je product; "Helaas kunnen wij geen ondersteuning meer verlenen aan deze motor."
Zegt iets over batterijdingen in het algemeen denk ik, leuk zolang ze het doen maar als je pech hebt ben je genaaid gefopt?

Reactie was wat bot, sorry. Is toch wel een leuk ding maar denk dat ik het niet aan zou durven.
 
Laatst bewerkt:
Motor is netjes, wel gebruikt en niet afgetrapt en rijd zeer fijn kan ik je vertellen.
Ik heb ook de indruk dat hij 'zo uit het werk komt'dus de foto's geven denk ik een wat ruwer beeld dat de werkelijkheid.
Hoe zit het eigenlijk met onderdelen en zo voor een brammo? '
 
Ik heb ook de indruk dat hij 'zo uit het werk komt'dus de foto's geven denk ik een wat ruwer beeld dat de werkelijkheid.
Hoe zit het eigenlijk met onderdelen en zo voor een brammo? '

Slijtdelen is geen probleem, maar specifieke delen moet je even aan de importeur van Energica vragen.
 
hoop wat erop zit komt van andere motoren af.

alleen accu pakket en de printplaten/software zijn echt door Brammo ontwikkeld.
 
hoop wat erop zit komt van andere motoren af.

alleen accu pakket en de printplaten/software zijn echt door Brammo ontwikkeld.

Net als bij alle andere motoren, geen enkele fabrikant maakt al zijn onderdelen zelf, dat betrekken ze allemaal bij toeleveranciers.

Ook de accu,s en printplaten.
 
Zou niet aan een Brammo beginnen, geen enkele ondersteuning als er ook maar iets met de accu's of BMC is ben je gezien. Been there, done that. Reed overigens wel als een malle. Check anders het Brammo forum maar eens.
 
Zou niet aan een Brammo beginnen, geen enkele ondersteuning als er ook maar iets met de accu's of BMC is ben je gezien. Been there, done that. Reed overigens wel als een malle. Check anders het Brammo forum maar eens.


Dank je voor de paniek reclame, toch fijn dat er mensen dingen onderuit halen zonder te weten dat het iets anders in elkaar steekt.
 
Voor die prijs hoef ik geen garantie. Aan een ev kan er ook gewoon veel minder stuk gaan. Ergste is nog als je accupack stuk is denk ik. Maar dan nog zijn er al voorbeelden van diy vervangen pakken.
 
Voor die prijs hoef ik geen garantie. Aan een ev kan er ook gewoon veel minder stuk gaan. Ergste is nog als je accupack stuk is denk ik. Maar dan nog zijn er al voorbeelden van diy vervangen pakken.


Elke motor is voorzien van producten van toeleveranciers, blijft toch wel aandoenlijk die doemdenkers die altijd alleen van zich zelf uitgaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan