betaald parkeren met motor

Ik heb altijd geleerd dat je hem verplicht in een parkeervak moet zetten maar wie doet dat nou :? Gewoon op de stoep en zorgen dat iedereen er makkelijk langs kan (rolstoel/kinderwagen/etc.) en dan is het geen probleem.
Dat is een hele sterke spider.

De vraag is of de plaatselijke overheid (de gemeente) iets kan verbieden wat volgens hogere wetgeving is voorgeschreven (parkeren in het parkeervak).

Ook andersom, kan een lokale overheid (legaal) toestaan en zelfs aanwijzen dat motoren op de stoep worden geparkeerd? Dat is immers volgens het RVV, wat nadere bepalingen bevat van de Wegenverkeerswet 1994, anders bepaald. Een ambtenaar die bevoegd is om verkeersaanwijzingen te geven kan het wel verplichten, immers aanwijzigen gaan boven verkeersregels voorzover zij daarmee onverenigbaar zijn.

Naar mijn stellige mening niet. Maar gemeenten lappen wel vaker de centrale wet- en regelgeving aan hun laars. Zie in dat kader mijn stukjes over het instellen van 30 en 60km zones of wegen.
 
Kdenk niet dat er veel MF 'ers zijn die een ooit parkeerbonnetje vonden op hun fiets, daarom hebben motoren nu juist geen ruitenwissers! Mag bijna overal neergepleurd worden als er maar niemand last van heeft, waar je motor niet op de stoep mag staan staat dat duidelijk overal aangegeven. (vb Valkenburg in Z-L)
ik denk dat 1 van de weinige ben die een bon heeft gehad voor fout parkeren.
Het was een jaar of 3 geleden op de terugweg van een weekendje Duitsland.
We zouden nog even langs Monschau gaan , daar aangekomen wilden maten van mij de motor op de stoep zetten vlakbij een opstapplaats voor de bus , ik vond dat een beetje gevaarlijk ivm de mensen die er langs lopen(kans op beschadigingen , mijn R6 was toen 3 maanden oud)
Dus ik zette mijn motor langs de stoep bij wat andere motoren , bij terugkomst uit het stadje zat er een geel papiertje onder mijn zadel , het bleek dat een buschauffeur de draai niet in 1 keer kon maken en daarom een parkeerwachtter had gebeld ,kosten 30 gulden.
 
Let ff op jongens
Je MAG GEEN MOTOR OP EEN PARKEERPLAATS PARKEREN !!! (wetgeving)

Waar dan wel ? Dat moet je de wetgever vragen, want op de stoep mag ook niet. Misschien in een fietsrek ?
 
Meen me te herinneren dat er ooit een post is geweest over betaald parkeren van motor ergens in Belgie. Weet alleen niet meer welke plaats het was. (Volgens mij ergens in de Ardennen)

Greetz!
 
Preeker I presume ?

Maar dat kwam omdat die motoren door de gemeente worden aangezien als reclame object voor de rijschool en niet als voertuig. Martin heeft altijd 2 motoren buiten staan die niet meerijden met de lessen dus de gemeente heeft wel een beetje gelijk ...

Vreemd want bij Motronix, staat er ook altijd wel een motor buiten, Zijp heeft meestal ook wel een meer dan 1 Fordje voor de deur, en ik ken meer winkels die dingen buiten hebben staan, klinkt als rechtsongelijkheid als het reclame betreft (of ze weigeren precario-rechten te betalen).

Ik kwak m'n motor altijd op de stoep, maar altijd zodanig dat ie niet op een hoek staat, en dat mensen met een rolstoel of kinderwagen er gemakkelijk langs kunnen, valt me trouwens op dat sommige voetgangers (zelfs zonder kinderwagen of tassen) aan 2 meter ruimte nog niet genoeg hebben, heb al een paar keer het alarm af horen gaan ondat iemand er tegen aan liep :(

Bij het brugrestaurant bij Burgerveen zijn er speciale motorparkeerplaatsen

In het centrum van Londen zijn er ook speciale motorparkeervakken (wel betalen svp)
 
Zijp betaalt voor dat stuk terrein..... Vandaar dat ze het nu hebben afgeschermd.

Maar Martin kan die motoren moeilijk overdag in z'n zaak laten staan toch? Hij heeft één reservemotor, dat klopt. Blijft geldklopperij.
 
En dan moet de politie het nog wel snappen !
Lekkere wetgeving hè.

Mijn ervaringen : op de "stoep" , maar rekening houden met mensen met rollaters en invalide-wagentjes, dat die er nog door kunnen ! Doen we dat niet, krijgen we straks weer een hetze tegen ons motorparkeerders. :(
 
Zijp betaalt voor dat stuk terrein..... Vandaar dat ze het nu hebben afgeschermd.

Maar Martin kan die motoren moeilijk overdag in z'n zaak laten staan toch? Hij heeft één reservemotor, dat klopt. Blijft geldklopperij.

Ik mis misschien iets, maar ik zie niet in waarwoor Motronix (ben ik klant van)wel een motor(en) voor de deur mag zetten en aanhangwagens op de stoep waarbij voetgangers een omtrekkende beweging moeten maken, andere winkels ook spullen buiten mogen zetten, en waarvoor de rijschool niet :?

Ik vermoed dan ook dat er iets zal zijn waarbij het een conflict betreft met de lokale politie.

Voor degene die niet met Purmerend bekend zijn, de lokale politie heeft een niet al te beste naam (terecht), al worden ze steeds minder slecht. Ze kunnen echt de pik op iemand hebben, en dan ben je daar niet blij mee.
Zo heb ik 2 jaar lang persoonlijk politieterreur meegemaakt: Als ik met mijn BMW (koekblik) uiterlijk heel standaard, gespot werd met rijden, werd ik aan de kant gezet, constant papierencontrole, blazen, voertuiginspectie, meestal tevergeefs (1x bon gehad toen mijn linkerspiegel een uur daarvoor beschadigd was geworden). De reden weet ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet.
Met andere koekblikken, of motoren, nooit meegemaakt. Buiten Purmerend, nooit last gehad verder, buiten de normale controles dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan